Újév napján menetrendszer?en elrajtol a Dakar tereprali-maratonja, mint azt a szervez?k jóel?re tudatták, továbbra sem Afrika földjén, a terrorfenyegetettség miatt. A Buenos Airesb?l induló és oda visszatér? dél-amerikai menet a Fekete Kontinens hiánya ellenére is vonzó például az Apriliának, amely négy RXV 4.5 Rally modellt állít ki a viadalra. A noalei kéthengeres nem el?zmények nélkül robban be a tereprali-szcénába, az elmúlt években nagy potenciálról tettek tanúbizonyságot az olasz motorok, amit a 2008-as Fáraó-ralin elért kategóriagy?zelem, illetve a két egymást követ? Pikes Peak-siker fémjelez.
Aprilia RXV 4.5 Rally
A karaván mintegy 9 ezer kilométer megtétele után ér vissza az argentín f?városba, a tervek szerint 16 etap után, január 17-én. Addigra már többet tudunk a V 77°-os blokkok versenyképességér?l és ilyetén terhelhet?ségér?l. Gigi Dall’Igna, az Aprilia versenyigazgatója a gyár történetének legkeményebb offroad-jelleg? kihívásáról beszél: ‘Azért megyünk a Dakarra, hogy tapasztalatot szerezzünk a nagy ralikról. A szabályozások változnak, és a 450-es lesz a referencia-osztály az eljövend? esztend?kben – mi pedig er?sek vagyunk ebben a kategóriában egy egyedi technológia révén. Nagyon sokat fejl?dött a motor, ami az MX1-es és endurós szerepvállalásunknak is köszönhet?.’
‘A Dakarra küldött RXV ezeknek a tapasztalatoknak a kicsúcsosodása. Tudjuk, hogy jó munkát végeztünk, de azzal is tisztában vagyunk, hogy ez lesz az els? évünk. Az összes e szakágakban jelenlév? gyár hosszú szezonokat töltött el, amíg gy?zni tudott, vagy egyáltalán versenyképesen menni. A mi céljaink nagyratör?ek, bizonyos értelemben már a 2011-es Dakarra készülünk. Ez a verseny lesz számunkra a beugrópálya.’
Paolo Ceci
A motorok felkészítését a Team Giofil csapat végzi, személy szerint a tavaly októberben a Fáraó-ralin gy?ztes Paolo Ceci felelt érte. ‘Rengeteg dolgot el kellett készítenünk, de megvagyunk! Holnaptól meglátjuk, mire megyünk ezzel a munkával a gyakorlatban. A csapategység tökéletes, ezen a versenyen résztvenni pedig óriási dolog. Egy álmunk már valóravált.’
Francisco Lopez
A csapattagok elmondták, hogy a cél a cél az idei kiírásban. Ceci úr, és a csapat leger?sebb láncszemének tartott Francisco Chaleco Lopez is kifejtette, hogy nem fogják agyoner?ltetni az els? szakaszokat, inkább a kiegyensúlyozottságra és a fokozatosságra törekednek. ‘Fölösleges nyakat törni az els? etapon. A Dakar tizeöt napig tart, a lényeg, hogy az ember tudja tartani a saját jó tempóját és meg tudja ?rizni a koncentrációját.’
Legutóbbi hozzászólások