A Honda bemutatta a 2012-es PCX150-et és a megújított PCX125-öt, amely a hazai motorpiacon a B125 könnyítés miatt fokozottan az érdekl?dés közponjába kerülhet. Mindkét modell eSP (enhanced Smart Power) blokkal kerül forgalomba, ez egy négyütem?, egyhengeres, két szelepes, vízh?téses, PGM-FI befecskendezéses egység, amit hosszú élettartalmra és alacsony fogyasztásra l?ttek be.
Ugyanakkor halkabb és valamivel nyomatékosabb is az er?forrás a korábbiakhoz képest. A Honda már 2006-ban élharcosa volt a széndioxid-kibocsátás elleni küzdelemnek, els?ként bejelentve önkéntes elkötelez?dését az emisszió csökkentéséért: az intézkedéssorozat a teljes modellpalettát és magukat a gyárüzemeket is érintette. A PCX125 egy következ? lépés: egy robogó, amely kevesebbet fogyaszt, mégis a motorja a leger?sebb pontja. Méreteiben és súlyában egyaránt sikeresen redukálták a mérnökök (utóbbi esetében az új dugattyú nyomott – szó szerint – sokat a latban).
Ha fogyasztásról esik szó, a Honda számadatokat éppen nem a 125-ösr?l osztott meg, hanem a 150-es (valójában 153-as) PCX-r?l. Annak 5,9 literes tankja egy telivel 263 kilométerig szolgáltat injektálnivaló üzemanyagot a kétkerek?nek. Visszaoszthatnánk ebb?l az elméleti fogyasztást százon, de ha ehelyett felszorozzuk a tanktérfogatot a kb. aktuális literenkénti benzinárral, durván az jön ki, hogy tíz forint egy kilométer költsége üzemanyagra, ha az ember PCX-szel jár.
Az alumínium felnik 14′ méret?ek el?l és hátul egyaránt. 220 mm átmér?j? féktárcsa dolgozik az els? keréken egy háromdugattyús nyereggel, hátulra 130 mm-es dobfék került.
A nyereg alatti raktérbe egy zárt bukósisak befér, de természetesen tárgytartó rekeszek is rendelkezésre állnak. Hátulra kérhetünk egy 26 literes túradobozt, ha ilyen indíttatásunk van.
Legutóbbi hozzászólások