EST. 2002

Ausztrália, második nap: továbbra is Barros az élen

Folytatódott a vörösök (és feketék) uralma a Phillip Island-i tesztelés második napján. A legjobb id?t (1’30’01) újfent a brazil Alex Barros jegyezte, aki úgy t?nik, megbarátkozott a Pramac D’Antin csapat privát Desmosedici GP7-ével. Remek id?járási körülmények mellett dolgozhattak a csapatok, így mindenki a legjobbját adhatta. Barros mögött a gyári kett?s két versenyz?je, Loris Capirossi és Casey Stoner zárt, nagyon közel egymáshoz – egy hajszállal volt csak gyorsabb náluk a dél-amerikai márkatárs. Nagy az öröm persze a Ducati háza táján: Capirexé továbbra is a versenygumikkal megfutott legjobb kör, Stoner pedig két, egyenként tízkörös versenyszimulációt is bevállalt gumicsere nélkül, és nagyszer? tempót ment a hazai aszfalton, egyúttal övé a leggyorsabb, versenybeállításokkal regisztrált körid?.

Negyedik, egyben legjobb hondás pilóta Dani Pedrosa, mögötte Alex Hoffman (szintén D’Antin Ducati). A világbajnoki címvéd? Nicky Hayden hatodik a második felvonás során, megel?zve Marco Melandrit.

A második nap a Szigeten

Alex Barros: ‘Ma folytattuk az els? napon megkezdett munkát, f?leg a futóm?re koncentráltunk. Sikerült egy jó általánus kiegyensúlyozottságot elérnünk, és alternatív beállításokat is próbálgattunk. A hátsóra különféle gumikat tettünk föl, és találtunk egyet, ami kiemelked?en teljesített. Versenygumikkal is növeltünk a tempónkon, de még lehetne jobb is – puha Bridgestone-okkal nincs ok panaszra. Az egész csapat nagyszer? munkát végez, de biztos vagyok benne, hogy még fejl?dhetünk. Nagyon elégedett vagyok az emberekkel, a kapott anyagokkal, alkatrészekkel és a napi eredménnyel is.’

Loris Capirossi: ‘Pozitív nap volt a mai. Mindent, amit el?zetesen elterveztünk, végig tudtunk csinálni, gumikkal és beállításokkal egyaránt. Egyensúlyi állapotba került a motor, holnapra pedig – ha az id?járás engedi – nekimegyünk egy valódi versenyszimulációnak. Ez az egyik kedvenc pályám, ezért nagy öröm számomra, hogy sikerült rendesen hozzáigazítani a GP7-et. Ami a Bridgestone-okat illeti, azok már a tavalyi nagydíjon is elég jók voltak, de azóta csak fejl?dtek. Holnap kipróbálom az edzésgumikat is.’

Marco Melandri: ‘A körid?mön nem javítottam, de a versenytempóm megfelel?. Reggel sikerült elkapni a fonalat, pozitív benyomásaim voltak a motoro egészével kapcsolatban, aztán délután elkezdtünk különféle variációkat próbálgatni, de ez nem hozott látható eredményt, s?t egy kicsit le is lassította a munkánkat. Ennek ellenére minden rendben van, a motor pedig nagyon tetszik. Gumik terén döntésre jutottunk, sok-sok lehet?ség végigtesztelése után. Rengeteg kört mentem, 99-et azt hiszem, és ennek fényében azt kell mondanom, hogy fizikailag a 800-assal ugyanannyire megterhel? motorozni, mint az ezressel volt. A gyors kanyaros részen forduláskor a 800-as gyorsabb, mint a korábbi motor, de legalább annyira nehéz is.’

A második tesztnap nem hivatalos köridejei

1. Alex Barros, D’Antin Ducati 1m 30.01
2. Loris Capirossi, Marlboro Ducati: 1m 30.34
3. Casey Stoner, MarlboroDucati: 1m 30.39
4. Dani Pedrosa, Repsol Honda: 1m 30.45
5. Alex Hofmann, D’Antin Ducati: 1m 30.60
6. Nicky Hayden, Repsol Honda: 1m 30.61
7. Marco Melandri, Gresini Honda: 1m 30.70
8. Carlos Checa, LCR Honda: 1m 30.84
9. Chris Vermeulen, Rizla Suzuki: 1m 31.19
10. Shinya Nakano, Konica Minolta Honda: 1m 31.35
11. Toni Elias, Gresini Honda: 1m 31.40
12. Kenny Roberts Jnr, KR212V: 1m 31.55
13. John Hopkins, Rizla Suzuki: 1m 31.63

