EST. 2002

Az új BMW F 800 GT

Az F 800 ST utódjának szánt új F 800 GT-vel tovább korszer?síti sporttúramotor-kínálatát, és ismét mércét állít a középkategóriában a BMW Motorrad.

BMW F 800 GT

Az új modellt is a már ismert nyomatékos vízh?téses, 798 cm3-es soros kéthengeres motor készteti lendületes haladásra. Finomhangolásának köszönhet?en nagyobb teljesítményt ad le, mint eddig, egészen pontosan 66 kW/90 LE-t 8000 percenkénti fordulaton (F 800 ST: 62,5 kW/85 LE). A gondozásmentes szíjhajtással együtt még üt?képesebb hajtásrendszert alkot.

BMW F 800 GT

A fentieken kívül tökéletesített ergonómia, hatékonyabb menetszél és id?járás elleni védelmet adó teljes idom, praktikusabb csomagszállító rendszer és nagyobb teherbírás farag igazi „gran turismót” a 800 köbcentis BMW-b?l. A „Biztonság 360 fokban” koncepciónak megfelel?en alapfelszerelés rajta az ABS. Ennek, valamint a továbbfejlesztett futóm?nek, az extraként rendelhet? automatikus stabilizáló rendszernek (ASC – Automatic Stability Control) és elektronikus futóm?állításnak (ESA – Electronic Suspension Adjustment) köszönhet?en mind biztonság, mind komfort szempontjából mintaérték? kategóriájában az új F 800 GT.

BMW F 800 GT

Egyebek mellett Akrapovic-gyártmányú sportkipufogó dob rendelhet? hozzá a BMW Motorrad gazdag kiegészít?-kínálatából. A slip on rendszer? hangtompító egyik jellegzetessége a kimondottan markáns hang. Mivel titánból és nemesacélból készül, 1,7 kilogrammal könnyebb, mint a gyári darab.

Ami új az eddigiekhez képest:

  • Nagyobb teljesítmény: 66 kW/90 LE 8000 percenkénti fordulaton (F 800 ST: 62,5 kW/85 LE/8.000 ford./perc).
  • Hatékonyabb menetszél és id?járás elleni védelmet adó, dinamikusabb vonalvezetés? idom. Új színek.
  • A legújabb fejlesztés? BMW Motorrad ABS alapfelszerelésként.
  • Automatikus stabilizáló rendszer (ASC – Automatic Stability Control) extrafelszerelésként/kiegészít?ként.
  • Elektronikus futóm?állítás (ESA – Electronic Suspension Adjustment) extrafelszerelésként.
  • Kényelmesen, kézi kerék segítségével állítható hátsó rugóalap.
  • Jobb stabilitást és nagyobb kényelmet eredményez?, tökéletesített futóm?.
  • Könnyebb és lendületesebb kivitel?, új felnik.
  • Kényelmesebb túrázás a magasabb kormány és a módosított lábtartó-pozíció jóvoltából.
  • Kényelmesebb vezet?- és utasülés.
  • Új kapcsolók és els? fékfolyadék-tartály.
  • Rezgésszigetelt, kúpos alumínium kormánycs?.
  • Új számlapú kilométeróra és fordulatszámmér?, kib?vített m?szerfali funkciók.
  • 207 kilogramm terhelhet?ség (+ 11 kg).
  • Új kipufogó rendszer tökéletesített sarokvédelemmel.
  • Füstszürke irányjelz? burák.
  • Új fejlesztés? csomagszállító rendszer (kiegészít?).
  • Újfajta rögzítés BMW Motorrad Navigator IV-hez a kormánybilincsen (kiegészít?).
  • Teljesítménykorlátozás: 35 kW/48 LE (kiegészít?/extrafelszerelés).

