EST. 2002

Assen, 125: a semmib?l visszahozott verseny

Ez óriási volt! A két edzésnapon semmi nem utalt arra, hogy Hollandiában ível felfelé Gáborunk pályája a 2008-as idényben. A bemelegítés ugyan biztató jelekkel szolgált, a verseny kétharmadáig azonban megint csak a kefét ehettük.

Smith ellógott, Talmácsit sorra hagyták le az ellenfelek és menthetetlenül csúszott vissza amúgy sem jó rajtja után. Egyszerre azonban fordult a kocka: az élen álló fiatal angol és még két pilóta esett egy körön belül a nekiered? es? miatt. A szabályok értelmében piros zászló és új rajt – az öt körös miniversenyben pedig amit láttunk, az maga volt a csoda. Olive, Corsi és Talmácsi hatalmas közdelemben döntöttek a dobogós helyezések elosztásáról, meglehet?sen agresszív, késhegyre men? motorozással: az utolsó körben a magyar világbajnok a kell? pillanatban el?zi az egymással tüleked? olasz és spanyol kollégát, Rabat mögött halad, aki hibát vét és megnyílik az út a gy?zelembe. Megvan a huszadik dobogó, megvan a második gy?zelem Assenben!

Az ‘igazi’ verseny nem tart sokáig, de mint kés?bb kiderül, az igazi verseny nem is az volt… Bradley Smith már az els? kanyarban megindítja szökését, a bolyban kialakul a szokásos százhuszonötös életérzés. Corsi ront és visszaesik, a 15. hely környékén találkozik össze az összetett-éllovas Di Meglióval, kézenfogva hozzák föl magukat. Talmácsi a 13. helyr?l rajtol – a csapat pénteki közleménye úgy fogalmazott, ‘talán szerencsét hoz majd a 13-as szám’… hát, azt hozott, de nem az elején. A rajt nem jó, mert a darálónak megvannak a maga megkerülhetetlen sajátosságai, aztán meg lassan, de biztosan csúszik lefelé az 1-es számú Aprilia. Valami nem stimmel, nem akar menni ez. Csak a csoda segíthet.

És a csoda segít. Két csepp es? formájában. Ennyi pont elég ahhoz, hogy elfektesse Smith-t, Marquezt és Vazquezt, s a versenybírák nem sokat tétováznak, kiteszik a piros zászlót. Új rajt lesz, annak minden savával és borsával. Technikai szünet – sorsdönt?, hiszen teljesen át lehet kalibrálni a motort. A mez?ny pedig összerázódik. A táv öt kör, nem több, hiszen a MotoGP-nek pontban kett?kor el kell kezd?dni. És ebben az öt fordulóban aztán van minden: emberek, akik r?fnyi helyeken mennek el, ölnyi távokon váltanak ívet egymással… ha Simoncellit figyelmeztették a barcelonai hirtelen irányváltásáért, akkor itt a fél csapatot ki lehetett volna állítani. Az ötkörös öldöklésben Talmácsi Gábor átvágja magát az élmez?nyön, aztán a véghajrában megveri Olive-ékat. Corsi dobogós, Di Meglio hetedik – aki az utolsó körben azért megfutja a verseny leggyorsabbikát. A francia így is marad a tabella élén, de ahogy mondani szokás, zárul az olló: 141 pontja van, Corsi 125-re jön föl, Olive 94-gyel egyel?re a bronzhelyen, Talmácsi meg a nyakán 93 egységgel! Micsoda fordulat, nem igaz?

Talma nyilatkozata:
Az els? versenyen nem hittem volna, hogy felérhetek a dobogóra, de az új
rajt új lehet?séget adott. A második rajt el?tt állítottunk még a motoron,
ami sokat jelentett, mert lényegesen jobb lett. Tudtam, hogy 5 kör van és
egy különleges érzés kerített hatalmába. Éreztem, hogy van esélyem, és
eszemben sem jutott elengedni ezt a lehet?séget. Nagyon kemény sprintet
nyomtunk a végén, bejött a taktikám, fejben végig ott voltam és végre idén
el?ször gy?zni tudtam. Ezzel a 4. helyre jöttem fel az összetettben is!
Nagyon boldog vagyok, nagyon kellett már mindenkinek ez az els? hely.
Köszönöm a csapatnak, a szponzoraimnak, a családomnak, a szurkolóknak!

125 Holland Nagydíj, végeredmény

1. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 9’04.520
2. Joan OLIVE SPA DERBI 9’04.648
3. Simone CORSI ITA APRILIA 9’04.775
4. Sandro CORTESE GER APRILIA 9’04.860
5. Bradley SMITH GBR APRILIA 9’04.945
6. Esteve RABAT SPA KTM 9’05.088
7. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 9’05.366
8. Andrea IANNONE ITA APRILIA 9’05.448
9. Nicolas TEROL SPA APRILIA 9’05.958
10. Raffaele DE ROSA ITA KTM 9’07.074
11. Stefano BIANCO ITA APRILIA 9’07.349
12. Stefan BRADL GER APRILIA 9’07.541
13. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 9’07.721
14. Michael RANSEDER AUT APRILIA 9’08.120
15. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 9’09.067
16. Dominique AEGERTER SWI DERBI 9’09.112
17. Stevie BONSEY USA APRILIA 9’09.339
18. Jules CLUZEL FRA LONCIN 9’15.068
19. Randy KRUMMENACHE SWI KTM 9’15.163
20. Pablo NIETO SPA KTM 9’15.369
21. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 9’15.614
22. Robin LASSER GER APRILIA 9’16.374
23. Alexis MASBOU FRA LONCIN 9’18.236
24. Louis ROSSI FRA HONDA 9’18.348
25. Robert MURESAN ROU APRILIA 9’20.675
26. Michael VAN DER MARK NED HONDA 9’22.721
27. Robert GULL SWE DERBI 9’30.212
28. Jasper IWEMA NED SEEL 9’33.728
29. Ernst DUBBINK NED HONDA 9’34.469
30. Jerry VAN DE BUNT NED APRILIA 9’40.939

Kiestek

Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 5’31.819
Lorenzo ZANETTI ITA KTM 5’31.952

A második rajtra nem álltak fel

Roberto LACALENDOLA ITA APRILIA
Sergio GADEA SPA APRILIA
Scott REDDING GBR APRILIA
Efren VAZQUEZ SPA APRILIA
Joey LITJENS NED SEEL
Marc MARQUEZ SPA KTM

ugrás fel