Az Aspar-kupa e hétvégi befutójának eredménye: Alvaro Bautista, Hector Faubel, Sergio Gadea. A csapat negyedik tagja már szombaton is lamentált, azt mondta, már borítékolva van, kinek kell nyernie Barcelonában, ami nem helyes. ‘A négy közül az enyém volt a leglassabb motor.’ Ennek ellenére nagyon szép versenyt tudhat maga mögött, ahogy mindenki az élen haladó hatosfogatból. A pontokat azonban helyezésekre, és nem szépségre osztják.
Nagy küzdelem volt, igazi 125-ös izgalmakkal. Az elején Pablo Nieto szökött meg eszeveszett tempóval, de a szemfüles Bautista árnyékként követte. És vele együtt lesett Gadea és Faubel, akik egyértelm?en remek csapatjátékosok (még ha csapatutasítás Martinez f?nök szerint nincs is). Mika Kallio bukása után elmondható, hogy a finn a katalán aszfalton hagyta világbajnoki reményeit, mert innen már csodát kellene tennie a végs? els?séghez. Rájárt a rúd a KTM-re, kisvártatva Julian Simon is elesett, ráadásul komolyan sérült, hosszas kihagyás várhat rá (a következ? futamokon biztosan nem indulhat el).
Talma versenye
|
|
Már reggel, a bemelegít? edzésen remek id? fogadta a motorosokat. 11.00 órakor indították a 125 cc-sek versenyét, ahol Talmácsi Gábor a 13. kockából rajtolt. A futam elején Talmának sikerült tartani a lépést a mez?ny elejével és sokáig az els? boly végén motorozott a 9. helyen. Kés?bb ugyan sikerült el?znie, de Pablo Nietoval folyamatosan maradtak le az élbolytól. Talma végig meccselte a futamot a spanyol versenyz?vel, és végül a 8. helyen 8 pontot szerzett. Talmácsi Gábor nyilatkozata : „Elégedett vagyok, jó verseny volt. A motorom teljesítményével akadtak gondjaim, viszont nagy lépést tettünk el?re, mert a futóm? és a gumi remekül m?ködött. Most megnézzük, hogy melyik versenyeken volt jó a motorer?, és úgy próbálják majd beállítani a következ? versenyeken. A futam elején tartottam a lépést az els?kkel, a féktávon megérkeztem rájuk, de a kigyorsításoknál és az egyenesekben nem tudtam menni velük. Nieto mögött mentem, ? elvesztette a ritmust az elejével, és leszakadtunk a bolyról. Végig feltartott, de nem tudtam megel?zni, mert az egyenesekben nem bírta a motorom. A Hondától úgy érzem, eddig is mindent megkaptam, de most új alkatrészekre lesz szükség, hogy a kigyorsítás (motorer?) jobb legyen. Nem adjuk fel, dolgozunk tovább keményen, hiszen még jó néhány verseny van hátra…” |
A földön végezte Simone Corsi is, aki elég jól ment, s eközben az élen álló hatos csoport jelent?sen elhúzott, Nieto a hetedik helyen motorozott, nyomában Talmácsi Gáborral. Ott volt az élbolyban a hondás Thomas Lüthi és a derbis Lukas Pesek, egy darabig vezettek is mindketten. Azt azért érdemes megemlíteni, hogy a japán motorok teljesítménye elég gyenge volt az ellenfelekhez képest, ezt a mínuszt nem tudta ’emberi ráfordítással’ kompenzálni sem az el?l hadakozó Lüthi, sem a Nietóval meccsel? Talma. Mindketten sérülten indultak.
Talán a magas láznak tudható be, hogy végül ötödik Peseket is otthagyták az MVÁ-sok: ‘lejött a szemem elé a szürke köd, szinte semmit nem láttam’ mondta a torokgyulladásos cseh. A gy?ztes Bautista pedig most tényleg nagy lépést tett a vb-cím felé (bár messze még a vége): ‘Értékes verseny volt, hozni tudtam azt a gy?zelmet, amit elszalasztottam Olaszországban’. Több, mint értékes: egyrészt a helyszínen jelenlév? 107.264, javarészt hazai szurkolónak, másrészt meg a hét futamon begy?jtött immáron 144 pont miatt. Második Kallio az összetettben, 88 pontja van, Pasini és Faubel 87-87-en állnak, Gadea 83-at gy?jtött.
A Team Toth versenye
|
|
Egy fantasztikus végeredménnyel érhetett volna véget a Team Toth számára a katalán hétvége. Sokévnyi kemény munka után a gyorsasági motoros világbajnokság egyetlen magyar csapat megérdemelte volna ma a gy?zelmet Locatelli révén a 250-ben. A 125-ben Tóth Iminek csak ezen a versenyen kezd?dött el igazán a szezon, hiszen új szakemberek segítik a munkáját, melyek a végeredményben ugyan még nem hoztak látványos javulást, de az állandó futóm? problémák megoldódni látszanak. Tóth Imi#45: „Egész jól rajtoltam, de a második sikánban akkora volt a helyezkedés, hogy amennyit nyertem el?tte, annyit veszítettem itt. Az els? néhány körben nem igazán éreztem a pálya ritmusát és nem voltam összhangban a motorral. Az új gumik nagyon csúszkáltak alattam és nem éreztem, hogy hol a csúszáshatár, mikor csaphatom rá a gázt. Vicces, de akkor kezdtem belemelegedni, amikor a gumik már kopni kezdtek. Tíz másodperces hátrányt dolgoztam le hét kör alatt, a körid?im meg olyanok voltak, mint a tíz, tizenkét helyezéssel el?ttem lév?ké. Mindenesetre ez az els? hétvégénk, amikor ezzel az új futóm?vessel dolgozunk. Ha ? állít valamit a gépemen, legalább van változás és nem egy helyben toporgunk. Ez nagyon biztató.”
|
Talma tehát nyolcadik, míg Tóth Imi a 27. helyen zárta a katalán versenyt. Érdemes egy szót ejteni Pol Espargaro teljesítményér?l, aki Aleix tizenöt éves öccse. A spanyol tini vadkártyával indult, és 13. lett. Természetesen alig intették le a versenyt, már kapott is ajánlatot. Nincs mese, a spanyolok elfoglalták a 125-öt.
125kcm, Katalán Nagydíj
|
|
1. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 40’56.370 Kiestek 16 HONDA Michele CONTI ITA 25’35.795 Az els? körben kiestek 53 APRILIA Simone GROTZKYJ ITA
|
Legutóbbi hozzászólások