EST. 2002

Aprilia RSV4 R ABS m. y. 2014

R ABS és Factory ABS változatokban érhet? el az Aprilia RSV4, az utóbbi négy Superbike-évad legsikeresebb motorja: két egyéni vb-címet jegyeztek a noaleiek Max Biaggi révén az új formulával, emellett háromszor ?k nyerték el a konstrukt?ri világbajnoki titulust. Az Aprilia nyer? gépet alkotott, pályára és utcára egyaránt, és nem áll le a fejlesztéssel – ahogy a mellékelt ábra is mutatja. Céljuk, hogy továbbra is ott legyenek a topon a sportmotorok mez?nyében, ehhez pedig továbbra is a legrafináltabb technológiát vetik be fegyverként.

Az új Aprilia RSV4 R ABS és Factory ABS egyaránt a négyhengeres, V 65 °-os, ezer köbös blokkot kapják, papíron 184 lóer?s teljesítménnyel. Nagy hangsúly helyez?dik az elektronikára, ami f?ként az aPRC (aprilia Performance Ride Control) dinamikus menetkontroll-rendszerben csúcsosodik ki. A Superbike-ban fejlesztett és utóbbi id?szakban továbbérlelt rendszer még finomabb lett, viselkedése homogénabb (a gyors, nyújtott kanyarokban úgy segíti a pilótát, hogy ugyanazon körben és beállításokkal nem megy a lassú kanyarokból való kijövetel rovására).

Katt ide a nagyobb képért.

Az új Ride Control egy igen komplex rendszer, több eszközb?l áll, kezdve az Aprilia Traction Control kipörgésgátlóval, amit menet közben, nyitott gázállás mellett is állíthatunk nyolc fokozatban egy, a bal félkormányhoz helyezett praktikus kis joystick segítségével. Az Aprilia Wheelie Control (egykererekezés-gátló) három fokozatban állítható, a fokozatokat némileg újrakalibrálták, hatékonyabb lett ez a modul. Az Aprilia Launch Control kifejezetten pályára való rajtelektronika, három állásban alkalmazhatja a motoros. Míg végül, de nem utolsó sorban ott van az Aprilia Quick Shift elektronikus gyorsváltó, amivel gázelvétel és kuplungolás nélkül lehet sebességet váltani.

Mindkét Milánóban bemutatásra kerül? változat utolsó generációs ABS-t kap, ami közúton maximális fékezési biztonságot, pályára jobb fékteljesítményt ígér. A Bosch egység neve ABS 9MP, a jelenleg piacon fellelhet? választék egyik gyöngyszeme, mindössze 2 kg-ot nyom és három beavatkozási fokozatban állítható. 

Az els? térkép pályára való (de homologizálták utcai használatra is), mindkét kerékre beavatkozik a lehet? legnagyobb teljesítménnyel, bármilyen sebesség mellett, intenzív fékezésnél is. A második fokozat sportos közúti vezetésnél ajánlott, mindkét keréken dolgozik és egy avantgard d?lésfigyel? elektronikával kombinálták (RLM – Rear Lift-up Mitigation), ami progresszíven avatkozik be a motor sebességét?l függ?en. A harmadik ABS-fokozat kimondottan gyenge tapadási körülményekhez javasolt használni, mindkét kerékre beavatkozik és szintén hozzárendelték az RLM-et.

Katt ide a nagyobb képért.

A nóvumok persze nem csak elektronikai jelleg?ek. Az ABS R-nek más a sárvéd?je, a fénytestek foglalata el?l és a kipufogó alja, de a legszembet?n?bb esztétikai változtatás a tank. Az üzemanyagtartályt nemcsak azért kellett átszabni, hogy elférjen az új ABS vezérl?egység, de nagyobbítani is szerették volna. Ennek megfelel?en a korábbi 17 literr?l 18,5 literre növekedett a tanktérfogat. Persze az ergonómia és a dizájn is szempontok voltak, ahogy a képen látszik.

Újdonságok vannak a fékek terén is: Brembo M430 monoblokk féknyereg radiális felfogatással, új radiális fékpumpa el?l, de a hátsó nyerget is egy fejlettebbre és hatékonyabbra cserélték. Fékezésnél fontos az optimális tömegelosztás, ezért az RSV4 Factory ABS modellnél a blokkot eltér? módon pozicionálták a vázba. Ez, és a hátsó villatengely beállítása nagyobb kontrollt és motorstabilitást eredményez az intenzív kigyorsításoknál, emellett pedig lehet?vé tette, hogy a nyereg mélyebbre kerüljön – szám szerint 840 mm-re a talajtól.

2014-ben az RSV R ABS a klasszikus mattfekete ‘Competition’ színben és egy új, ‘Formula’ fantázianev? piros árnyalatban lesz elérhet?, míg az RSV4 Factory ABS egyedül a totális fekete köntösben (‘Assoluto’).

ugrás fel