EST. 2002

Barcelona: es? mosta el a tesztelést

Fantasztikus hír: a megrögzötten kés?nkel? Valentino Rossi kilenc óra magasságában munkavégzésre jelentkezett a barcelonai Montmeló pályáján, hogy tesztelje a Yamaha M1 új fékrendszerét. Egyrészt szeretett volna mihamarabb túllenni a próbakörökön, hogy el tudjon indulni Ibiza szigetére, ahol az olaszországi és a katalóniai futamgy?zelmek fáradalmait piheni ki. Másrészt izgatottan várta a Brembo által fejlesztett új dupla tárcsaféket, amely vastagabb a hagyományos karbonrost-berendezéseknél.

„A cél az, hogy kevésbé forrósodjon fel a fék” mondta a címvéd? „különösen az olyan pályákon, ahol sok az agresszív kigyorsítás, például Donington és Motegi. Jók a benyomásaim, de azt hiszem, még nem fogjuk használni ezt a rendszert Assenban, el?bb még szeretném behatóbban tesztelni.” Eddig a gumik voltak meghatározóak, s könnyen lehet, hogy a most következ? helyszíneken a fékek, majd a felfüggesztések jutnak f?szerephez. Nem véletlen, hogy a Yamaha – a motorblokk fejlesztése mellett – a hátsó lengéscsillapítón és a fékberendezésen is dolgozik. (Az új er?forrást még nem szerelik bele az M1-be a Holland Nagydíjon.) A nyers, ellen?rzés nélküli er? ugyanis nem elég semmire – ezt a Ducati barcelonai esete is jól példázza.

Rossi tehát kihasználta remek formáját, a többiek azonban nem: mire a boxokba érkeztek, odakint már esett az es?, fél tizenegyre teljesen elázott a pálya, ekkor Aoyama esése miatt fel is függesztették a tesztelést. Ezután néhány akcióh?s (például Nakano és a Kawasaki csapat immár hivatalos tesztpilótája, Jacque) még folytatta a munkát, természetesen es?gumik próbálgatására szorítkozva.

ugrás fel