EST. 2002

Aprilia Racing MotoGP

És hogy mire lehet az idei RS Cube-nak esélye? ‘Az els? tíz hely valamelyikére’
mondja a f?nök, Beggio. ‘De látva az ellenfelek gépparkját, nem lesz
sétagalopp.’ A genovai prezentáción szóba kerül ugyan a ‘dobogó’
kifejezés, ám Beggio maga talán már el is felejtette, hogy az mit is jelent.
Az elnök olyannak t?nik, mint ‘egy szomorú herceg, akinek csak a siker
hozhatja vissza a bizalmát’, nyilatkoztatta ki a bemutatón végig pódiumon
álló, szintén nagyöreg Cannavó úr, a La Gazzetta dello Sport cím? legnagyobb
olasz sportújság f?szerkeszt?je.

Bizony: a gy?zelem az egyik leghatásosabb drog, hiányában pedig akár
elvonási tünetek is felléphetnek. Nélküle még egy hivatalos bemutatót is könnyen
lélekanalitikai találkozóként élhet meg az ember. ‘Az els? címünk megnyerésekor,
1992-ben, a mainak huszadrésze volt a költségvetésünk. Sem tavaly, sem
máskor nem szenvedtünk hiányt er?források terén. Talán a választásaink voltak
hibásak
, a projektünk volt túlságosan innovatív, talán több id?re és ötletre
lett volna szükségünk. Talán hiba volt három éve fejest ugrani a szcénába az
akkori tervvel: bár sok mérnök tartja még ma is, hogy a háromhengeres igazán
jó döntés. Witteveen is hisz benne, és én bizalmat szavazok neki, végtére is
22 világbajnoki címet nyertem vele közösen.’

A Cube-projekt élesben is nemsokára elindul Barcelonában. A két pilóta
szívvel-lélekkel fog harcolni, efel?l nem lehet kétségünk. Ami a motort illeti,
nos, itt érdemes volna hosszabban elid?zni (nem tesszük): az RS pneumatikus
szelepei, elektronikája, a blokk m?szaki megoldásai eddig nem t?ntek valami
meggy?z?nek, nem igazolták a reményeket. A motorversenyzésben általában
nem kifizet?d? dolog a komplikáltság. Az együttes egyik nagy ellensége most
az id?, hiszen abból kevés van, fejleszteni (jobban mondva racionalizálni) való
pedig volna nem kevés.


ugrás fel