Ahogy tavaly a Granturismo, úgy az idei évben is a Vespa egy modellje nyerte el az Év Motorja címet a robogó kategóriában a legnevesebb német szakmai folyóirat, a Motorrad kiírásában.
Megközelít?leg minden harmadik szondázott olvasó adta le voksát a fiatalos és sportos GTS 250 i. e.-re, amely f?leg gyorsaságával és technikai adottságaival gy?zte meg a németeket.
Az újszer? 250 köbcentis, négy szelepes, vízh?téses, befecskendezéses blokkal és dupla els? féktárcsával szerelt GTS-t kérésre ABS-szel adják a keresked?k – ebb?l a szempontból is úttör? az olasz márka.
A GTS emellett az els? olyan negyedliteres robogó, amely már teljesíti a szigorú Euro-3 károsanyag-kibocsátási normát.
A szavazók 33,5%-a választotta a Vespát, amely így toronymagas befutó: az ezüstérem a Suzuki Burgman 650 Executive-é (17%), a Peugeot Jet Force 125 Compressor a harmadik (13,5%), a Yamaha T-Max (9,1%) már leszorult a képzeletbeli dobogóról.
A Vespának azért is nagy elégtétel a közönségsiker, mert a márka idén ünnepli fennállásának hatvanadik évfordulóját. Eladási mutatói az egekben járnak: 2005-ben kb. 90 ezer példány talált gazdára, ami 50%-nál is nagyobb növekedés tizenkét hónap leforgása alatt. A remek teljesítmény nagyban köszönhet? a tavalyi modelleknek, a megújult LX-szériának és a szóban forgó GTS 250-nek.
A talán leghagyományosabb olasz gyártó jöv?je tehát nemcsak hogy stabilnak tetszik: valóságos sikertörténet a Piaggio csoport szárnyai alatt. Miközben a márka szép lassan visszanyerte állásait az Európában legjelent?sebbnek számító nemzeti piacon, eddig sosem látott ‘nemzetköziesedést’ él meg.
Legutóbbi hozzászólások