Afel?l nincs vita, hogy a Kawasaki W650 egy kiváló alap retrós íz?, café raceres, scrambleres vagy éppen trackeres átépítésekhez: egszer?, megbízható és nem túl nagyigény? blokkja van és az alapára sem egy volt egy ?rület – a múlt id? indokolt, hiszen amióta a W800 nyugdíjba küldte a derék hatötvenest, már legfeljebb csak a használtpiacon futhatunk össze vele.
Ez az átirat egy portugál páros, Pedro Oliveira és Daniel Cabral közös munkája: ?k a Ton-Up Garage. Motormegszállottak, különösen az enduró szakágé, m?helyük sokkal inkább hasonlít bemutatóteremre, mint szereldére, régivágású rockandroll stílusban küldik. A nevük is árulkodó: a ton-up az ötvenes években egy motorkerékpár azon képességét jelezte, hogy az képes átlépni öner?b?l a száz mérföldes óránkénti sebességet, a ton up boys pedig egy létez? szubkultúrát jelentett angolszász területeken. A portugál ton up-fiúk nemcsak motorokkal, de bringákkal, homokjárókkal, szörfökkel, görkorcsolyákkal, ruházattal és technikai kiegészít?kkel is foglalkoznak úgy, hog közben tényleg egy retró-aranybánya az egész garázs.
A luzitánok keze munkája nyomán a japán kéthengeresre hamisítatlan british style telepszik. Az alapként használt motor egy 2004-es W650, ami már akkor is át volt kissé alakítva, amikor begördült a m?helybe. Ahol aztán street trackerré változtatták – rövidítettek a hátsó segédvázon és egy lapos farokidomot szereltek fel, ami sárvéd?ként is funkcionál. Egyszemélyes nyerget kapott a gép, az els? sárvéd? pedig sz?rén-szálán elt?nt. A tankot egy hosszúkásabb, softailes beütés? darabra cserélték – annál lényegesen keskenyebb viszont. A fényszóró kisebb, a véd?rács elmaradhatatlan – a fehér színt választották ezen alkatrész esetében. A W650-en már akkor krossz kormány volt, amikor megérkezett a TuG-hoz. A felnik egy fekete fújást kaptak, no meg terepes gumikat, futóm?-fronton az Öhlins hátsó rugóját kell megemlíteni még és a szintén cserélt fékrendszert.
Kár, hogy visszapilantó tükörr?l megfeledkeztek, ezt leszámítva azonban majdhogynem teljesen ‘street legal’ a kicsike. A Kawasaki blokkját nem piszkálták, pont azért, hogy legnagyobb erényét, a megbízhatóságát cseppet se kezdjék ki. A minimál kipufogórendszer persze saját készítés? és a légsz?r? is szabadabb. És persze a fényezés – ugye tetszik? Innen kapta nevét, a Gold Diggert (Aranyásó) a motor. Szép munka, muito bom!
Legutóbbi hozzászólások