Minek csinálnak 400-ast, ha már van egy ugyanolyan 500-as? A válasz meglehet?sen egyszer?: hogy minden vásárlói réteget kielégítsenek. Így lehetséges az, hogy a modellfejlesztést minden eddiginél több energiát fordító Aprilia beújítja a félezres rovar light változatát, kisebb henger?rtartalommal, de ugyanazon erényekkel. A 400-as Scarabeo blokkja a Piaggio Beverly-b?l már megismert egység: nevezett pontederai modell szép sikert aratott a piacon a kicsinyítést követ?en.
A b?vítés azt is jelenti, hogy egyre nagyobb a kínálat a négyszázas kategóriában, egyre fontosabb kategóriává kezd válni, afféle összeköt? kapoccsá a ‘kis’ 250-esek és a 500, 600, 650 köbcentis nagyrobogók közt. A fenntartási költségeket illet?en is jó választás lehet a négyszáz köb, és nem csak a fogyasztási paraméterek miatt. Olaszországban nagyjából feleannyit költ biztosításra egy 400-as gép tulajdonosa, mint egy 500-asé. 34 lóer?s teljesítményével pedig akár a 18 évesek is vezethetik.
Pár szó az er?forrásról. Legutolsó kiadású Piaggio Master blokk dolgozik a Scarabeóban, amely egyhengeres, négy szelepes, befecskendezéses, 399 kcm-es és 25 kW-es (34 LE) teljesítményt illetve 37 Nm-es nyomatékot prezentál, végsebessége pedig gyakorlatilag ugyanakkora, mint félezres társáé (155 km/ó). Katalizátorának is köszönhet?en megfelel az Euro-3 környezeti normának.
Minden más tulajdonsága egybeesik a nagytestvérével: 16′-es kerekek el?l, 14-esek hátul, 110/70-es illetve 150/70-es motoros vágású gumik a tapadásért, három féktárcsa a lassulásért. Tömege a legalacsonyabb a maga kategóriájában, mindössze 189 kg, ehhez 1.535 mm-es tengelytáv párosul, ami rendkívül agilissé teszi a Scarabeót. A nyereg alatti raktér maradt, amekkora volt (34 literes), ez továbbra is elég tágas, ráadásul távirányítóval nyitható. A fejidom magasságban állítható, és szériában jár a beépített, szintén távvezérelt lopásgátló. Ára az 500-ashoz képest változatlan.
Legutóbbi hozzászólások