EST. 2002

Angol GP, pole: MotoGP

Hogy Valentino Rossi furcsa figura, azt régóta tudjuk. Míg a mez?ny java azon
mérgel?dik, hogy a doningtoni pálya új borítása nem tapad eléggé, addig ? b?ven
1.29 alá viszi a körrekordot, négy tizedet verve a második rajtkockát megszerz?
Sete Gibernaura
. Rossi gyorsköreinek egyikében elhibázott egy kanyart (négyesben
vette hármas helyett, ezzel értékes tizedeket vesztve), de a pole pozíció így
is az övé.

Gibernaunak létkérdés volt, hogy elölr?l indulhasson: a feladatot teljesítette,
így számára ideális esetben nem kell ny?gös el?zésekkel bajlódnia. Íme a spanyol
egy megállapítása, amely talán fényt vethet a Honda kevéssé szerencsés napjára:
‘A Yamahák és a Ducatik jobban mennek a pálya els? illetve utolsó részében;
aggódom, mert itt d?lhet el a meccs.’

Igaza lehet, mert a 3-4. helyen a két gyári Ducatit találjuk, azaz Capirossit
és Baylisst
. Mindketten eufóriában, természetesen. A maximumot hozták ki
a remekül bel?tt motorból és önmagukból, hatalmasat mentek. Nincs más hátra,
mint megismételni a mutatványt a vasárnapi futamon. ‘Nagyon boldog vagyok!
Azt hiszem, mondhatom, hogy a mi bajnokságunk innent?l kezd?dik
mondta Capirex.

Gibernaué mögött a legjobb Honda nem másé, mint Colin ‘Tornádó’
Edwardsé.
Bizony, bizony. Azé az Edwardsé, akinek RCV-je teljes mértékben
standard, még új vázat sem kapott, nemhogy új blokkot. Viszont az amerikainak
tetszik Donington, és nyilván ínyére lesz a csata is honfitársával, Nicky Haydennel.
A pénteki edzés gy?ztese a 6. kockából vághat neki az Angol GP-nek, miután nem
tudott javítani idején.

A harmadik sor Checával kezd?dik, Biaggival folytatódik, és (a szombaton nagyot
es?) Barrossal zárul. Max Biaggi ugyan nem kevéssel, majdnem fél mp-vel
javított pénteki idején, de így is bekapott 782 ezredet Rossitól
. Ráadásul
fut a motor eleje, a csapat minden er?feszítése ellenére. Szóval neki nem lesz
könny?. Ahogy cameles társának, Tamadának sem, aki csak tizenötödik.

Nem villogtak egyébként az eddigiek során a Bridgestone-osok: Nakano (Kawasaki)
és Roberts (Suzuki) vannak a legel?rébb, de Hofmannt például még a WCM-es
Michel Fabrizio is megel?zte
. Nem gy?zzük elégszer leírni: van valami ebben
a Fabrizio gyerekben: nem egyszer produkált meglepetést egy ebben
a mez?nyben impotens motorral.

Ja: vasárnapra es?t mond a meteorológia. . .

MotoGP, Donington, Q2: a rajtrács összetétele

Versenyz? neve Motor Nemzetiség Id?
1. V.ROSSI YAMAHA ITA 1’28.720
2. S.GIBERNAU HONDA ESP 1’29.152
3. L.CAPIROSSI DUCATI ITA 1’29.209
4. T.BAYLISS DUCATI AUS 1’29.214
5. C.EDWARDS HONDA USA 1’29.250
6. N.HAYDEN HONDA USA 1’29.295
7. C.CHECA YAMAHA ESP 1’29.329
8. M.BIAGGI HONDA ITA 1’29.502
9. A.BARROS HONDA BRA 1’29.801
10. R.XAUS DUCATI ESP 1’29.840
11. M.MELANDRI YAMAHA ITA 1’29.900
12. S.NAKANO KAWASAKI JPN 1’30.214
13. Ke.ROBERTS SUZUKI USA 1’30.239
14. N.HODGSON DUCATI GBR 1’30.297
15. M.TAMADA HONDA JPN 1’30.371
16. J.HOPKINS SUZUKI USA 1’30.442
17. N.ABE YAMAHA JPN 1’30.460
18. S.BYRNE APRILIA GBR 1’30.502
19. J.McWILLIAMS APRILIA GBR 1’30.595
20. M.FABRIZIO HARRIS WCM ITA 1’31.353
21. A.HOFMANN KAWASAKI GER 1’31.486
22. N.AOKI PROTON KR JPN 1’31.491
23. Ku.ROBERTS PROTON KR USA 1’32.222
24. C.BURNS HARRIS WCM GBR 1’33.285
ugrás fel