Az els? nap a bukósisakból

D’Antin Ducati

Barros: „Ennél jobban nem is kezdhettük volna a tesztet! Kemény munkával Sepangban sikerült jól beállítani a motort, így itt már csak kisebb változtatásokat kellett eszközölni. Délel?tt a beállításokkal foglalkoztunk tehát, a gumi-teszt pedig délutánra maradt. A Bridgestone papucsokkal is elégedett vagyok, tökéletesen összhangban vannak a motorral és az aszfalttal. Ennél jobban már tényleg nem érezhetem magam a GP7-esen, ez egy fantasztikus új projekt. Holnap a jobb id? reményében folytatjuk a munkát.”

Hoffman: „Ez volt az els? pozitív tesztnapom ebben az évben. Sikerült úgy beállítani a motort reggel, hogy a nap további részében probléma mentesen körözhettem. A motor hátuljával nincs gond, viszont az elejével nem találom az összhangot. A gyors kanyarokban veszítettem sokat, persze dolgozunk a hiba kijavításán, de az er?s szél nincs éppen javunkra. Biztos vagyok benne, hogy a következ? két napban javulni fogunk, mert sok a tartalék a motorban.”

Repsol Honda

Hayden: „Szoros napunk volt. Dolgoztunk a motor beállításain és a váz geometriáján is, valamint kipróbáltunk pár sepangi beállítást. Érdekes, hogy más körülmények között milyen jól m?ködött. Élvezem a 800-as motorral való körözést, mivel nagy sebességgel lehet áthajtani pár gyors kanyaron. Azonban van még mit javítani a gépen, de sokkal jobban m?ködött már itt, mint Malajziában. Az es? miatt hamarabb be kellett fejezni a munkát, szerencsére elég információt gy?jtöttünk össze a folytatáshoz.”

Pedrosa: „Jók az els? benyomásaim. Sütött a nap, mikor nekiláttunk a munkának, de a végére es?ben fejeztük be a napot. A Phillip Isalnd-i pálya sokban különbözik a sepangitól, ami azért nem baj, mert így láthattuk, hogy az ott alkalmazott dolgok mennyire állják meg a helyüket itt. A beállításokon természetesen változtattunk, mert ez egy rövidebb, kevesebb lóer?t igényl? pálya.”

Marlboro Ducati

Capirossi: „Elégedett vagyok a napi teljesítményünkkel, mert az id?járás ellenére meg tudtuk valósítani a mára tervezett programot. A sepangi dolgok java részt itt is m?ködtek, nagyon keveset kellett csupán módosítani a motoron. Mivel a beállításaink nagyjából rendben vannak, így holnap nekiláthatunk a gumik tesztelésének. Ma még a 2006-os papucsokat használtuk.”

Stoner: „Jó érzés itthon lenni. A Sepangban jelentkezett kézproblémát már teljesen kihevertem, úgyhogy maximálisan a motorozásra tudtam koncentrálni. A gép elejének stabilizálásával voltam elfoglalva, így jobban tudok a kanyarokból kigyorsítani. Holnap a gumitesztelés következik.”

Gresini Honda

Melandri: „Inkább a vázra összpontosítottunk, valamint a pályán alkalmazható megfelel? beállításokra. Ez hamar megvolt, mivel jó m?ködtek a Malajziában kikísérletezett alapok. A motor elektronikájára is nagy hangsúlyt fektettük, így a gumikra már nem jutott id?nk az es? miatt. Egyébként jól érzem magam a motoron, és a kondícióm is rendben van, holnap folytatjuk a munkát.”

Elias: „Még sok munkánk van, de bizakodó vagyok, mivel sikerült ma el?re lépnünk. A motor elejével továbbra is gondjaim vannak, még nem igazán akar nekem engedelmeskedni. A Bridgestne gumikkal nincs semmi gond, kiválóan együtt tudunk m?ködni a mérnökökkel. Azt az ígéretet kaptam, hogy Katarban már elhozzák az én vezetési stílusomhoz legjobban passzoló abroncsokat. Összességében elégedett vagyok az eddigi munkával, körülbelül ott tartunk, ahol elterveztük.”

A Rizla Suzuki gárdája a tesztek után teszi nyilvánossá motorosai nyilatkozatait.

ugrás fel