EST. 2002

Aprilia RSV 4: a noalei Versenygép

Szöveg: motorinfo.hu

Kis túlzással nem volt olyan járatos európai tesztpálya, ahol ne készültek volna hol ilyen, hol meg olyan min?ség? kémfotók az Aprilia készül? m?vér?l, a Race Machine fed?néven emlegetett négyhengeres sportmotororról.

Az oroszlánosok végre hivatalos sajtóbemutató keretében lebbentették fel a fátylat a gépr?l, melynek révén a márka – 2009-ben – visszatér a négyütem? gyorsasági versenysport berkeibe. A 125-ös és 250-es vb-sorozatokban domináló – négyb?l négy cím, 2006-ban és tavaly egyaránt – noaleiek legújabb büszkesége el?tt a ‘nagy’ kategória ajtajai nyílnak meg. A különleges bemutatóra Milánóban került sor, ezerkett?száz Piaggio csoport-közeli keresked?nek volt szerencséje részt venni rajta az olasz multibrand nemzetközi konventje alkalmából.

Négy henger, ezer köb és a közlés szerint jóval 200 lóer? fölötti legnagyobb teljesítmény versenyváltozatban: címszavakban és keretszámokban így prezentálták az új, olasz hagyományokkal radikálisan szakító RSV-t. Országúti változata még idén debütál és nagy bizonyossággal az ?szi szalonok f?szerepl?je lesz, illetve, ahogy az szokás, a tesztel?k is kezeik közé kaparintják.

Aztán a jöv? évben jöhet a Superbike vb: minden id?k leger?sebb és bizonyos tekintetben legforradalmibb Apriliája száll síkra a japánok és a nemzeti rivális Ducati ellenében. 65°-os V-elrendezésével egyedi darabja lesz a világsorozatnak, és mondani sem kell, hogy a rafinált motorépítészet ez esetben is jegyben jár a preci?z anyagokkal és el?rehaladott, innovatív elektronikai megoldásokkal, lásd még ride by wire. Részletek kés?bb.

ugrás fel