Akár vicc is lehetne, mint tavaly április elsején az R8, de nem, ez most teljesen komoly. Egy magasabb kontinuumba emelték az Aprilia RS sorozatát: a nyolcad- és negyedliter után itt van, tessék parancsolni, az ötszázas változat. Igaz, nem a gyárból, és nem is kompletten, csak kit változatban, de kiforrottan, száztizenkét lóer?sen, és ez nem minden. Teleszkópok, villahidak, kerekek, az id?gép indul vissza a ’90-es évekbe, GP500 rock ’n roll!
Hatalmas ötletet, a kétütem és az akkori 500-as királykategória iránt érzett feltétel nélküli szerelmet, meg persze némi bizniszt látott az ausztrál csapat az RS500 projektben. Nem a teljes, komplett motorkerékpár vásárolható meg a TSS (Two Stroke Shop) m?helyéb?l, csak azon kiegészít?k, melyekkel a széria Aprilia RS250-es sportmotorunkból igazi, GP replika motort faraghatunk. Nem tizenéves sihederek álltak neki reszelni a hátsó sufniban, nagyon komoly háttérmunka és tervezés el?zte meg az RS500 világra jöttét. Wayne Wrigth tervei és tapasztalatai alapján sikerült kivarázsolni a 112 lóer?t a két darab, egyenként kétszázötven köbcentis hengerb?l.
Több mint 30 évre nyúlik vissza Wrigth karrierje, mely során igen sok kétütem? motorblokk ment át a keze alatt – és nem is akármilyenek. Wayne a gyorsasági motoros világbajnokság számos szezonjában végzett mérnöki munkát különböz? csapatoknál, majd feljutva a királykategóriába, a Red Bull Yamaha csapatnak tervezett kipufogórendszert az akkori futamgy?zelemre is képes versenymotorra. Bel?le pattant ki a szikra, ami aztán belobbantotta a környezetében lev? haverok lelkesedését: végül sikerült tet? alá hozni az egész tervet.
Az er?forrást a teljesen széria Aprilia RS250-be lehet beépíteni; a KIT megvásárolható kompletten, de akár alkatrészenként is, ha valamit utólag kéne pótolni. 6500 dollárba kerül a plusz kétszázötven köbcenti, a beépítéshez szükséges adapterekért 900 körül kell csengetni. Az er?sebb és hidraulikus kuplung opcionális, nagyjából 800 dollár értékben. És persze itt még nincs vége. Verseny futóm?, villahidak, fékrendszer, kerekek és miegymás vásárolható még az új RS500-hoz – amiket igaz, még nem árasítottak -, melyekkel igazi versenymotort faraghatunk az Apriliából.
Ha végeztünk az otthoni szerelgetéssel, egy 130 kilós menetkésztömeggel rendelkez?, 112 lóer?s, 60 newtonméteres csúcsnyomatékra képes szörnyeteget tudhatunk a magunkénak. Az árak nem t?nnek ?rülten soknak, f?leg, ha nem magyar szemmel gondolkodunk, hanem olyanéval, akinek tízezer dollár beleölése egy pályamotorba reális érték. Bár a verseny státusz sem az egyetlen megvalósítható út… Utcára kéne-e?
Legutóbbi hozzászólások