Akár azt is irhatnánk, hogy a következ? cikk csak haladóknak, de az RT annyira kezes és jóindulatú volt mindig is, hogy bárki csodákra képes vele. Ha pedig tapasztalt motoros kezébe kerül, akkor csak a bolygó keretei szabnak határt az utazásnak.
Az egyetlen, amit a szakma a szemére vettet azok a túlméretezettsége volt. Az els? modellek rendkivüli egyediséget hordoztak, de mi nem éreztük elég aprólékosnak, kifinomultnak és részletgazdagnak. Azóta folyamatosan fejl?dött és finomult a küls?, de mostanra érte el azt a szintet, amiben semmilyen hiányt nem találtunk.
Kevés ennyire átgondolt és cizellált tervezést lehet találni a piacon. A német gyártó képes volt még a kezdeti hátrányból is hatalmas el?nyt kovácsolni. A motoron végighuzódó flyline-vonal az orrtól teljesen a motor végéig tart: légiesen könnyed és rendkívül kompakt érzést kelt az új küls?.
Módosítottak az er?forráson. Az új blokk a BMW R 1200 GS boxermotorjára épül, teljesítménye 7.750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE), 125 Newtonméteres forgatónyomatéki maximumát 6500-as percenkénti fordulatnál éri el.
Az R 1200 RT f?tengelye illetve generátora egyaránt megnövelt kiegyenlít?-tömeggel készül, ami a még kulturáltabb járásban és komfortban mutatkozik meg. A fokozott kényelmi igények jegyében alkalmazták a tervez?k a fordulatszámot mérsékl? hosszabb végáttételt is.
Az egyéni igények optimális kiszolgálása érdekében az új R 1200 RT alapkivitelében két üzemmódot kínál, s szériafelszereltségében az automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is szerepel. A „Rain” és „Road”menetprogramok segítségével az R 1200 RT teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikája szinte mindenkor a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítható. Az extraként kínált „Pro” menetprogram a „Dynamic” üzemmóddal és emelked?-asszisztens funkcióval (Hill Start Control) b?víti a felszereltséget. „Dynamic” móduszban az R 1200 RT sportos oldala fedezhet? fel, a Hill Start Control pedig emelked?n segíti a motorkerékpár megtartását, illetve az elindulást.
Az új R 1200 RT pontosabb iránytartásáról új fejlesztés? f?váz gondoskodik. Az extrafelszerelésként rendelhet? félaktív BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension futóm?vével az új R 1200 RT a biztonság, a dinamikus menetteljesítmények és a kényelem egészen új dimenzióit tárja fel. E rendszer a pillanatnyi menethelyzet, illetve man?ver szerint illeszti a csillapítás mértékét az adott körülményekhez.
A vezet? és az utas üléskényelme, ergonómiája szintén fejl?dött. A kormány-ülésfelület-lábtartó ergonómiai háromszöge a talaj kényelmesebb elérhet?sége érdekében 20 milliméterrel lejjebb került, ami els?sorban az alacsonyabb termet? vezet?k és utasok számára el?nyös a lassú man?verek, valamint a fel- és leszállás során. A mindig is a BMW RT jellemz? erényei között szerepl? hosszú távú kényelem, illetve kiváló szél- és es?védelem a továbbfejlesztett els? szélvéd?vel még hatékonyabbá vált. A fényszórók kialakítása a BMW Motorrad K 1600 modelljeinek koncepcióján alapul, kimondottan dinamikus megjelenéssel ruházva fel az új R 1200 RT-t. A biztonság terén kínál jelent?s pluszt a gyári extrafelszerelésként rendelhet? nappali menetfény.
A m?szeregység szintén teljes egészében új fejlesztés.
A még szélesebb kör? információszolgáltatás érdekében az új R 1200 RT nagyméret?, 5,7 colos színes TFT-kijelz?vel készül, amelyen például a szériafelszereltséghez tartozó BMW Motorrad „Pro” fedélzeti számítógép adatai is megjeleníthet?k. A képerny?t egy-egy analóg sebesség- és fordulatszámmér? egészíti ki. A hosszú túrák magas színvonalú kényelmét szolgálja a gyári extrafelszerelésként kínált audio-rendszer, amelynek innovatív kezelésére a Multi-Controller áll rendelkezésre. Dinamika, igényesség és kényelem – három új színösszeállítás hangsúlyozza ki még jobban az új BMW R 1200 RT ezen erényeit. A kvarckék (Quartz blue metallic) és a matt szürke (Callisto grey metallic matt) a sötét pala metál kontrasztárnyalattal együtt jelenik meg, míg az ébenfa metál (Ebony metallic) fényezéssel a matt Monolit metál alkot ízléses együttest.
A BMW R 1200 RT ára : 5 428 000 Ft
Az új BMW R 1200 RT különlegességei:
Leveg?/folyadékh?tés?, kéthengeres boxermotor 1170 köbcentiméter henger?rtartalommal, 92 kW (125 LE) legnagyobb teljesítménnyel (7750 1/min) és 125 newtonméter maximális forgatónyomatékkal (6500 1/min)
A f?tengely illetve a generátor egyaránt megnövelt kiegyenlít?-tömeggel készül a még kulturáltabb és komfortosabb járás érdekében
Már szériakivitelben két, a vezet? által választható üzemmód („Rain” és „Road”), valamint automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) Pro” menetprogram „Dynamic” üzemmóddal és emelked?-asszisztens funkcióval (Hill Start Control)
Gyári extrafelszerelésként „Pro” váltó-asszisztens a még kényelmesebb és dinamikusabb közlekedés szolgálatában Új, agilisabb, egyben még kényelmesebb menettulajdonságokat biztosító futóm? új vázszerkezettel
Extrafelszerelésként félaktív BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) futóm?
Új burkolati elemek még dinamikusabb formavilággal Továbbfejlesztett kényelmi és aerodinamikai tulajdonságok
Új, állítható szélvéd? a még hatékonyabb szél- és es?védelem érdekében
Új fényszóró-koncepció Extrafelszerelésként LED-es nappali menetfény
Multifunkciós kombinált m?szeregység nagyméret?, színes TFT-kijelz?vel BMW Motorrad „Pro” fedélzeti számítógép b?séges információval Innovatív audio-kezelés
Új színek
Extrafelszerelések és kiegészít?k a jól ismert BMW Motorrad min?ségben
Legutóbbi hozzászólások