A MotoGP berkeiben nagy befolyással bíró spanyol Aspar-csapatf?nök mindig is az Aprilia egyik legjobb „vásárlója” volt, így senki sem lep?dik meg azon, ha Jorge nem fogja szó nélkül hagyni a gyár váratlan kivonulását a Moto2-b?l.
Martinez úr jöv? hét kedden Gino Borsoi társaságában Noaléba utazik, az Aprilia Racing vezetésével rendkívüli megbeszélés keretein belül kíván valamiféle megoldást találni az Aprilia Moto2-es kivonulását övez? mizériára. Az Aspar csapaton kívül számos egyéb Aprilia támogatott Moto2-es csapatot is érint az ügy, így Martinez nem csak saját, de sporttársai nevében is fel kíván szólalni.
Az Aprilia kivonulása mindenkit meglepetésként ért, hiszen egy héttel ezel?tt még az a hír járta, hogy az Aprilia tapasztalt mérnökei december elejére készülnek el a CBR-blokk köré épített vázzal, az Aspar még az ünnepek el?tt meg szerette volna kezdeni a teszteket.
„?szintén szólva hatalmas meglepetésként ért az Aprilia bejelentése.” – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Martinez – „Mi úgy tudtuk, hogy a motor épül az Apriliánál, meg voltunk róla gy?z?dve, hogy a vébén oly’ tapasztalt gyárnak nem fog gondot okozni a projekt. Jöv? kedden Gino (Borsoi) és én Olaszországba utazunk, hogy tárgyaljunk az Aprilia vezetésével. Találnunk kell valamiféle megoldást, de ha nem sikerül közös nevez?re jutnunk, akkor is vannak még egyéb lehet?ségek. Egy biztos, a legmegbízhatóbb megoldást fogjuk választani, hiszen Julián (Simon) és Mike (Di Meglio) számára a lehet? legjobb technikai hátteret kívánjuk nyújtani, és természetesen szponzorainkat sem kívánjuk cserben hagyni valaki más miatt…”
És hogy milyen egyéb megoldások jöhetnek szóba, ha az Aprilia köti az ebet a karóhoz? Két komoly Aprilia-alternatíva is kínálkozik: a Suter és a Moriwaki. El?bbi a svájci motorsport fenomén, Eskil Suter cége, és már a Kawasaki és az Ilmor SBK, illetve MotoGP projektjében bizonyították hozzáértésüket, utóbbi pedig Japán egyik legnagyobb és legnevesebb privát motorsport cége, komoly technikai know-how-val.
Az el?zetes Moto2 rajtlista szerint Suter felfüggesztéssel indul majd a Hayate Racing, a Racing Team Germany, a Sprint Technology és a Viessman Kiefer Racing, míg a Moriwakit a G22 Racing Team, a Honda Gresini és a Matteoni Racing választotta. De még ne menjünk ennyire a dolgok elébe, hiszen a spanyol sajtó, ismervén honfitársuk, Martinez eltökéltségét, már arról pusmog, hogy az Aspar tokkal-vonóval veszi majd át az Aprilia eddigi terveit, és saját szakállára fejezi be a fejlesztést.
Egyetlen kérdés marad teljesen nyitott továbbra is: a gyári Aprilia csapathoz szerz?dött Talmácsi Gábor sorsa…
Legutóbbi hozzászólások