BMW F 800 GT

Tökéletesített idom

A teljes idom szemlélteti a leglátványosabb különbséget az új F 800 GT és el?dje, az F 800 ST között. Nemcsak dinamikusabb és komolyabb látványt kölcsönöz a túramotornak, hanem egyúttal kielégíti a teljes érték? használattal szemben támasztott igényeket is. Fontos szerep jut ebben a javított légellenállású, lényegesen hatékonyabb menetszél ill. id?járás elleni védelmet adó plexinek. A korábbiaknál messzebbre kinyúló visszapillantó tükrökben optimálisan szemmel tartható a mögöttes forgalom.

Nagyobb teljesítmény a lendületes túraélményért

Az F 800 GT-t is a már ismert 798 cm3-es vízh?téses, soros kéthengeres motor hajtja igen meggy?z? lendülettel. Elektronikus befecskendezéssel, szabályozott katalizátorral és hatfokozatú váltóval készül. Gázadásra élénken reagál, kell?en nyomatékos, és keveset fogyaszt. Különlegességének számít a kiegyensúlyozó hajtókar.

Új hangolásának köszönhet?en 66 kW/90 LE teljesítményt mozgósít 8.000 percenkénti fordulaton (F 800 ST: 62,5 kW/85 LE/8.000). A korábbiakhoz hasonlóan 95-ös vagy annál magasabb oktánszámú benzinnel üzemeltethet?. A huszonöt évesnél fiatalabb friss jogosítványosokra gondolva csökkentett teljesítménnyel, 35 kW-os/48 LE-s változatban is kínálja a BMW Motorrad.

Szintén új az F 800 GT-n a lendületes vonalvezetés? F 800 R roadsterr?l átvett leöml?cs? és kipufogódob. Túramotorról lévén szó, új fejlesztés? h?véd? lemez óvja az utas lábát az égési sérülést?l.

Akrapovic-sportkipufogó dobot is lehet rendelni az F 800 GT-hez a BMW Motorrad átfogó kiegészít?-kínálatából. Slip on rendszer?, ráadásul amellett, hogy nagyon szépen, tolmácsolja a kéthengeres motor hangját, titánból és nemesacélból készül, ezért 1,7 kilogrammal könnyebb, mint a gyári kivitel.

BMW F 800 GT

A legújabb ABS gyárilag, ASC extrafelszerelésként/kiegészít?ként

Az új F 800 GT a BMW Motorrad legkorszer?bb kétcsatornás ABS-ével készül. Ez a blokkolásgátló nemcsak könnyebb és kisebb, mint el?dje, de az els? fékkörben plusz egy nyomásérzékel?t is hasznosít a finomabb szabályozás érdekében.

Szintén a biztonság fokozásában játszik fontos szerepet a kiegészít?ként vagy gyári extrafelszerelésként rendelhet? automatikus stabilizáló rendszer, amelyet igény esetén ki lehet kapcsolni.

Optimalizált futóm? és nagyobb teherbírás.

Célirányos intézkedésekkel tette még kényelmesebbé és túrázásra alkalmasabbá a BMW Motorrad a 800 köbcentis túramotor futóm?vét. 50 milliméterrel megnövelte a leng?villa hosszát, ami a stabilitásnak kedvez, és 15 mm-rel 125 mm-re csökkentette a rugóutakat, hogy mérsékl?djön a járm? hintázási hajlandósága. Ez utóbbi változás is el?nyösen hat a stabilitásra és az irányíthatóságra. A fentieken túlmen?en 840-r?l 800 mm-re mérsékelte az ülésmagasságot.

Az új F 800 GT menetaktív jellegét er?sítik a korábbinál könnyebb, kimondottan dinamikus megjelenés?, új felnik, amelyek ráadásul pozitívan befolyásolják az irányíthatóságot. Az els? változatlanul 120/70 ZR 17, a hátsó 180/55 ZR 17 méret? gumiabronccsal szerelt.

Egyszer?en, kézi kerékkel állítható a rugóalap („rugóel?feszítés”) a hátsó központi rugóstagon. A terhelhet?ség 11 kilogrammal 207 kg-ra n?tt, így ebb?l a szempontból is teljes érték? „gran turismónak” nevezhet? a GT. A nagyobb terhelhet?ség érdekében átalakította a BMW Motorrad a hátsó váznyúlványt és az utaslábtartók konzolait.

