EST. 2002

Az új R6-os

A Yamaha megindította bemutatódömpingjét: stúdiófelvételek és dinamikus képek révén nyilvánosságra hozta legtöbb 2008-as modellújdonságát a hangvillás gyár. A motorokkal él?ben az ?szi nemzetközi kiállításokon, el?bb Párizsban, majd Milánóban lesz szerencsénk találkozni, azt követ?en pedig jöv?re a kereskedésekben.

A talán legnagyobb érdekl?désre az új supersport gép tart igényt. A két éve útjára bocsátott ‘új generációs’ YZF-R6 mérföldk? volt, egyrészt a publikum szerint igen tetszet?s formavilága miatt, másrészt annak a tervez?i hozzáállásnak köszönhet?en, miszerint a sportmotor mindenekel?tt a versenypályán teljesítsen. Már akkor elkezd?dött a világbajnoki sorozatokban kiérlelt technológiák beszivárogtatása a szériamotor gépházába… nos, a tendencia folytatódik.

A 2008-as R6 amellett, hogy új geometriájú vázszerkezetet és leng?villát kap, aerodinamikailag újul, csúszókuplunggal b?vül, motorszinten is nagyot változik. Megkapja ugyanis azt a YCC-I rendszert, melynek lényege az elektronika által változtatott hosszúságú szívócs? (ez a tavalyi R1-en debütált nagy sikerrel).

Nem csoda, hogy a Yamaha mint a legrafináltabb és legfejlettebb technikájú közepes lökettérfogatú sportmotorként harangozza be masinát. A tizenhat szelep titánötvözetb?l készült, a kompresszió aránya egészen 13,1:1-ig n?tt.

Néhány részlet (Klikk.)

Szárazon mérlegelt 166 kilójához a gyár 129 LE-s teljesítményt közöl, ami 135 LE-re emelkedik az airbox rásegítésével. A légbeöml? egyébként szintén új tervezés?, de sok más részlet is változik a ’08-as modellen. Szembeötl? például a kipufogódob és a korábbinál magasabban (850 mm-en) ül? nyereg.

Színek (Klikk.)

ugrás fel