Úgy alakult, hogy Max Biaggi világbajnoki címe után jelenik csak meg ez a bemutató a 2013-as modellév? Aprilia superbike-ról… a WSBK-ban másodszor a csúcsra ért gyártó országúti élsportolója RSV4 Factory ABS néven szerepel a hivatalos leírásokban, s ebb?l nem nehéz kitalálni, mi a legnagyobb újdonsága az el?dhöz képest: az ABS jelenléte.
Az A-PRC rendszert még tovább fejlesztették, az országúti motorosok és a pályázók-versenyz?k is egy minden eddiginél kifinomultabb csomagot találnak az új noalei vason. Ami egyébként a fényszórókról vagy a kipufogóról könnyen felismerhet?. A tankot némiképp átrajzolták, nemcsak azért, hogy az ABS vezérl?egységet egyszer?bben el lehessen helyezni: több is fér bele másfél literrel (17-r?l 18,5 literre n? a kapacitás) és a vezet? ergonómiáját is figyelembe vették az oldalsó ‘szárnyacskák’ féktávon és kanyarban sokat dobnak az érzésen (ezt a megoldást direktben az SBK csapattól veszi át az utcai modell).
Az A-PRC tartalmazza az ATC-t, az Aprilia kipörgésgátlóját, amelyet menet közben, akár gázelvétel nélkül állíthatunk egy praktikus joystick-szer?séggel a bal kormányról: a beavatkozás logikája még hatékonyabb és kifinomultabb a 2013-as motoron (a traction control nyolc szinten állítható). Van AWH, Aprilia Wheelie Control, az egykerekezésmentesít?, ami három fokozatban állíható és ezen is finomítottak. Az ALS (Aprilia Launch Control) kifejezetten pályahasználatra szánt rajtelektronika, három állása van. Az AQS pedig az Aprilia Quick Shift, az elektronikus gyorsváltó, amivel gázelvétel és kuplungolás nélkül válthatunk sebeségfokozatot.
A szériában felszerelt ABS a legnagyobb dobás idén, amelyet a Bosch mérnökeivel közösen fejlesztettek az olaszok. Az ABS 9MP kódjel? alkatrész a jelenleg elérhet? technika csúcsát képviseli, mindössze két kilót nyom, kiiktatható, ha pedig aktív, háromféle beavatkozási fokozatban állítható: Track, Sport és Rain. A háromféle ABS-beállítás szabadon kombinálható a háromféle motorvezérléssel (Track, Sport, Road), így tényleg mindenki megtalálhatja a magának és a körülményeknek megfelel? setupot.
Az els? fékrendszer teljesen új, kit?nnek a Brembo M430 típusú monoblokk féknyergei, radiálisan felfogatva, de hátulra is hatékonyabb féknyereg érkezett. Fékezésnél nagyon fontos a súlyok optimális elosztása, ennek jegyében a nyereg alacsonyabbra került és az RSV4 Factory blokkja is a korábbitól eltér? módon helyezkedik el a vázban, összességében stabilabb és nagyobb kontrollérzetet ad a 2013-as motor.
A 65°-os V4-es legnagyobb teljesítménye 184 LE, 12.500 percenkénti fordulaton mérve, ami az elektronika mellett az új kipufogónak is köszönhet?, ami – a fényszórókon kívül – ugyancsak különös ismertet?jegye ennek az Apriliának. A forgatónyomaték maximuma 117 Nm, 10.500-on.
Legutóbbi hozzászólások