Két új sportmotorral gazdagodott az Aprilia kínálata. Az RS4 50 és az RS4 125 a segédmotoros és korlátozott jogsisok érzelmeire az RSV4 külalakjával próbál hatni, minden bizonnyal inkább több, mint kevesebb sikerrel.
A megtévesztés szinte tökéletes, az RS4-esek a 2010-es superbike világbajnok motort olyan ügyesen másolják és adják vissza minden részletét csak egyel kisebb méretben, hogy az már szinte fáj: szívdobogtató dizájnért továbbra sem kell a szomszédba menniük az oroszlános gyártó rajzmestereinek.
Aprilia RS4 125: 2011-t?l az RSV4 külalakjával, és egy új, injektoros, négyütem? blokkal.
Persze a mérnökök sem tétlenkedtek az elmúlt néhány évben, így az új RS4-esek nem csak megjelenésükben adnak újat. Az újjászületés ennél teljesebb már nem is lehetne, nem elég, hogy az el?z?, nagysiker?, a világ utolsó kétütem? sportmotorjaként számon tartott RS125-b?l semmit sem tartottak meg (új az alumínium váz, új a leng?kar, újak a kerekek, egyszóval új minden), de még az er?forrást is lecserélték egy – mélyen tisztelt grand prix rajongók, most tessék nagyon kapaszkodni – teljesen új fejlesztés?, injektoros, négyszelepes DOHC négyütem? 125-ösre.
Nincs mese, 2011-ben elérkezett az elkerülhetetlen váltás ideje, le kellett cserélni az olajéget?, a környezetet egy modern 4T-nél sokkal jobban szennyez?, ugyanakkor milyen szépen receg?, és jó min?ség? olajjal finom szagokat ereget? 2T-ket, örökre. A környezetvédelmi el?írások betartása még 4T-vel is nehéz, 2T-vel pedig – úgy t?nik – immár lehetetlen. Mert abban biztosak vagyunk, ha teheti, az Aprilia maradt volna a kétütem mellett.
Aprilia RS4 50: a legkisebbeknek marad a 2T fíling, és az oldalra kivezetett kipufogó.
Illetve félig maradt is: az RS4 50-nek, az Aprilia sportmotorok legapróbbikának továbbra is egy fejlett, vízh?téses Euro2-es kétütem? er?forrás szolgáltatja a tolóer?t, úgyhogy a 14 évesek egy ideig még szagolhatják a kétütem jellegzetes illatát, de 16 éves kortól fölfelé már csak a 4T maradt, melyekb?l ellenben elég könnyen fognak brutális hanghatásokat kicsikarni a felt?nni vágyó tinik.
Az Aprilia nagyon büszke az RS4-esek aerodinamikájára, és jogosan, hiszen ebben a kisköbcentis szegmensben nem jellemz? annyira a szélcsatornás tesztelés, mint a nagymotoroknál, Noale mégsem volt rest megfúvatni a kis sportvasakat, hogy a legideálisabb szélvédelmet, ugyanakkor a lehet? legnagyobb végsebességet érhessék el velük.
Klikk a képekre, Aprilia RS4 50 és 125-galéria nyílik!
A 125-ös változat ebb?l a szempontból még el?nnyel is rendelkezik az 50-eshez képest, hiszen a négyütem? kipufogórendszert a mérnököknek sikerült a blokk és az aszimmetrikus leng?kar (amit annó simán csak banánnak hívtunk) alatt elrejteniük, így már az az apró dob sem lóg ki az RS125-öséhez képest jóval kisebb felületekkel rendelkez? idomok alól, ami régen.
A fékrendszer egy pizza méret? 300 mm-es els? tárcsából, a hozzá tartozó radiálisan felfogatott féknyeregb?l, és egy 220-as hátsó tárcsába markoló kétdugattyúsból áll, az új m?szerfal a nagy mutatós fordulatszámmér?vel és a digitális kijelz?vel szintén az RSV4-est idézi.
Legutóbbi hozzászólások