EST. 2002

Aprilia Tuono Factory

Ha netán volna valaki, akit nem elégített ki a Tuono már eddig is ragyogó teljesítménye, itt az ír az ? lelkének békéjére is. A noalei gyár bemutatta a házi street fighter legújabb változatának els? hivatalos fényképét. A koncepció ugyanaz, mint a naked-kategóriás versenyeket hosszasan uraló ‘régi’ Tuono Racing esetében, ugyanakkor rendelkezik a ’06-os RSV 1000 minden rosszcsont génjével, a blokkot beleértve.

A Tuono Factory szíve V2-es, 60 fokos, Euro-3-as egység, ugyanaz tehát, ami a legutolsó generációs sportmotorban is dobog. Megnagyobbított szelepeinek és harapós beállításainak köszönhet?en egy híján száznegyven lóer? a legnagyobb teljesítménye, nyomatéka 11 kgm (107 Nm) 8.500 percenkénti fordulaton. Az el?z? Tuonóhoz képest ez plusz hat lóer?t és öt Nm-t jelent, miközben a járm? össztömege csökkent négy kilóval, most 181 kg szárazon.

A Factory utónév nagy presztízzsel bír: az Aprilia olyan nemes alkatrészekkel szereli a motort, mint kovácsolt OZ felnik, Öhlins felfüggesztések és megannyi karbon. A fékrendszerhez a gy?ztes csapaton ne változtass elvét követve nem nyúltak, 320 mm átmér?j?ek a tárcsák, a féknyergek radiálisan szereltek. Egy vérbeli, magas kormányos versenymotor. A gyárat egyel?re mindössze három- száz példány hagyja el (a közlés szerint 14 ezer euró körüli áron). Megkülönböz- tet? jegye a gépnek a sokkoló új fényezés: az egyetlen színösszeállítás ez lesz, amit a képen látunk, kiegészülve a kék kerekekkel, arany vázzal és az elmaradhatatlan oroszlánnal.

ugrás fel