Változik az Aprilia legels? maxirobogója, ahogy a világ is körülötte: a szögletes formák helyét átveszik a puhább, uniformizált vonalak. Ja, és b?vül is a család, egy ‘kis’ 125-össel és egy nagy érdekl?déssel várt 250-essel.
Szép a 250-es, de valami er?sebbet szeretnék. Kényelmes az 500-as, de városba túl nagy. Mivel az örök elégedetlenek tábora immár népesebb, mint valaha, aki robogógyártásra adja a fejét, annak bizony dolgoznia kell a projektjén. Nem könny? középszert találni a ‘városi agilitás’ és a ‘teljesítmény’ közt, de tán nem is lehetetlen. Mellesleg szólva a dologgal nem kevesen próbálkoznak: a félezres (vagy akörüli), hasonló árfekvés? robogók szektorában szép kis csata dúl: el?ször ott volt a Suzuki Burgman, aztán (be)jött a Yamaha Majesty, majd a Piaggio Beverly 500 aratott.
Az Aprilia amúgy sem arról híres, hogy nagyon bújkálna azokban a piaci kategóriákban, ‘amik számítanak’. Az oroszlánosok így hát tet? alá hozták az Atlantic Sprintet, ami az Atlantic-téma egy ‘sportos’ variációja. Mozgékony, agilis, kényelmes és motorilag er?s – az arany középút.
Sprintben valószín?leg verhetetlen lesz a maga m?nemében, látva a pontosan
199 kg-os tömeget és a 6.750 fordulaton 37,4 LE-t (a Scarabeónál csak kicsit kevesebbet) és 42 Nm-es nyomatékot (/5.500) leadni képes blokkot.
Szóval a súly-teljesítmény arány irigylésre méltó. (A motor egyhengeres, négyütem?, furat x löket: 92 x 69 mm, térfogat: 460 kcm, 4 szelepes, vízh?téses, elektronkus befecskendezéses, elektronikus CDI gyújtású.)
Az Atlantic Sprint futóm?vét rendesen meger?sítették, amire szükség is volt az új er?forrés miatt. Ezért aztán lehet, hogy az ötszázas Sprint ránézésre olyan, mint az Atlantic 250, ám valójában a látványelemeken kívül nem sok bennük a közös. Az acélváz robusztusabb, a hidraulikus villa új, 35 mm-es szárátmér?j?, az egy pár lengéscsilapító pedig öt pozícióba állítható. A kerekek 14 colosig nöttek, a gumik 120/70 elöl, 140/60 hátul, tehát nem a kis konfekcióból valók.
A korábbinál nagyobbak a fékek is az új Aprilia robogón, az els? tárcsa 260 mm, a hátulsó 220 mm, integrált fékrendszer dolgozik. Az 500-as motor érkezése miatt ezen kívül jócskán n?tt a tengelytáv, 1.470 mm-r?l 1.550 mm-re; tette mindezt azért, hogy a Sprint nagy sebesség mellett is magasfokú stabilitást nyújtson.
Nem n?tt a nyereg alatti rakodótér mérete, cserébe viszont a két fényszóró közötti részen alakítottak ki egy kis hasznos helyet a mérnök bácsik. Ami nagyobb lett viszont, az a tanktérfogat, ami most már 15 liter.
Nem kétséges, hogy a noalei Atlantic-nak jónéhány gyár jónéhány termékével ölre kell mennie, ha érvényesülni akar a kereskedelemben. Éppen ezért az ára aduász lehet: ugyan hivatalosan még nem közöltek ellenértéket, 5.300 euró alatti összegr?l lehet hallani. Ehhez a min?séghez, felszereltésghez (Radio Mob Control távirányítású immobilizer) képest ez az ár igazán versenyképes. Érkezése márciusban várható Európába.
Legutóbbi hozzászólások