Az vagy, amit megeszel. Náluk inkább azt mondhatnánk, az vagy, amit megépítesz. Minden egyes modell a mérnökök és zsenijelöltek egy-egy darabja, az önmegvalósulás alamizsna morzsái. Még mindig az NCR m?helyében járunk, New Blue Ducati. Az „Old Blue”-t annak idején Phil Schilling reszelte versenysassá.
S bizony 1977-ben meg is nyerte az Old Blue a daytona-i derbit, Cook Neilsonnal a nyeregben. Az akkor 750SS-re hallgató modell volt az els? olasz motorkerékpár, ami Egyesült Államokbeli versenyen nyerni tudott. Mondani sem kell, innent?l kezdve mindenki ducatizni akart, pontosan úgy nyerni, ahogy Cook tette: stílusosan.
Ezt a legendát porolta le az NCR legénysége, amikor a New Blue-ba belefogtak. A meztelen munkadarab egy Ducati Sport 1000S 07. Ennek persze többé-kevésbé annyi köze van a srácok által késznek mondott motorkerékpárhoz, hogy annak is két kereke van, és az elnagyolt részletekben hasonlítanak is egymásra. Minden más: más. Könnyebb, er?sebb, jobban fordul, jobban fékez. Részingosabb, ahogy a pályaszélen mondják a barbárok.
A szériához képest 38 kilogrammot sikerült elcsalni a súlyból, ami így 150-et számlál. Ez mínusz 25%, ami már akkor is soknak t?nik, ha bele sem gondolunk az egészbe. Bár jó szokásuktól eltér?en a vázhoz ezúttal nem nyúltak hozzá – azaz nem gyártottak egy ugyanolyan, de sokkal könnyebb és merevebb egységet -, viszont minden más járulékos alkatrészt titánból formálta ki a Poggipolini. Ugyanezen nyersanyagból csináltak kipufogórendszert is: a 2-b?l-1-be-a-2-be elvre épül? cs?hálózat mindössze 4 kilogrammot tesz hozzá a 150-hez.
Az er?forrás lelkiismeretlen szétreszelése után 40%-os er?növekedést regisztráltak. Az NCR 1100-as blokkját csavarozták a térhálós cs?vázba, ami 116 lóer?t pöfög ki magából 8.450-es f?tengelyfordulatnál. A meggy?z? féktávok érdekében az NCR és Aptc koprodukcióban készült csúszókuplung hivatott megel?zni a hátsó kerék bepattogását. Napjaink elvárásait követve az elektronika is megfelel?en huszonegyedik (kettedik?) századi: az onboard CPU-nak köszönhet?en motorozás közben, a szélessávú lambdaszenzorról levett jelek alapján íródik át a befecskendez? térkép a maximális teljesítmény érdekében.
A teljes rugózás Öhlins, ezt mindig a legjobb profikra bízni. A hátsó rugóstagba még az NCR emberei is belepiszkáltak a saját tapasztalataikkal, elöl 43 mm-es upside-down teleszkópok m?ködnek. 200 mm-es féktárcsák az els? keréknél, 4 dugattyús Brembo radiális féknyergek. Mindkét felni karbonból készül, hogy az utolsó ezredmásodpercek nehogy itt menjenek félre. Az azért fájna, mind a tulajdonosnak, mind az alkotónak. Hatvanötezer dollár egyébként az ára, amerikai dollár. Azt rebesgetik, nem szaladgál bel?le olyan h? de sok a világban; ennyiért mondjuk itthon lakást is lehet venni.
Legutóbbi hozzászólások