Hogy Valentino Rossi furcsa figura, azt régóta tudjuk. Míg a mez?ny java azon
mérgel?dik, hogy a doningtoni pálya új borítása nem tapad eléggé, addig ? b?ven
1.29 alá viszi a körrekordot, négy tizedet verve a második rajtkockát megszerz?
Sete Gibernaura. Rossi gyorsköreinek egyikében elhibázott egy kanyart (négyesben
vette hármas helyett, ezzel értékes tizedeket vesztve), de a pole pozíció így
is az övé.
Gibernaunak létkérdés volt, hogy elölr?l indulhasson: a feladatot teljesítette,
így számára ideális esetben nem kell ny?gös el?zésekkel bajlódnia. Íme a spanyol
egy megállapítása, amely talán fényt vethet a Honda kevéssé szerencsés napjára:
‘A Yamahák és a Ducatik jobban mennek a pálya els? illetve utolsó részében;
aggódom, mert itt d?lhet el a meccs.’
Igaza lehet, mert a 3-4. helyen a két gyári Ducatit találjuk, azaz Capirossit
és Baylisst. Mindketten eufóriában, természetesen. A maximumot hozták ki
a remekül bel?tt motorból és önmagukból, hatalmasat mentek. Nincs más hátra,
mint megismételni a mutatványt a vasárnapi futamon. ‘Nagyon boldog vagyok!
Azt hiszem, mondhatom, hogy a mi bajnokságunk innent?l kezd?dik‘
mondta Capirex.
Gibernaué mögött a legjobb Honda nem másé, mint Colin ‘Tornádó’
Edwardsé. Bizony, bizony. Azé az Edwardsé, akinek RCV-je teljes mértékben
standard, még új vázat sem kapott, nemhogy új blokkot. Viszont az amerikainak
tetszik Donington, és nyilván ínyére lesz a csata is honfitársával, Nicky Haydennel.
A pénteki edzés gy?ztese a 6. kockából vághat neki az Angol GP-nek, miután nem
tudott javítani idején.
A harmadik sor Checával kezd?dik, Biaggival folytatódik, és (a szombaton nagyot
es?) Barrossal zárul. Max Biaggi ugyan nem kevéssel, majdnem fél mp-vel
javított pénteki idején, de így is bekapott 782 ezredet Rossitól. Ráadásul
fut a motor eleje, a csapat minden er?feszítése ellenére. Szóval neki nem lesz
könny?. Ahogy cameles társának, Tamadának sem, aki csak tizenötödik.
Nem villogtak egyébként az eddigiek során a Bridgestone-osok: Nakano (Kawasaki)
és Roberts (Suzuki) vannak a legel?rébb, de Hofmannt például még a WCM-es
Michel Fabrizio is megel?zte. Nem gy?zzük elégszer leírni: van valami ebben
a Fabrizio gyerekben: nem egyszer produkált meglepetést egy ebben
a mez?nyben impotens motorral.
Ja: vasárnapra es?t mond a meteorológia. . .
MotoGP, Donington, Q2: a rajtrács összetétele
Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség | Id? | |
1. | V.ROSSI | YAMAHA | ITA | 1’28.720 |
2. | S.GIBERNAU | HONDA | ESP | 1’29.152 |
3. | L.CAPIROSSI | DUCATI | ITA | 1’29.209 |
4. | T.BAYLISS | DUCATI | AUS | 1’29.214 |
5. | C.EDWARDS | HONDA | USA | 1’29.250 |
6. | N.HAYDEN | HONDA | USA | 1’29.295 |
7. | C.CHECA | YAMAHA | ESP | 1’29.329 |
8. | M.BIAGGI | HONDA | ITA | 1’29.502 |
9. | A.BARROS | HONDA | BRA | 1’29.801 |
10. | R.XAUS | DUCATI | ESP | 1’29.840 |
11. | M.MELANDRI | YAMAHA | ITA | 1’29.900 |
12. | S.NAKANO | KAWASAKI | JPN | 1’30.214 |
13. | Ke.ROBERTS | SUZUKI | USA | 1’30.239 |
14. | N.HODGSON | DUCATI | GBR | 1’30.297 |
15. | M.TAMADA | HONDA | JPN | 1’30.371 |
16. | J.HOPKINS | SUZUKI | USA | 1’30.442 |
17. | N.ABE | YAMAHA | JPN | 1’30.460 |
18. | S.BYRNE | APRILIA | GBR | 1’30.502 |
19. | J.McWILLIAMS | APRILIA | GBR | 1’30.595 |
20. | M.FABRIZIO | HARRIS WCM | ITA | 1’31.353 |
21. | A.HOFMANN | KAWASAKI | GER | 1’31.486 |
22. | N.AOKI | PROTON KR | JPN | 1’31.491 |
23. | Ku.ROBERTS | PROTON KR | USA | 1’32.222 |
24. | C.BURNS | HARRIS WCM | GBR | 1’33.285 |
Legutóbbi hozzászólások