EST. 2002

Assen, 250: Bautista nyer, de Simoncelli is

Félig vizes, félig száraz futam, hivalosan es?s, tehát menet közben nincs lehet?ség a változtatásra. Ennek ellenére mindenki slick gumikkal indul neki a távnak, ami kockázatos, de végtére is teljesen jogos döntés. Simoncelli villámként indul, de az els? körben összeakad Lüthivel, aki az élre áll és szökésbe kezd, azaz csak kezdene, ha Debon nem helyezné nyomás alá. Az es? hol nekiáll csepegni, hol meg eláll, vannak nedves részek azért mindig a pályán – a ritmus emiatt eléggé váltakozó. Bautista hamar Lüthi tudomására kívánja hozni, hogy ma nincsenek engedmények: ? a gy?zelmet akarja. Ugyanígy Simoncelli, aki az üldöz?boly közepén találja magát, meg kell hogy értse: száztíz százalékot kell nyújtania, ha be akarja fogni a KTM-eket és Debont.

Kallio a hátsó gumija miatt van nem is kis hátrányban (‘a célegyenesben is szitált’), Aoyama meg el-elkövet néhány hibát, így aztán a lerázhatatlan Marco gyerek megint behúz egy dobogót az LE Gilera nyergében. Bautista futamgy?zelmét semmi nem fenyegeti, a spanyol megdönti a régi pályacsúcsot is, ami még De Angelis nevéhez f?z?dött. Lüthi bejön másodiknak, és Olaszhon is ünnepelhet. Debon negyedik Barbera el?tt, aki üde színfoltját jelentette a versenynek… üde, talán nem ezt a kifejezést használnánk ehelyt, ha valami baj sül ki abból, hogy háromszor is a pálya melletti szervizútról jött vissza a versenybe, ebb?l egyszer úgy, hogy majdnem eltrafálta Kalliót. A múltkor szenved? fél volt, de most megérdemel egy sárga lapot ? is.

Aoyama végül Kallio el?tt, amib?l az derül ki, hogy a KTM-en belül még mindig nincs csapatsorrend, vagy legalábbis a finn csapattársát pont nem érdekli, ha esetleg lenne. Takahashi fejben talán már a suzukai 8 órásra készül, a GP három kategóriájából egyedüli versenyz?ként vesz részt a jeles endurance viadalon. Locatelli felszállóágban, Tóth Imi a mez?ny legvégén… távirati stíusban. Bautista boldogan nyilatkozik, teljes az öröm az Aspar csapatban a 125-ös siker után. Kallio dühöng, mert összetettbeli el?nye minimálisra fogyatkozott, Lüthi szépen, ahogyan az illik, elnézést kér Simoncellit?l a szabálytalanság miatt. Az olasz kapott rendesen, háromszor vagy négyszer is nekimentek, nem számítva a svájci akcióját, ez a bronz mégis gy?zelemmel ér fel neki: kemény versenyen 140-139-re módosította az állást Mikával szemben, azaz csak egy pont a hátránya. Debon 114-nél jár, a már-már elsiratott Bautista pedig 102-re jön föl, és beel?zi a kies? Pasinit (98). Sajtóhírek szerint Simoncelli a Sachsenringen már tesztelni fogja az RSÁ-t, azaz az Aprilia legfrissebb fejlesztésével folytathatja a versenyzést a szezon második felében.

250 Holland Nagydíj, végeredmény

1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA
2. Thomas LUTHI SWI APRILIA
3. Marco SIMONCELLI ITA GILERA
4. Alex DEBON SPA APRILIA
5. Hector BARBERA SPA APRILIA
6. Hiroshi AOYAMA JPN KTM
7. Mika KALLIO FIN KTM
8. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA
9. Roberto LOCATELLI ITA GILERA
10. Julian SIMON SPA KTM
11. Hector FAUBEL SPA APRILIA
12. Ratthapark WILAIROT THA HONDA
13. Fabrizio LAI ITA GILERA
14. Alex BALDOLINI ITA APRILIA
15. Lukas PESEK CZE APRILIA
16. Eugene LAVERTY IRL APRILIA
17. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA
18. Frederik WATZ SWE APRILIA
19. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA
20. Imre TOTH HUN APRILIA

Kiestek

Manuel POGGIALI RSM GILERA
Mattia PASINI ITA APRILIA


Nem indult el

Karel ABRAHAM CZE APRILIA

Az els? körben kiesett

Russel GOMEZ SPA APRILIA

ugrás fel