EST. 2002

Az észt kapcsolat: Renard Motorcycles

Valljuk be, Észtországról az átlagember nagyon keveset tud, persze ha az átlagember történetesen finnugor-könyvtár szakos hallgató, az nem ér. Még kevesebbet az észt special-építészetr?l.

Valami azonban mégiscsak lehet a balti leveg?ben, ha a rövid északi motoros szezon ellenére képesek kitermelni például egy olyan manufaktúrát, mint a Renard Motorcycles egy olyan produktummal, mint az illusztrációkon megtekinthet?, ?szintén meghökkent? presztízskategóriás alkotás. Úgymond a semmib?l.

Pedig már kezdtük elkönyvelni, hogy a Confederate kreációinál ellentmondásosabb és ‘exkluzívabb’ motorokat aligha lehet építeni – soha ne mondd, hogy soha: lehet. Elég csak egy, a Wraith modellhez sokban hasonlító minimálkoncepcióba belevegyíteni egy négyszelepes Moto Guzzi blokkot, érdekes, helyenként talán hatásvadász ívekkel-idomokkal dinamizálva az összképet.

Ezt csinálta nagyjából a Renard, persze ennél sokkal többet. Való igaz, hogy stílusjegyeinek nagy része (els?-hátsó futóm?, nyeregmegoldás) az amerikai gyártó B91 Wraith-jével közös, de valahogy ez az interpretáció más. Retrofuturisztikusabb. Közúti használatra viszont legalább ugyanannyira értelmezhetetlen, mint óceánon túli ihlet?je.

A Renard honlapja minimáldizájnos, akárcsak a motor maga, érdemi információ az nem sok derül ki a termékr?l. A képek önmagukért beszélnek, és az embernek az az er?s érzése támad, hogy itt bizony egy érzést kíván értékesíteni a m?hely célzottan azoknak, akik vev?k az ilyesmire, és van rá uszkve 75.000 (hetvenötezer) eurójuk. Csak százat gyártanak bel?le, úgyhogy jó lesz hamar megrendelni, nehogy elfogyjon.

ugrás fel