EST. 2002

Az MV kihozza a világ legdrágább szériamotorját

Az MV szenzációs el?zetest tett: elkészítik a világ legdrágább szériamotorját. Eredetileg olyannyira limitált példányszámban hozták volna ki az alap F4 1000-t?l mer?ben különböz? modellt, hogy Claudio Castiglionié lett volna az egyetlen darab. A híradások egy valóságos gyöngyszemr?l beszélnek, arról a gépr?l, melyet Castiglioni önmagának álmodott és tervezett meg, aztán valami miatt mégis a gyártás mellett tette le voksát. Mindössze száz motor hagyja el a varesei m?helyt, egyenként százezer eurós áron. Végleges köntösében minden bizonnyal MV Agusta F4 C. C. lesz a neve, a tervez? monogramja után.

Egyel?re csak kémfotókat tudunk mutatni a világ legtöbbet kóstáló kétkerek?jér?l, a m?faj minden bájával. Az újítások f?képp a blokkot érintik: olasz sajtóértesülés- ek szerint a 1.078 köbcentis er?forrás 190 lóer? körüli teljesítményt képes a ten- gelyre pakolni amellett, hogy a motor megfelel az Euro-3 normának, nyitott kipuf- ogóval pedig eléri a kétszáz lóer?t a teljesítmény.

Új hajtókarokat és dugattyúkat alkalmaznak, melyek a korábbinál könnyebbek és kisebbek is, a blokk föls? részét nagy mértékben módosítják. Mélyítenek a henger- eken, titán szelepek érkeznek és a hengerfej is ebb?l a nemes anyagból készül. Több alkatrészt kézi megmunkálással állítanak el?. A fékeket a Brembo külön ennek a motornak készítette el.

ugrás fel