BMW F 800 GT

Elektronikus futóm?állítás extrafelszerelésként

Az F 800 GT a BMW Motorrad els? középkategóriájú túramotorja, amelyhez rendelhet? elektronikus futóm?állítás gyári extrafelszerelésként. Az ESA lehet?séget ad rá a motorosnak, hogy gombnyomással kényelmesen, akár menet közben is módosítsa a hátsó rugóstag húzófokozati csillapítását. Az útfelület állapotától és egyéni igényeit?l függ?en három különböz? fokozatba kapcsolhat normál és sportos között.

Nagyfokú túrakényelmet szavatoló, javított ergonómia

A túrázás kényelmét szolgálja az el?z? generációénál 20 milliméterrel magasabb, kúpos alumíniumcs?b?l készült kormány, amelyet ráadásul hatásosan elszigeteltek a rezgésekt?l. A fékfolyadék-tartály új formát öltött, így még harmonikusabban illeszkedik a motorkerékpár összképébe. A fokozott túraalkalmasság érdekében egyúttal megváltoztatta a BMW Motorrad a vezet? lábtartóinak helyét. Azáltal, hogy 10 mm-rel el?rébb és 10 mm-rel lejjebb vitte ?ket, kevésbé kell behajlítania térdeit a motorosnak, kényelmesebben tud ülni menet közben. Szintén ezt a célt szolgálja a korábbinál szélesebb ülés. Felár ellenében olyan ülések is választhatók az új F 800 GT-hez, amelyek magassága hozzáigazítható a motoroséhoz.

BMW F 800 GT

M?szerfal új számlapú m?szerekkel és járulékos információkkal

Új számlapú f?m?szereket, valamint az ESA-hoz és az ASC-hez tartozó visszajelz? lámpákat kapott a m?szerfal. Megjelent rajta továbbá az eddig gyári extrafelszerelésként kínált fedélzeti számítógép kijelz?je, amelyen rovátkák formájában látható a tankban lév? üzemanyag mennyisége és a h?t?víz-h?mérséklet. A sebességfokozat-kijelz?, a stopperóra, a küls?h?mérséklet-kijelz? és néhány egyéb dolog továbbra is a külön rendelhet? fedélzeti számítógép funkciói közé tartozik.

Optimális kezelhet?séget biztosító új kapcsolók

El?djéhez hasonlóan az új F 800 GT is CAN-busz jelátviteli technológiára épül? elektromos hálózatot hasznosít. E rendszer el?nyei közé tartozik a jobb diagnosztizálhatóság, valamint a hagyományos olvadóbiztosítékok nélküli m?ködés. Az egyértelm? és hatékony használat érdekében, akárcsak a nemrég bemutatott F 700 GS és F 800 GS, az új F 800 GT is a BMW Motorrad legújabb fejlesztés? kapcsolóival készül.

BMW F 800 GT

Új csomagszállító rendszer kemény kofferekkel, topcase-szel és tanktáskával

A BMW Motorrad kiegészít?inek és gyári extrafelszereléseinek széles kínálatában megtalálható új, innovatív csomagszállító rendszerrel optimálisan felkészíthet? az F 800 GT hosszabb-rövidebb utak megtételére. Kemény oldalkofferei összesen 55 literesek és egyenként 10 kilogrammal terhelhet?k. Hatásosan megvédik a bennük elhelyezett tárgyakat a felfröccsen? vízt?l. A nagyobb térfogatú jobb oldali kofferben (a bal oldali a kipufogódob miatt kisebb valamivel) akár bukósisak is elfér.

Ideális kiegészítésként formájukban és kivitelükben tökéletesen passzoló bels? táskákat kínál a BMW Motorrad a kofferekhez. Hegesztett bélésüknek köszönhet?en vízhatlanok, és annak érdekében, hogy a motorról leszállva kényelmesen lehessen vinni ?ket, mind szállítófüllel, mind lecsatolható vállpánttal rendelkeznek.

