EST. 2002

Barcelona, 125: spanyol szimfónia

Az Aspar-kupa e hétvégi befutójának eredménye: Alvaro Bautista, Hector Faubel, Sergio Gadea. A csapat negyedik tagja már szombaton is lamentált, azt mondta, már borítékolva van, kinek kell nyernie Barcelonában, ami nem helyes. ‘A négy közül az enyém volt a leglassabb motor.’ Ennek ellenére nagyon szép versenyt tudhat maga mögött, ahogy mindenki az élen haladó hatosfogatból. A pontokat azonban helyezésekre, és nem szépségre osztják.

Nagy küzdelem volt, igazi 125-ös izgalmakkal. Az elején Pablo Nieto szökött meg eszeveszett tempóval, de a szemfüles Bautista árnyékként követte. És vele együtt lesett Gadea és Faubel, akik egyértelm?en remek csapatjátékosok (még ha csapatutasítás Martinez f?nök szerint nincs is). Mika Kallio bukása után elmondható, hogy a finn a katalán aszfalton hagyta világbajnoki reményeit, mert innen már csodát kellene tennie a végs? els?séghez. Rájárt a rúd a KTM-re, kisvártatva Julian Simon is elesett, ráadásul komolyan sérült, hosszas kihagyás várhat rá (a következ? futamokon biztosan nem indulhat el).

Talma versenye

Már reggel, a bemelegít? edzésen remek id? fogadta a motorosokat. 11.00 órakor indították a 125 cc-sek versenyét, ahol Talmácsi Gábor a 13. kockából rajtolt.

A futam elején Talmának sikerült tartani a lépést a mez?ny elejével és sokáig az els? boly végén motorozott a 9. helyen. Kés?bb ugyan sikerült el?znie, de Pablo Nietoval folyamatosan maradtak le az élbolytól. Talma végig meccselte a futamot a spanyol versenyz?vel, és végül a 8. helyen 8 pontot szerzett.

Talmácsi Gábor nyilatkozata :

„Elégedett vagyok, jó verseny volt. A motorom teljesítményével akadtak gondjaim, viszont nagy lépést tettünk el?re, mert a futóm? és a gumi remekül m?ködött. Most megnézzük, hogy melyik versenyeken volt jó a motorer?, és úgy próbálják majd beállítani a következ? versenyeken. A futam elején tartottam a lépést az els?kkel, a féktávon megérkeztem rájuk, de a kigyorsításoknál és az egyenesekben nem tudtam menni velük. Nieto mögött mentem, ? elvesztette a ritmust az elejével, és leszakadtunk a bolyról. Végig feltartott, de nem tudtam megel?zni, mert az egyenesekben nem bírta a motorom.

A Hondától úgy érzem, eddig is mindent megkaptam, de most új alkatrészekre lesz szükség, hogy a kigyorsítás (motorer?) jobb legyen. Nem adjuk fel, dolgozunk tovább keményen, hiszen még jó néhány verseny van hátra…”

A földön végezte Simone Corsi is, aki elég jól ment, s eközben az élen álló hatos csoport jelent?sen elhúzott, Nieto a hetedik helyen motorozott, nyomában Talmácsi Gáborral. Ott volt az élbolyban a hondás Thomas Lüthi és a derbis Lukas Pesek, egy darabig vezettek is mindketten. Azt azért érdemes megemlíteni, hogy a japán motorok teljesítménye elég gyenge volt az ellenfelekhez képest, ezt a mínuszt nem tudta ’emberi ráfordítással’ kompenzálni sem az el?l hadakozó Lüthi, sem a Nietóval meccsel? Talma. Mindketten sérülten indultak.

Talán a magas láznak tudható be, hogy végül ötödik Peseket is otthagyták az MVÁ-sok: ‘lejött a szemem elé a szürke köd, szinte semmit nem láttam’ mondta a torokgyulladásos cseh. A gy?ztes Bautista pedig most tényleg nagy lépést tett a vb-cím felé (bár messze még a vége): ‘Értékes verseny volt, hozni tudtam azt a gy?zelmet, amit elszalasztottam Olaszországban’. Több, mint értékes: egyrészt a helyszínen jelenlév? 107.264, javarészt hazai szurkolónak, másrészt meg a hét futamon begy?jtött immáron 144 pont miatt. Második Kallio az összetettben, 88 pontja van, Pasini és Faubel 87-87-en állnak, Gadea 83-at gy?jtött.

