EST. 2002

Aprilia vagy Honda éve?

Randy De Puniet volt a helyzet magaslatán minden helyszínen, helyenként
egész komoly fórral zárva ellenfelei el?tt.

A franciának egyáltalán nincsenek all?rjei és csöppet sincs belenyugodva
a tudatba, hogy sokak ?benne látják 2004 világbajnokát: továbbra sem várja ölbe
tett kézzel, hogy szájába repüljön a sült galamb. Helyes szemlélet, hiszen a
vb még el sem kezd?dött. ‘Nem vagyok hajlandó stresszelni’ mondja
De Puniet ‘és nem érzem magamat favoritnak. Az esélyesség kétél?
kard: én szeretnék óvatos és koncentrált maradni. A sorozat nagyon nehéz lesz.’

Nem mellesleg, a gall kezében van egy nagy fegyver: az Aprilia RSW 250,
amelynek új vázát teljes egészében a versenyz?k igényei ihlették. ‘Ez
egy evolúció, nem egy revolúció’
mondta De Puniet.

Manuel Poggiali, a szintén Aprilia-színeket képvisel? címvéd? esetében
nem az elért id?eredmények, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, versenyképes
forma nyomhat sokat a latban
. ‘Rengeteg dolgot kipróbáltunk’ nyilatkozta
a San Marino-i még a barcelonai IRTA után ‘és nem f?tt a fejünk az id?eredmények
miatt. Puha gumikkal nem az a lényeg, hogy az elmber száguldozzon, hanem hogy
tisztességgel felkészüljön az els? Nagydíjra.’

Sebastian Portótól óriási csataszellemet vár a csapat: az argentín szintén
elégedetten hagyta el az IRTÁ-t, ahol nagyon intenzíven dolgoztak. ‘Nemcsak
a körid?k miatt vagyok nyugodt, hanem azért is, mert a motorom ugyanott van
teljesítményben, mint a riválisoké
.’

Ami a Honda-klánt illeti, tudjuk, hogy az RSW teljesítménye és csúcssebessége
egyel?re még nem a legtökéletesebb, ám ez nem akadályozta meg Toni
Eliast
abban, hogy a téli-tavaszi felkészülés egyik leggyorsabb 250cc-pilótája
legyen és rendre De Puniet mögött végezzen az összesítéseknél.

Valójában a Honda igen sokat fejl?dött és a japánok nagyon komolyan dolgoznak
a futóm?vön
is. Barcelonában Aoyama már kipróbálta azt az új vázat, amelyet
Pedrosával, Elias-szal és Rolfóval egyetemben a Spanyol Nagydíjon már mindannyian
használhatnak. Alberto Puig szívesen versenyeztetné azt a Hondát is,
amellyel Daijiro Kato 2001-ben világbajnok lett, ám a HRC határozottan
az ötlet ellen van, mivel a járm? er?forrásának alkalmazása különösen költséges
volna.

Hogy hogyan alakul az olasz-japán konstrukt?ri párharc, arra csak az
els? GP-k után kaphatunk választ
, miután pályán is látunk mindenkit.

ugrás fel