EST. 2002

Bajor MotoGP?

Egy titokzatos, ‘laboratóriumi’ motorkerékpárral köröznek anonim tesztpilóták a BMW magánpályáin. Hivatalosan egy új generációs elektronikus vezérl? rendszert tesztelnek a bajorok, a dolog mégis úgy fest, mintha egy ízig-vérig versenymotor próbája volna. Nem titok, hogy a németeknek szándékában áll(t) a MotoGP megkörnyékezése – igaz, mint közölték, már lemondtak a királykategóriás részvételr?l, ám attól még a mérnökök dolgozhatnak. A cél lehet egy minden igényt kielégít? sportmotor megalkotása is, ki tudja. Egyel?re minden titkos.

A BMW hivatalos sajtóközleményben mutatta meg, milyen lett volna (vagy milyen lesz?) a bajor MotoGP. A fénykép tehát eredeti, magából a kommünikéb?l viszont jóformán semmi sem derül ki. ‘Er?s blokkal szerelt, könny? szerkezet? anyagokra alapuló technológiával épített motor’. Ty?, a mindenségit. Azaz nem vagyunk beljebb, ha a münchenieken múlik.

A pilóta kilétét szintén nem fedte föl a gyár, bár érdemes megjegyezni, hogy a sisak pont olyan, mint Luca Cadaloráé volt. Maga a járm? ránézésre akár MotoGP, akár SBK versenymotor is lehetne, ítélve a teleszkópból, a Brembo Racing radiális féknyergekb?l, a vázból, a leng?villából és a lánc végáttételb?l. Mindez fényévekre van attól, mint amit a BMW jelenleg a piacon kínál…

Az er?forrás mintha soros hengerelrendezés? volna, a rövid kipufogó az idomzat alatt talált kivezetésre. Annyi látszik még, hogy adatszed? antenna van a gépen (a farokidomon). Ezek, ha úgy tetszik, a száraz tények. Mi kerülnénk a szenzációhajhászást, vagy olyan hírek kreálását, amik nincsenek is. Ezt a motort azonban érdemes megmutatni, mert szemmel láthatóan kész munka benyomását kelti és szép. Hogy versenysportra fejlesztik-e…? Id?vel kiderül.

ugrás fel