A külön rendelhet? topcase ugyanúgy, mint eddig, további 28 literrel toldja meg a hasznos poggyásztérfogatot. A gyári csomagtartó vázra lehet rögzíteni.

Az új fejlesztés? tanktáska b?víthet? méret?, 10/14 literes vízhatlan f?rekesszel és ugyancsak vízhatlan, praktikus térképtartó zsebbel rendelkezik. Ez is pillanatok alatt rögzíthet? a BMW Motorrad villámzáras rendszerével.

BMW F 800 GT

Újfajta rögzítés BMW Motorrad Navigator IV-hez

Szintén új az F 800 GT-n a BMW Motorrad Navigator IV rögzítési módja a kormánybilincsen. Úgy van felfogatva, hogy vele együtt elférjen a tanktáska is.

Extrafelszerelések és kiegészít?k – tökéletes egyedi alakítási lehet?ségek a BMW Motorradtól

Mivel ideálisan ötvözi a sportosságot és a túrakomfortot, már gyári kivitelében is szinte tökéletes „gran turismo” az új F 800 GT. Ugyanakkor még jobban testre szabható a BMW Motorrad extrafelszereléseivel és kiegészít?ivel. 

Az átfogó kínálat elemei között ugyanúgy megtalálják a megfelel?t a menetkényelmet el?nyben részesít?, mint az újszer? m?szaki megoldásokért lelkesed? felhasználók. A funkcionális termékek sora az automatikus stabilizáló rendszert?l az új, innovatív csomagszállító rendszeren át egészen az elektronikus futóm?állításig terjed. 

Az extrafelszerelések a gyárban kerülnek fel a motorra még az el?állítási folyamat során, a kiegészít?ket a BMW Motorrad márkakeresked?i telepítik. Ez utóbbiakkal bármikor, utólag is felszerelhet? a motorkerékpár.

BMW F 800 GT 

Extrafelszerelések

  • Új: ASC-t, ESA-t és RDC-t tartalmazó biztonsági csomag.
  • Új: fedélzeti számítógépet, markolatf?tést, koffertartókat és sztendert tartalmazó komfortcsomag.
  • Új: automatikus stabilizáló rendszer (ASC)
  • Új: elektronikus futóm?állítás (ESA)
  • Új: teljesítménykorlátozás: 35 kW/48 LE
  • Új: 820 mm-es komfortülés
  • Új: 765 mm-es alacsony ülés
  • Új: koffertartók
  • Új: LED-es irányjelz?k
  • Gumiabroncs leveg?nyomás-ellen?rz? (RDC)
  • Fedélzeti számítógép
  • Markolatf?tés
  • Középállvány

Kiegészít?k

Biztonság

  • Automatikus stabilizáló rendszer
  • Riasztóberendezés

Csomagszállítás

  • Új: túrakofferek
  • Új: koffertartók
  • Új: bels? táskák túrakofferekhez
  • Új: tanktáska
  • Topcase (28 l)
  • Bels? táska topcase-hez

Dizájn

  • LED-es irányjelz?k
  • LED-es hátsó lámpa

Hangzás

  • Új: Akrapovic-sportkipufogó dob

Ergonómia és kényelem

  • Új: 820 mm-es komfortülés
  • Új: 845 mm-es magas komfortülés
  • 785 mm-es alacsony ülés
  • 765 mm-es extraalacsony ülés
  • Színezett plexi
  • Markolatf?tés
  • Hátsó sárvéd?

Navigáció és kommunikáció

  • Új rögzítés BMW Motorrad Navigator IV-hez
  • BMW Motorrad Navigator IV

Karbantartás és technika

  • Szerviz-szerszámkészlet
  • Teljesítménykorlátozás: 35 kW/48 LE
  • Középállvány
  • BMW Motorrad akkumulátortölt? készülék
ugrás fel