„Yamaha? Azok csináljanak inkább zongorát!’ – mondogattuk fiatal korunkban a yamahásoknak, ezzel tömören kifejezve tévedhetetlennek vélt véleményünket a hangvillás motorokról.
Az egykor viccesnek t?n? gondolat valóra vált, csak épp fordítva: a Yamaha hangszerkészít? részlege kapta meg a feladatot, hogy a Ninth Edition of the Biennale Internationale Design Saint-Etienne 2015 (a kétévente megrendezésre kerül? nemzetközi design esemény kilencedik része Saint-Etienne-ben, tökmindegy) rendezvényére tervezzenek a Yamaha Motor számára valami egyedit, a motorosok pedig készítsenek hagszert. Nos, a terv bejött, a ‘zenészek’ olyan designt rittyentettek egy lecsupaszított MT-07 köré, hogy öröm nézni.
Yamaha ? avagy Root avagy Gyök
Nem is kell mondanunk, mennyire rosszul tesszük, ha ezt az alkotást egy „normál’ motorhoz hasonlítjuk, mert funkció szempontjából „ülj le, egyes’, de a formavilága szerintünk eléggé érdekes.
Könnyed és játékmotorszer?, ugyanakkor nehéz és nehezen értelmezhet?, mégis megvan a maga bája. A ballonos gumik és a hajlított szörfdeszkára emlékeztet? ülés és design elem egyben a homokos tengerpartot juttatja eszünkbe, lehetne variáció a mostanában gyakran látott motor-szörfdeszka kombóra.
Városi használatra nehéz elképzelni, egy nagyobb gázadásnál komolyan kellene kapaszkodnunk, hogy ne csusszanjunk le hátul a sima felület? ülésr?l, a kilométerórát sosem fogjuk látni, ami extra bevételhez juttathatja a rend?rség traffipax részlegét, és a ránézésre úgy 1,2 liter körüli kapacitású tankja is er?sen meghatározza, mekkora távolságra érdemes elindulni vele, hacsak nem kedveljük kifejezetten az óránkénti tankolást.
Mindent egybevetve arra jutottunk, hogy ez a motor nem motor. M?vészi alkotás. Olyan szakemberek fantáziája, akik talán életükben nem ültek motoron, és akiknek egy különleges zongora vagy trombita megérintése okoz érzéki örömöt, viszont egy komolyabb gázadás hangjától kiveri ?ket a frász.
Az egyedi kollekció többi darabjának élvezetéhez is el kell engednünk a fantáziánkat, ami nem olyan nagy baj, Igor Akrapovi?-nak is megbocsátottuk, hogy motortervezésre adta a fejét.
Yamaha O±O, az elektromos bicikli, amibe magadnak kell visszatermelned az áramot
Yamaha Fujin, a kétszemélyes marimba motorüléssel
A Yamaha teljes szerepcsere-kollekciója. Jobbra a Raijin, a gömb alakba rendezett dobgy?jtemény, ami segít felfedezni az önkifejezés eddig ismeretlen formáit
Legutóbbi hozzászólások