Várakozások el?zték meg a technikai újításokat, de mind a Honda, mind a Yamaha lemondott az „új” motorok versenyeztetésér?l a ma kezd?d? Holland GP-n. Az aranyszárnyasok a minden részletében lecsiszolt RCV-t, a hangvillások az új blokkot pihentetik még legalább Doningtonig.
Hollandiában napsütés és 30 fok körüli h?mérséklet fogadta az odaérkez?ket, így a három magyar vb-résztvev? pilótát is, azonban a meteorológia szerint nem kizárt, hogy a futamok napján esni fog. Talán a csapadékos, óceáni éghajlatra való tekintettel cserélte le a Honda a maga régi hospitality-sátorát, amely Assenban leginkább egy gigantikus melegházra emlékeztet. Els? blikkre akár mifelénk illegális növények termesztésére való fóliának t?nhet, de nem az: pilóták, menedzserek, szponzorok és a sajtó képvisel?i gy?lhetnek össze ebben a jól kinéz?, ám – ránézésre – annál nehezebben összeállítható építményben. Az élcsapatok közül már csak a Ducati használja a régi vendégfogadó sátrat (amely valamikor az Italjetet szolgálta) – viszont állítólag ott a legjobb a kaja.
Nos, ennyit a szakácsokról. Hiszen a 125-ös osztályban élnek a magyar remények, mindazonáltal nagyon nehéz versenye lesz Talmácsiéknak. Egyrészt a kisebb kategóriák a TT után pihenni vonulnak, tehát ezen a hétvégén mindenki a maximumot próbálja adni (‘atom’ meccs várható), másrészt pedig eléggé felszívták magukat az ellenfelek is. Pasini Barcelonában alaposan megvert mindenkit és vezeti az összetettet. Simoncelli robogóval tanulja a pályát, Lüthi és Kallio pedig mindent megtesznek majd, hogy visszavegyék a listavezetést. Az viszont biztos, hogy a KTM-esekt?l tartanak leginkább az ellenfelek – jó jel. Tóth Imiék célja újfent a pontszerzés – ezt a célt versenyképes motorral és bátor pilótai munkával lehet elérni.
Talmácsi Gábor remek utolsó gyorskörrel megnyerte a délel?tti szabadedzést, Tóth Imre pedig úgy látszik, a két héttel ezel?ttinél sokkal jobb motorral érkezett Assenba: a nyolcadik pozíciót szerezte meg az FP-n.
A 250-ben mégsem debütál a KTM, Anthony West a BQR csapat Hondáján vág neki a víkendnek. Akit meg kell verni, az megint csak Daniel Pedrosa – a címvéd? a nyugalom szobraként érkezett a Benelux-térségbe. De Angelis és Lorenzo sérülten vállalják a versenyt, Porto, De Puniet és a többi kihívó pedig elszánt – az el?jelek alapján az asseni futam méltó folytatása lesz a barcelonai parázs menetnek, remélhet?leg azért kevesebb durva elemmel. Rizmayer Gábornak nagyon szurkolunk – hatalmas dolog, hogy eddig egy (Mugello) kivételével minden idei vb-futamot befejezett. A negyed literesek közt a hat plusz hat gyári motoron kívül néhány Aprilia- és Honda-kites pilótának jut hely a pontszerz? zónában a papírforma szerint – ehhez képest Rizi már majdnem odaért idén az els? tizenötbe a 250-es pályája során eleddig eredménytelen Yamahával.
A MotoGP esélyeir?l tegnap már szóltunk, mára – a délutáni edzés-eredményekig – álljanak itt a magazin-morzsák.
Múlt héten szombaton megszületett Alice, Fausto Gresini kislánya – éppen egy hetes lesz a GP napján. Max Biaggi 34. életévét tölti be vasárnap, Sete Gibernau pedig 150. nagydíján áll rajthoz ezen a hétvégén.
A Bridgestone nagy er?kkel dolgozik (vagyis dolgozott, Guareschi és Itoh révén a Mugellón), mint arra számítani lehetett, a katalóniai fiaskó után, s reménykedik a jó tapadásban. Emlékeztetnénk, hogy tavaly a Ducati itt debütáltatta a twin pulse er?forrást, 2003-ban pedig Capirossi pole-t szerzett Assenban.
És végül, de korántsem utolsó sorban: Valentino Rossi. 147. nagydíjára készül, és azt mondta: „Be akarom fejezni a MotoGP-t”. Nos, ezt eddig mindig mondogatta. Ezúttal visont konkrétan és nyíltan szólt a Forma-1-r?l: „Nem hiszem, hogy jól tudnék szórakozni ott. Nem látom el?re a jöv?met.” Az indianapolisi botrány, úgy t?nik ?t is meggy?zte.
Legutóbbi hozzászólások