EST. 2002

Barcelona, 250: Lorenzo nem hibázott

A 125-ös verseny izgalmai után jól jött a Lorenzo féle unalom, így mindenki lehiggadhatott egy picit. Talmácsiék kering?je talán az év versenye volt, de ki tudja hányadszorra nyilvánítottuk annak a nyolcadliteresek derbijet. Ez a megállapítás viszont egyáltalán nem mondható el a 250-esek er?próbáiról.

Az ok pofon egyszer?: Jorge Lorenzonak hívják a b?nöst. Hol van már az a vagabund spanyol srác, aki sorra öklelte fel ellenfeleit anno… Lorenzo szépen csendben érett versenyz?vé cseperedett szemünk láttára, és köszöni szépen, ? ragaszkodik ahhoz a világbajnoki titulushoz, amit hosszú évek után végre sikerült megkaparintania a tavalyi évben. Már-már a legnagyobb el?döket visszaidézve kergeti ?rületbe a úgy a mez?nyt, mint a tévé képerny?je el?tt egy kis izgalomra vágyók népes táborát. Csodálja egyáltalán valaki, hogy a negyedliteres kategória egy legkeresettebb pilótái közé tartozik mostanság?

Nem csinált most sem mást a mallorcai, mint az el?z? viadalokon: elhódította a pole pozíciót szinte pironkodóan nagy különbséggel, majd begyújtotta vasárnap a rakétákat, és meg sem állt a kockás zászlóig. Erre mondják azt, hogy más kategóriában versenyzik a gyerek. És a többiek? Érdemes egyáltalán megemlíteni ?ket? De Angelis hiába feszül meg hétvégér?l-hétvégére, második helynél nem képes el?rébb végezni, Dovi pedig a Honda technikai hátrányának áldozata. Csak a zseniális vezetéstechnikájának köszönheti egyáltalán, hogy labdába képes rúgni noale büszekeségei mellett. A mez?ny többi tagja, pedig valahol a háttérben kullogott, csak egy-egy képkocka erejéig t?ntek fel, miközben az els? hármast mutatta a teleobjektív.

A sorozat egyetlen magyar csapatának az ígéretes Barbera második rajtpozíció ellenére nem sikerült megismételni a mugelloi bravúrt, ezúttal elmaradt a dobogó. Barbera egy pillanatig sem volt partiban az élmen?kkel, ? a nyolcadik, Imi egy kör hátrányban a 22. helyen fejezte be a tavalyi év legjobban szervezett futamát.

250kcm, Katalán Nagydíj, végeredmény

1. APRILIA Jorge LORENZO SPA 40’51.620
2. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 40’54.814
3. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 41’02.216
4. APRILIA Thomas LUTHI SWI 41’08.720
5. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 41’11.918
6. KTM Mika KALLIO FIN 41’12.186
7. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 41’12.235
8. APRILIA Hector BARBERA SPA 41’15.204
9. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 41’28.323
10. HONDA Julian SIMON SPA 41’28.387
11. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 41’31.212
12. GILERA Roberto LOCATELLI ITA 41’39.648
13. APRILIA Jules CLUZEL FRA 41’58.705
14. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 42’03.488
15. APRILIA Taro SEKIGUCHI JPN 42’09.007
16. APRILIA Alex DEBON SPA 42’11.274
17. HONDA Ratthapark WILAIROT THA 42’11.442
18. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 42’14.863
19. HONDA Eugene LAVERTY IRL 42’27.173
20. APRILIA Aleix ESPARGARO SPA 42’34.149
21. APRILIA Anthony WEST AUS 42’47.452
22. APRILIA Imre TOTH HUN 40’51.808 152.694, +1 kör

23. APRILIA Alvaro MOLINA SPA 40’51.943, +1 kör

Kiestek

HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 39’43.438
APRILIA Dirk HEIDOLF GER 28’00.622
APRILIA Fabrizio LAI ITA 20’34.501

ugrás fel