A legutóbbi WSBK-hétvégénél tökéletesebb alkalmat nem választhatott volna az Aprilia az RSV4 „production racer” verziójának bemutatásához: miután lerántották a leplet az FIM el?írások alapján épült gyári, bárki által megvásárolható versenymotorról, Biaggi behúzta mindkét versenyt, amúgy jólneveltségb?l.
A Biaggi Replicán rajta van minden, ami a versenyzéshez kellhet: Komplett APX fedélzeti számítógép és adattároló rendszer a hozzájuk való Ares software-rel, melyekkel a kipörgésgátlót és a ride-by-wire benzinbefecskendezést állíthatjuk kedvünkre, a gyorsváltó elektronika alap.
Aki nem csípi az Alitaliát, rendelheti fényezés nélkül is.
Katt a képre! Galéria nyílik!
A versenymotor a szabályoknak megfelel?en az utcai motor 48mm-es Weber-Marelliját örökölte a hengerenként két injektorral és a változó hosszúságú szívótölcsérekkel, de a verseny befecskendezési-térképpel és az Akrapovic Evo 4-a-2-az-1-be titán versenyrendszerrel kiegészülve 200 lóer?re (+20) és 125 Nm-re (+10 gyárihoz képest) hízott fel az RSV4 – blokkon belül egyéb beavatkozásokról nem ír az Aprilia sajtóanyaga.
A teljes idomzat karbonból készül természetesen, és rendelhet? így, Alitalia színekben, vagy fényezés nélkül, teljesen „karbon feketében”, amir?l sajnos nem közöltek fotót. A homológ superbike versenymotor 175 kilón mérlegel menetkészen, üres tankkal. Kezdenek már bizseregni a tenyerek?
Új fordszám-hátlap, egy gyönyör? Racing villahíd és igazi versenygombok a bal oldalon, többek között a boxutca sebességhatárolójának.
A váz, ahogy az utcai motoron, itt is több módon variálható: a villaszög, valamit a blokk és a leng?kar-forgáspont magassága állíthatók továbbra is, a tökéletes üléspozíciót (persze csak ha elég kicsik vagyunk az RSV4-hez…) az Aprilia Racing állítható lábtartói és kormánycsutkái szavatolják.
Az utcai RSV4 Factory „utcai-Öhlinseit” a legkorszer?bb verseny-Öhlinsek váltják. Elöl nyomás alá helyezett 43 mm-es, TiN-csúszószár bevonatú villák figyelnek mart-alu, radiális féknyereg felfogatásokkal. Maguk a Brembo nyergek fennmaradtak érintetlenül, de a tárcsát kikönnyítették, felfogatását alumíniumra cserélték.
APX versenyelektronika – nem olcsó mulatság.
Hátul egy TTX36-os (természetesen minden elképzelhet? módon állítható) verseny rugóstag dolgozik szintén a svédekt?l, a kerekeket a Marchesini szállítja magnéziumötvözetb?l és 16,5 colos méretben, rajtuk 120/75-ös és 190/65-ös Pirelli Diablo slickeket kapunk.
Ötvenezer euró az ára mindennek, de mivel Gigi Dall’Igna, az Aprilia legendás hírnev? versenymotor épít?je áll a projekt mögött (aki nem adja nevét és jóváhagyását bármihez), biztosak lehetünk benne, pénzünkért egy bármelyik nemzeti superbike bajnokságban üt?képes versenymotort kapunk.
Legutóbbi hozzászólások