Amióta 1992-ben piacra gurította, az Aprilia nagy figyelmet szentel az SR 50-nek.
A modell jópár technológiai jelleg? els?séget, ha úgy tetszik rekordot állított
fel a tucatnyi év során. Lényegében az SR 50 volt a legels? ‘sportos
robogó’, újszer? beállításaival és küllemével egy addig nem létez? szektort
hívott életre. A konkurencia mind er?sebb támadásai ellenére piacvezet?,
etalon tudott maradni saját kategóriájában, köszönhet?en a folyamatos fejlesztéseknek.
Az SR az alábbi els?ségeket jegyzi
1992. Az els? sportos robogó.
1993. Az els? verseny-replika a robogók között.
1994. Az els? sportos robogó vízh?téssel.
1997. Az els? robogó dupla tárcsafékkel.
1999. Az els? 50 kcm-es robogó elektronikus befecskendezéssel.
Minden id?k els? befecskendezéses kétütem? robogójának egyenesági leszármazottját,
a mai SR 50-t második generációs Ditech motor hajtja. A kompaktabb légsz?r?
és az új rajzolatú kipufogó a teljesítmény növekedéséhez járultak hozzá, ezzel
egyidej?leg csökkentve a kis egyhengeres amúgy sem gigászi fogyasztását. Az
50 köbcentis blokk egy sor újításon esett át, ezek kivétel nélkül finomabbá
tették, valamint lényegesen megbízhatóbbá: mi sem mutatja ezt jobban, mint
a szervízperiódus megduplázása: 6.000-r?l 12.000 km-re terjesztése.
Köszönhet?en a remek fogyasztásnak, a 7 liter kapacitású tank telitöltésével
több mint 300 km-t tehetünk meg.
Az Aprilia fejleszt?mérnökei egy teljesen új, merevebb acélvázat hoztak
össze, amivel a minél jobb man?verezhet?séget célozták meg. A tömegelosztás
során a járm? elejére 2%-kal több súly jutott, mint az el?z? SR-nél, így az
új SR 50 Factory sokkal ‘motorszer?bb’ vezetéssel kecsegtet.
A fékek meggy?z? méret?ek és hatékonyságúak: elöl-hátul 190 mm átmér?j?
tárcsák dolgoznak. A 13 colos kerekekre ‘szupermélyített’, 130/60-as
abroncsokat szereltek (ez a motoros gumírozás a kezdetek óta pekuláris ismertet?jegye
a noalei félszázasnak), amelyek az 50 kcm-es er?forrásénál sokkal nagyobb teljesítményeket
is el tudnak viselni, és biztos útfogással bírnak.
Az SR 50 Factory-t ugyanazzal a színválasztékkal indítja útjára az Aprilia,
mint a 2005-ös RSV 1000 sportmotort. Ez három vad színt jelent: Aprilia-fekete,
-vörös és -fehér. Aki igazán szeret kit?nni, annak biztosan tetszeni fog a Pókember-dizájn,
amivel szintén választható a
robogó.
Legutóbbi hozzászólások