Jason Lawrence végleg szakított a Lites kategóriával. Most hétvégén már a nagyok között áll rajthoz, így a csapata is bátrabban mutogatja J-Law 250-es fegyverét. Az egyik amerikai szaklap sajátította ki magának a motort egy fotózás erejéig, és bár szétkapni nem engedték nekik, az alább található pár fotón azért látszik, hogy mennyire különbözik a vas a stock krosszmotoroktól.
1986 óta nem versenyezhetnek prototípusok az amerikai krossz bajnokságokban, így jobb híján a gyárból kijöv? technikával kell dolgozniuk a csapatoknak. A "sufni tuning" végeredménye pedig egy közel 40.000 dolláros versenymotor lett. A sufni tuningot kizárólag pozitív értelemben kell venni. Ez persze a küls? beszállítóknak kedvez: külön gyártótól származik a lánc, a fogaskerék, az ülés, a motor szinte minden porcikája. Egyedül a blokkot és a vázat nem alakíthatják át a csapatok.
Idénre kevesebb támogatást kap a Boost Mobile/am/pm/Monster Energy/Troy Racing a Yamahától, ezért direkt nem használják a hangvillások kék köntösét. A YZF 250-es egyenruháját az egyik legprofibb motordekorációkat gyártó cég, a One Industries tervezte meg a csapatnak. Kérés szerint legyártják a rajtszámokat, az els?, a hátsó srávéd?n, valamint a tankidomon található matricákat, amiket egy One-os szakember ragaszt fel a motorokra minden egyes hétvége el?tt.
Az ülés is megér egy külön történetet. A versenyz? maga választhatja ki, melyik illik legjobban testalkatához, és vezetési stílusához: vastag, vékony, esetleg lépcs?s profilú, valamint az ülés huzatának min?ségébe is van beleszólása. Lawrence-nek ilyen tekintetben nincs extra kívánsága: normál vastagságú ülésen érzi otthon magát.
A megfelel? üléspozíció az egyik legfontosabb tényez? egy motorversenyz?nek. Hogy minden klappoljon az ülésen túl a kormány milyensége is kikerülhetetlen szempont. A csapatnak a Pro Taper, a Renthal után a második legnagyobb kormánygyártó szállítja ezt az alkatrészt. Lawrence a Carmichael által kifejlesztett alacsony profilú Pro Taper Evo-ban bízik. A gyári kuplung- és fékkarokat az ARC profi termékei helyettesítik. A titánium lábtartókat pedig a Yamaha saját tuningcége, a GYT-R gyártja le a csapat versenyz?inek.
A Kayaba futóm? sem maradt érintetlenül. Az els? villát, és a hátsó rugóstagot az Enzo Racing, speciálisan a versenyz? kívánalmaihoz igazítja. Lawrence annyire meg volt elégedve a tavalyi beállításával, hogy idénre ezeken nem is módosíttatott semmit. Az már egy másik lapra tartozik, hogy eddig nem nagyon jött ki neki a lépés a versenyeken.
A szezon végéig általában – ahogy a többi versenymotort, mint például MotoGP vagy SBK vasak esetében – nem nagyon mutogatják a csapatok, hiszen több egyedi fejlesztés is felkerül rájuk. A Pro Circuit csapat (Monster Kawasaki: Chris Pourcel csapata), vagy a Factory Connection (Kevin Windham Honda csapata) saját maga gyártja le ezeket a kiegészít?ket. És a szezon végeztével is csak pár kiváltságos újságíró lovagolhatja meg a paripákat.
J-Law motorjának többi speciális részletét alább nézhetitek meg.
Boost Mobile/am/pm/Monster Energy/Troy Racing – Yamaha YZ 250F
|
|
A blokkohoz nem nyúlhatnak a csapatok, de a váltót kedvükre tuningolhatják. Ezt a Eleven 10 cég végzi el a gárdának Idént?l használhatóak karbon véd?elemek is. Ezek a képen a Light Speed márka blokkvéd?je látható Versenyre kifejlesztett lánc és fogaskerék. El?bbit az RK, utóbbit a Pro Taper biztosítja a Troy csapat számára. Verseny után kuka mindegyik 450-es motorhoz kifejlesztett radiátor szolgálja a jobb h?tést Ennek a kipufogóleöml?-megoldásnak alsó fordulatszámtartományban látják hasznát. F?leg mosódeszkákon hasznos a nyomatékosabb motor A hátsó féknyereg is megkapta a karbon pajzsot |
Legutóbbi hozzászólások