Úgy látszik, ez már hagyomány lesz nálunk, hogy a délnyugat-európai EB futamokon nem a saját motorommal szállok harcba. Tavaly egy spanyol csapattal indultam Cartegenában, most pedig az utolsó két versenyen a Hanusch Moto Promotionnel megyek. Némi városnézés és több mint 3.000 km után szerda délután érkeztünk meg Bragába. A Vasco Sameiro Circuito voltaképp egy reptéri pálya, mely egy gokartpályát is magában rejt. Az els? köröket csütörtökön tehettük meg, két fizet?s edzés állt a rendelkezésünkre.
Este váltókittet cseréltünk, mert nem igazán volt jó a beállítás az én kezemhez. De ez teljesen természetes. Új pálya, új motor…A különbség most „csak” annyi volt az én motoromhoz képest, hogy volt mib?l és miért állítani, hisz van er? a motorban. Pénteken újabb két fizet?s edzés után, kés? délután már a hivatalos szabad edzés következett.
Az újabb váltókittezésnek és áttételezésnek is köszönhet?en (meg persze én is kezdtem megszokni a pályát), sikerült 1’30 alá szorítanom a körid?met. Az eleje ekkor 1’21-et ment. Szombatra olyan variációt találtunk ki az id?mér?kre, amire a csapatf?nök (Jaroslav Hanusch) azt mondta, hogy még soha nem ment versenyz?je ilyennel. (17/42-es áttétel!) De meglett az eredménye: az 1’27’884-es id?mmel biztossá vált a versenyen való részvételem, hisz ez az id? b?ven a 10%-os limiten belül volt. Annak ellenére, hogy a második id?mér?re még gyorsult az eleje, 1’20’501-et futott a leggyorsabb, Lorenzo Baroni. Nem emlékszem olyan EB futamra, ahol a 250-es kategóriában tízzel több induló volt, mint a 125-ben. Most mindenesetre így volt, hisz nálunk csak 13 versenyz? jött el.
A warm up során akadt némi gondunk a motorral, de szerencsére sikerült orvosolni azt. A pontszerzéshez tehát elég lett volna befejeznem a versenyt. Szerencsére ennél egy picit jobbat futottam, és sikerült egy cseh fiút megel?znöm. Két kies? is volt, így lettem végül tizedik, ami hat EB pontot hozott a konyhámra. Ráadásul majdnem másfél másodpercet sikerült javítanom a körid?mön, 1’26’458-at mentem. Szóval most mindenki nagyon elégedett és boldog, hisz egy újabb nagy álmunk teljesült. Sajnos a csapattársam, Patrik Vostarek feladni kényszerült a versenyt, mert elszakadt a lánca.
A másik magyar induló, Magda Attila viszont az ötödik helyen ért célba. Attila sajnos elesett az els? id?mér?n. Összerakták a motort, de a másodikon már nem tudott gyorsabbat menni, így a hatodik helyr?l várta a versenyt. Egy gyenge rajtot követ?en kellett visszakapaszkodnia, de a végére a gumija nagyon elkopott, így már nem tudott el?bbre kerülni.
Legutóbbi hozzászólások