Mint említettem egy id?ben rendezték ezt a két nagy versenyt, amelynek
EB résztvev?i nem különösebben örülnek, hiszen teljesen alárendelt szerepet
játszanak ezen a motoros hétvégén. A megszokott öt-hat edzés helyett,
most mindösszesen egy szabad, és két id?mér? edzésre volt lehet?ség; ezekre
is egy napon, három órán belül került sor úgy, hogy a második id?mér? este 8.15
órakor kezd?dött.
Sajnos Rizmayer Gábor rögtön saját b?rén tapasztalhatta az edzések közötti
id? rövidségét, mert a szabadedzés elején motorja tönkrement, és a javítással
épphogy készen lettek az els? id?mér? edzésre. (Másfél óra alatt f?tengelyt
cserélni kisebb rekordszámba megy!)
Rizi legnagyobb hátránya mégis abból származott, hogy mivel nem tudott menni
az els? edzésen, lépéshátrányba került a többi versenyz?vel szemben,
s csak a következ? edzésen tudta megfutni azt az id?t, amit a többiek
már az el?z?n futottak. Így is jónak mondható id?vel, hetedik helyen kvalifikálta
magát az ötvenhat f?s mez?nyben. A zsúfolt csütörtök este után pénteken a 250
ccm-esek egész nap pihentek, a 125 ccm-ösök pedig délután lefutották versenyüket.
125 ccm-ben egy magyar versenyz? képviselte színeinket, Sövegjártó
Petra, aki sajnos nem futott limitet a több mint hatvan f?s mez?nyben.
Szombaton a 125 ccm-esekkel ellentétben a negyedlitereseknek már nem
volt olyan sima versenynapjuk, hisz már a 11.00 órakor megfutott Warm-up-on
lógott az es? lába, de a Warm-up-ot még sikerült slick gumikkal teljesíteni.
A bemelegít? edzés után leszakadt az ég, de ekkor még öt és fél óra volt hátra a
délután 17.00 óra kezdeti versenyig. Ez id? alatt többször eleredt az es?,
és száradt fel a pálya, ami komoly feszültséget okozott a csapatoknál.
Nehéz volt kiszámítani, hogy a verseny kezdetére felszárad-e a pálya,
vagy vizes gumikat kell használniuk a versenyz?knek. Mivel az edzéseket
szárazon futották, így a rendez?k kénytelenek voltak a verseny el?tt egy
két körös bemelegít? edzést tartani a versenyz?k számára, amely alapján
a pilóták el tudták dönteni, hogy milyen gumival indulnak a versenyen. A start
el?tt a rajtrácson körbenézve azt láttuk, hogy mindössze két versenyz? használt
száraz pályára való gumit, bár az jelzés érték? volt, hogy mindkét versenyz?
hazai színekben indul. Ezek után az es? már egyáltalán nem esett, így mindenki
számolhatott azzal, hogy a verseny végére a vizes-gumik teljesen szétégnek.
A rajtot követ?en az edzés els? két helyezettje, a japán Sekiguchi
és a cseh Pesek, rögtön elhúzott a mez?nyt?l. A mögöttük haladó bolyban
haladt Rizi, aki a ellenfelek mellett saját motorjával is küzdött.
Mint kés?bb kiderült az elektronikus karburátor csatlakozója nem volt jól összedugva,
és ezért a motor többször leállt, így annak ellenére, hogy Rizi mindent
megtett a jó helyezésért, csak a 9. helyre tudta behozni Hondáját. A
verseny után Rizi elmondta, hogy a hiba ellenére a motor beállítása jól sikerült,
és ha az nem áll le többször a futam közben, akkor könnyedén, akár négy-öt hellyel
is el?bbre végezhetett volna. Visszatérve a gumiválasztásra, a holland versenyz?,
aki a száraz pályára való gumikkal indult és az edzésen csak a középmez?nyben
foglalt helyet, a végére a teljesen felszáradó pályán a harmadik helyre
tudta felküzdeni magát.
Természetesen a hétvége f? eseménye a GP volt, amelyen több magyar versenyz?
indult, mint az EB futamon.
Mind a három versenyz?nk, Talmácsi Gábor, Tóth Imre és Lénárt Péter,
a 125 ccm kategóriában képviselték színeinket. Azt mondhatjuk, hogy az
edzéseredmények a megszokott módon alakultak, Talmácsi a 17., Tóth
Imre a 26., Lénárt Péter pedig a 35. rajkockára kvalifikálta magát.
Szombaton reggel, miután leesett az es?, és az tisztán látszott, hogy a nyolcadliteresek
es?ben futják a több mint 100 km-es versenyüket, már reménykedhettünk
a magyar sikerekben. A rajt után ez beigazolódni látszott, hiszen Talmácsi
az els? kört a 9., Tóth Imre a 26., és Lénárt Péter a 35. helyen fejezte be.
Talmácsi igazi profiként versenyzett. Nem vállalt felesleges kockázatot
és a második bolyban a 8. és 14. pozícióban versenyzett és az utolsó el?tti
körben is még a 13. helyen volt, amikor egy huszáros hajrával az utolsó körben
megel?zve ellenfeleit a 9. helyen futott be mindössze néhány tizeddel
lemaradva a világbajnoki pontversenyt vezet? Daniel Pedrosa mögött.
Tóth Imre messze tudása alatt teljesített és az utolsó el?tti
23. helyen végzett. Lénárt Péter korai rajt miatt büntetést kapott, majd
10 másodperces büntetését a boxutcában letöltötte, néhány kör múlva – idén
sajnos nem el?ször – feladni kényszerült a versenyt.
A verseny után már sajnos nem tudtam beszélni a magyar versenyz?kkel, így csak
itthon fogom megtudni, hogy pontosan, hogyan zajlott számukra a verseny. Amint
ezt megtudom, természetesen itt megtalálható lesz.
Legutóbbi hozzászólások