A Team Toth versenye

Egy fantasztikus végeredménnyel érhetett volna véget a Team Toth számára a katalán hétvége. Sokévnyi kemény munka után a gyorsasági motoros világbajnokság egyetlen magyar csapat megérdemelte volna ma a gy?zelmet Locatelli révén a 250-ben. A 125-ben Tóth Iminek csak ezen a versenyen kezd?dött el igazán a szezon, hiszen új szakemberek segítik a munkáját, melyek a végeredményben ugyan még nem hoztak látványos javulást, de az állandó futóm? problémák megoldódni látszanak.

Tóth Imi#45: „Egész jól rajtoltam, de a második sikánban akkora volt a helyezkedés, hogy amennyit nyertem el?tte, annyit veszítettem itt. Az els? néhány körben nem igazán éreztem a pálya ritmusát és nem voltam összhangban a motorral. Az új gumik nagyon csúszkáltak alattam és nem éreztem, hogy hol a csúszáshatár, mikor csaphatom rá a gázt. Vicces, de akkor kezdtem belemelegedni, amikor a gumik már kopni kezdtek. Tíz másodperces hátrányt dolgoztam le hét kör alatt, a körid?im meg olyanok voltak, mint a tíz, tizenkét helyezéssel el?ttem lév?ké. Mindenesetre ez az els? hétvégénk, amikor ezzel az új futóm?vessel dolgozunk. Ha ? állít valamit a gépemen, legalább van változás és nem egy helyben toporgunk. Ez nagyon biztató.”

 

Talma tehát nyolcadik, míg Tóth Imi a 27. helyen zárta a katalán versenyt. Érdemes egy szót ejteni Pol Espargaro teljesítményér?l, aki Aleix tizenöt éves öccse. A spanyol tini vadkártyával indult, és 13. lett. Természetesen alig intették le a versenyt, már kapott is ajánlatot. Nincs mese, a spanyolok elfoglalták a 125-öt.

125kcm, Katalán Nagydíj

1. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 40’56.370
2. APRILIA Hector FAUBEL SPA 40’56.557
3. APRILIA Sergio GADEA SPA 40’56.793
4. APRILIA Mattia PASINI ITA 40’57.464
5. DERBI Lukas PESEK CZE 40’58.605
6. HONDA Thomas LUTHI SWI 40’58.770
7. APRILIA Pablo NIETO SPA 41’11.826
8. HONDA Gabor TALMACSI HUN 41’11.899
9. APRILIA Joan OLIVE SPA 41’21.629
10. HONDA Fabrizio LAI ITA 41’21.811
11. DERBI Nicolas TEROL SPA 41’22.770
12. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 41’27.959
13. DERBI Pol ESPARGARO SPA 41’30.142
14. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 41’30.626
15. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 41’32.584
16. HONDA Bradley SMITH GBR 41’32.608
17. APRILIA Andrea IANNONE ITA 41’40.063
18. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 41’41.969
19. HONDA Sandro CORTESE GER 41’42.006
20. APRILIA Michele PIRRO ITA 41’56.508
21. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 41’56.600
22. APRILIA Federico SANDI ITA 41’56.686
23. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 41’57.146
24. APRILIA Mateo TUNEZ SPA 42’02.511
25. HONDA Lorenzo BARONI ITA 42’02.595
26. APRILIA Dino LOMBARDI ITA 42’05.499
27. APRILIA Imre TOTH HUN 42’05.538
28. APRILIA Hugo VAN DEN BERG NED 42’11.763
29. HONDA Joey LITJENS NED 42’26.826
30. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 42’50.647

Kiestek

16 HONDA Michele CONTI ITA 25’35.795
41 HONDA Aleix ESPARGARO SPA 15’21.040
10 APRILIA Angel RODRIGUEZ SPA 15’24.021
36 KTM Mika KALLIO FIN 3’50.125
24 GILERA Simone CORSI ITA 3’50.181
60 KTM Julian SIMON SPA 3’50.506

Az els? körben kiestek

53 APRILIA Simone GROTZKYJ ITA
7 MALAGUTI Alexis MASBOU FRA
80 HONDA Esteve RABAT SPA
9 KTM Michael RANSEDER AUT


ugrás fel