Ahogy motorversenyeken, úgy autóversenyeken is megszokott látvány a boxok között robogón száguldozó versenyz?, és bár a Forma 1-ben ritkább, mégis ott is szép számmal találunk olyanokat, akik otthon a garázsukban kétkerek?eket is ?riznek. Gondoljunk csak Lewis Hamiltonra, Jensen Buttonra vagy Mark Webberre.
Ayrton Senna is szerette a motorokat. Halálának idei huszadik évfordulójára a német versenyz? és motorépít? Marcus Walz a tiszteletére építette ezt a leny?göz? motort egy Moto Guzzi Le Mans-ból.
Walz neve népszer? a Forma 1-ben, olyan versenyz?knek épített már, mint Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, David Coulthard vagy Gerhard Berger.
Az Ayrton Senna sorozatban egészen pontosan három motor készült, mind a ’70-es évekb?l származó Moto Guzzi Le Mans Mark I sorozat alapjaira. Nulláról épültek újjá, egyedi alkatrészekkel, Senna legendás sisakjának színei felhasználásával.
A 850 köbcentis blokkot 1040-re növelték, ami így könnyedén produkál 90 lóer?s teljesítményt, közben a motor tömege 175 kilóra csökkent, ami így kellemesebb teljesítmény/tömeg arányt kínál. Az egyedi elemek, mint a tank, az els? sárvéd? és az ülés alatti idom 1,5 mm vastag alumíniumból készültek.
A motor váza homokfújt fekete színt kapott. Az els? teleszkópok újak progresszív rugókkal, hátra YSS Z-series rugóstag került állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással és állítható rugóúttal. A kerekeket feketére porfújták, és most Avon gumik feszülnek rajtuk elöl 110/80, hátul 130/80 méretben.
A kétdugattyús Brembo nyergek elöl és hátul rozsdamentes acél féktárcsába harapnak. A hátsó fékkonzol és pedál egyedi gyártás és állítható, a clip-on kormány az LSL terméke.
A motor ránézésre klasszikus és hihetetlen igényes benyomást kelt, a kivitelezés egyszer?en tökéletes, legalábbis mi nem kívánnánk magunknak ennél többet.
Forrás: bikeexif.com
Legutóbbi hozzászólások