Sanyi a számára teljesen ismeretlen géppel, és a lehet? legkeményebb gumival
azért elment Zsoltnak. Székely tartotta magát, és addig tempóztak, amíg megint
megfogták a Ducatit. Két magyar csapat az élen, ha kis különbséggel is, amikor
a 45. körben egy nagyobb bukás történt. Bitter rutinja most szó szerint aranyat
ért. Azonnal kijött a boxba, miközben beküldték a safety car-okat. Gyors
tankolás, és Viktor vissza a felvezet? autó mögé. Ráadásul els?nek sorolt be,
mintha ki sem álltunk volna. Már csak azt számoltuk, Bitti teljesítette-e a
megszabott id?határt, amit a pályán egy versenyz?nek el kell tölteni. Miután
ezt az id?t túlhaladta, és a nemrég törött keze és lába sem volt a helyzet magaslatán,
úgy döntöttünk, Viktor megy végig.
A biztonsági autó kiállása után árgus szemekkel néztük a monitort. Két kör
megtétele után kiírta az eredményt, miszerint vezettünk egy perccel. Közben
a Hondára újból Végh, a Ducatira Garcia pattant fel, még a felvezet? autós körök
alatt. A hátralév? 30 kört végigimádkoztuk, bírja ki Viktor és a K3-as GSX-R
Suzuki is. Az el?ny – ha nincs m?szaki vagy versenyz?i hiba – behozhatatlannak
t?nt.
A második helyért Jana mindent megtett, de Garcia ledolgozta hátrányát, és
biztosan jött fel másodiknak. Közben az Innodromos csapat VB rutinjának köszönhet?en
már a negyedik helyen volt, és eddig csak ?k nem kaptak kört az els? háromtól.
Végülis Viktor több mint 50 másodperces el?nnyel egykerekezett át a célvonalon.
Véghék az utolsó körben kijöttek még tankolni, úgyhogy oda lett a dobogó.
A sok nehézség után a gy?zelem leírhatatlan örömöt váltott ki bel?lünk (én
egy hétig vigyorogtam). A példa érték?en megrendezett versenyen sporttörténeti
gy?zelmet arattunk.
A csapat tagjai: Bitter Sándor és Kispataki Viktor versenyz?k. Csucsu,
aki tankolt, Keresztes Imi, Sörös Dezs? és jómagam szereltünk. Gratulálok
a többi magyar versenyz?nek is, akik saját b?rükön tapasztalhatták, hogy
micsoda meló egy ilyen kalandot végigcsinálni. Köszönettel tartozunk a rendez?knek,
sportbíróknak és szurkolóknak.
És ami talán a legfontosabb (azok után, hogy két VB csapatot is elvertünk),
az a hihetetlen ováció és tapsvihar, ami a dobogó tetején álló gy?ztes versenyz?párost
fogadta.
Ha minden összejön, jöv?re Bitti és Viktor kiegészítve még egy kiváló versenyz?vel,
egy ‘A’ licences magyar csapattal részt fog venni az Endurance Világbajnokság
valamennyi futamán. Legalábbis err?l álmodunk, és mint ahogy mondani szoktam,
aki nem mer álmodni, az nem is tudja megvalósítani álmait.
Szabó Bregyó
Fotó: Kispataki, Séra László
Legutóbbi hozzászólások