Lassan sajnos ott tartunk, hogy az egyetlen igazán izgalmas dolog a MotoGP-ben a bajnoki tabella, de hát ez van. A versenyekre rendre kijut azért egy-egy szép momentum, de lássuk be: a legelvakultabb dzsípíván-fanatikoknak sem volt okuk tövig rágni körmeiket az asseni menet láttán. Nehéz dolog lekötni a néz? figyelmét, nem is sikerül maradéktalanul. Ilyen ez a királykategória… egypár kanyar, és Stoner már annyival vezet, hogy csak akkor nem nyeri meg a nagydíjat, ha valami dráma beüt. Az ausztrál tempóját senki nem képes tartani, így a doningtonival együtt egy ötvenest tesz zsebre a címvéd?. Mögötte Pedrosa és a másik gyári hondás, Hayden t?nnek fel, aztán Dovizioso… de hol van a Doki?
A sóderágyban… miután az els? balosban sikerült elszállni és magával rántani De Puniet-t is, aki meg is sérült az esetnél. A hideg gumikat okoló Valentino a lebontott motorral (a váltókarnak csak hírmondója maradt) visszaáll a versenybe. És milyen jól teszi. Ugyan kockázatos a labilis járgánnyal újra felvenni a keszt?t, de itt bizony világbajnoki pontokat osztanak – tizenhatan indultak el a rajtnál, De Angelis esett és kisujját törte, West elrontott egy kanyarbemenetet és szintén meglátogatta a bukóteret. Versenyben pedig jó eséllyel meg lehet fogni a ducatisokat (persze nem az 1-es rajtszámút), azaz Toni Eliast, aki óvatosan megy, mentségére legyen mondva, hogy tavaly majdnem elvesztette a lábát Assenben, meg hát szegény Melandrit.
A futamban végül is mindeni a maga tempóját futja, párharcok elvétve alakulnak csak ki. Stoner a végére 11 másodpercnyi fórt halmoz fel, ami ijeszt?en sok, de hát ennyi volt a különbség közte és az üldöz?k közt. Edwards remekül teljesít, ennek eredménye a hajrában egy dobogós hely képében manifesztálódik: a végére nagy körid?ket rajzoló texasinak a malmára hajtja a vizet Nicky Hayden nem is olyan aprócska mal?rje… a célvonal el?tt mintegy húsz méterrel kifogy a benzin a Hondából. Azt hittük, hogy ezen már túlvagyunk, de ezek szerint nem. A pneumatikus szelepvezérlés viszonylag sokat fogyaszt, ezt tudta a csapat, mégis elszámolták magukat – pont annyival, hogy a derék kentucky-i legény lemaradjon idei els? reménybeli dobogójáról. Dovizioso szépen megy és ötödik – az olaszban ég a bizonyítási vágy, és Tokió bizonyosan díjazza is majd az igyekezetet. Lorenzo hatodik és mint mindig, most is bizarr dolgokat m?vel, a szó pozitív értelmében. Vermeulen és Nakano között volt egy kis adok-kapok, a srácok a végelszámolásnál ott vannak Toseland és Guintoli el?tt.
Felvet?dhet a kérdés, mit?l olyan jó a Ducati, mármint Stoneré, a barcelonai esemény utáni teszt óta? A pilóta szerint kevesebbet mozog ‘feleslegesen’, nagyon sokat javultak a menettulajdonságai. Ez a közvetítések mozgóképein is jól látszik. Gyanítható, hogy nem pusztán egy elektronikai cs?rcsavarról van szó, és nem is magyarázható a dupla siker a sportoló remek formájával. Egy generális léptékváltással állunk inkább szembe, amiben persze részenként benne van a vezérlés, a felfüggesztések, a gumik és az ember. Amit Donington Parkban és Assenben láttunk, az nem felfrissített, hanem egy új Ducati volt.
Pedrosára térve, neki tökéletesen megfelelt a második helyezés és az azért járó húsz pont, így ugyanis 171-167 arányban átvette a vezetést a betliz? Rossival szemben – aki többet is bukhatott volna, ha nem áll vissza a motorversenybe. Stoner 142-re lép, Lorenzo pedig tisztes távolból követi a triót – 114 egységgel.
MotoGP Holland Nagydíj, végeredmény
|
|
1. Casey STONER AUS DUCATI 42’12.337 Kiesett Anthony WEST AUS KAWASAKI 11’41.383 Az els? körben kiestek Randy DE PUNIET FRA HONDA |
Legutóbbi hozzászólások