A szervez?k, a tavalyi Nagydíj sikerén felbuzdulva eltökélték,
emlékezetessé teszik az idei futamokat, különös hangsúlyt fektetve a biztonságra.
A 2003-as Holland GP után a Rossi, Gibernau, Roberts és Aoki által képviselt
pilóták valóban egy-két módosítást kértek. Igényeiket meghallgatták: 550
méternyi véd?hálóval egészítették ki a Madijk és Strubben kanyar közti szakaszt.
A MotoGP versenyz?i kérték továbbá a célegyenes el?tti utolsó sikán, a Geert
Timmer menekülési zónájának megnagyobbítását; a hollandok eredeti elképzelést
valósítottak meg, mikor egy felfüggesztett, 6000 f?t befogadni képes lelátót
illeszettek a kérdéses helyre az addigi tribün helyére (ide kelnek el a
legborsosabb árú jegyek, úgyhogy érthet?, hogy ragaszkodtak megtartásához).
A bukóövezet így gyakorlatilag a néz?k alá került; az els? sor 4, a leghátsó
17 méterrel van a talaj fölött.
2007-re a most 6027 méter hosszú asseni ring 4200 méter körülire megy össze
a pálya északi szektorának átépítése következtében. Említést érdemel még,
hogy a 2002-es incidensek után (t?zeset a kempingben, beözönlés a pályára stb.)
egy kampány indult ‘Enjoy don’t destroy’ (szurkolj, ne háborúzz
– elnézést a szándékosan pontatlan fordításért) címmel, olyan frontemberekkel,
mint Rossi, Gibernau és Randy Mamola. A tavalyi futamon nem volt rendbontás,
amit a propagandisták sikerként könyveltek el.
Kapcsolódó cikkeink |
MotoGP 2004 |
Legutóbbi hozzászólások