EST. 2002

Barcelona: Lorenzo, Takahashi és Marquez a nyer?k

Egy, csak egy legény van – Jorge Lorenzónak hívják, és hazai környezetben ismét gy?zelemre viszi az M1-et. Pedrosa csak ijesztgetett, második a Hondával, Stoner pedig újra dobogón a Ducatival. A Moto2 osztályban Yuki Takahashi els? kategóriabéli sikerét könyvelheti el Lüthi és Simon el?tt – Iannone kezében volt a futam, de büntetése miatt csak a 13. helyen zárt, kett?vel Talmácsi Gábor mögött. Talma tizenkilenc helyet jön el?re rajtpozíciójához képest, ennek fényében nem olyan rossz ez a tizenegyes. Marc Marquez a 125-ben dominál, negyedik futamán eredményes sorozatban, magabiztosan vezeti az összetettet. A szabadkártyás Sebestyén Péter 23.-ként, utolsó leintettként a célban a nehéz versenyen.

Kezdjük a számokkal: a harmadik zsinórban aratott gy?zelem Lorenzo részér?l, 52 pontnyi el?ny Pedrosával, 98 egységnyi Stonerrel szemben, öt futamsiker és két második hely a szezonban. Ennél kerekebben aligha lehetne leírni Por Fuera uralmát. Persze tudjuk, mi lenne, ha – de azt is tudjuk, hogy nincs olyan a sportban, hogy ‘ha’. Amennyiben – esetleg – valakinek mégis kétsége lett volna a helyzet aggasztóan sematikus volta fel?l, nézzük meg, hol végeztek azok, akik szerettek volna Jorge el?tt zárni a katalán hétvégén, és reális esélyük is mutatkozott erre.

Ezúttal egy el?re bejelentett gy?zelemmel állunk szemben

Pedrosa megkísérelte el?adni szokásos magánszámát, a villámrajttal nem is volt semmi gond, az els? kanyarban azonban jöttek a bajok: sok lett. Stoner szépen megy, jelenlegi önmagához képest csodálatos eredményt ér el, de ahhoz er?tlen, hogy megszorítsa az éllovast. Talán egyetlenként Dovizioso verhette volna meg a hazaiak kedvencét, csakhogy pariban lenni egy dolog, a buk?térbe bucskázni meg egy másik.

Lorenzo abszolút gy?ztesként zárja az európai triplát, a többieknek nem marad más, mint bízni a jöv?ben – és minden elkiabálás nélkül, ez leginkább a jöv? idényt jelenti. Ami azért elég lesújtó a ‘pártatlan’ néz?knek, hiszen a vébé ezúttal is kevés látványossággal szolgált. A gyári yamahás a huszonöt körös verseny huszonnégy körén át vezetett, Dovi a tizennegyedik fordulóig, bukásáig tudott ott lenni a háta mögött, reményt adva egy támadásra, csatára, fináléra. Elmaradt. Nem el?ször, és valószín?leg nem is utoljára. Dani és Casey persze nagyot tekertek a helyezésekért, le a kalpaggal, de ez keveseket vigasztal.

Van miért aggódnia a Dornának a múltkori Holland Nagydíj után: a 2010-es asseni menés ugyanis minden id?k legalacsonyabb nézettség? MotoGP-je volt. Rossi kiválása finoman szólva nem tesz jót a szériának… várjuk a hivatalos számokat a katalán futamról.

Randy De Puniet leszorul a pódiumról, egyre jobb viszont a francia – ? volt az egyetlen az élen végzettek közül, aki extrakemény gumit rakatott hátulra. A húzás részben bejött, a h?n áhított dobogót azonban így sem tudta kitermelni a csapat ezúttal. Az ötödik hely egyben a hétvége meglepetése is, Alvaro Bautista a Suzukin – szezonja legszebb futamát motorozta odahaza Bau a ‘frissített’ géppel; az idéz?jel azért indokolt, mert tavalyi futóm?-alkatrészeket ültettek vissza, amelyek a jelek szerint egy klasszissal jobban muzsikálnak az újnál.

Spies hatodik, a végén megveri Capirossit, míg Hayden az Assen óta még nem teljesen gyógyult Melandrit nyomja le, de az ? hátrányuk már fél perc körüli. Aztán az alsóház: Edwards, aki árnyéka egykori önmagának, az állhatatos Kallio, a japán tesztpilóták és Dovi, aki két vigaszpontot visz haza. És kies?ként jegyzünk fel két ifjoncot, Espargarót és Simoncellit, akik mindenképpen többre számítottak. És akkor spanyol himnusz.

Barcelona, MotoGP – a végeredmény

1. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 43’22.805

2. Dani PEDROSA SPA HONDA 43’27.559

3. Casey STONER AUS DUCATI 43’27.761

4. Randy DE PUNIET FRA HONDA 43’40.862

5. Alvaro BAUTISTA SPA SUZUKI 43’44.166

6. Ben SPIES USA YAMAHA 43’44.308

7. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 43’46.986

8. Nicky HAYDEN USA DUCATI 43’50.746

9. Marco MELANDRI ITA HONDA 43’50.851

10. Hector BARBERA SPA DUCATI 43’55.244

11. Colin EDWARDS USA YAMAHA 44’01.211

12. Mika KALLIO FIN DUCATI 44’21.062

13. Kousuke AKIYOSHI JPN HONDA 44’32.153

14. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 44’55.207

15. Wataru YOSHIKAWA JPN YAMAHA 44’58.042


Kiestek


Marco SIMONCELLI ITA HONDA 22’40.799

Aleix ESPARGARO SPA DUCATI 8’49.351

Moto2

A nap polémiája, hogy vajh’ megérdemelte-e Andrea Iannone a boxutcán áthajtásos büntetést, avagy sem. Mert a gy?zelem csak azon múlott, vagy majdnem csak azon. A rajt után nevezett olasz, Elias és Lüthi l?nek ki. Hátuk mögött azonban közlekednek még vagy negyvenen, és persze megint nem megy minden simán: Debont üti el Di Meglio, csúnyán esik a spanyol, fejjel, nagy baleset. Sárga zászló. Néhány kanyar után a zászló hatálya alatt pedig Iannone beteszi a motort Takahashié mellé és el?z – nem veszélyesen, szinte obligát módon. Csakhogy a szabály az szabály. Andrea innent?l már szükésben van és egyértelm?en a gy?zelem felé halad. A versenybíráknak azonban van videójuk, és büntetnek is.

Jogosnak is mondható a penálé: adja át vezet? helyét (álljon vissza másodiknak). Csakhogy, ahogy sokan mások, ? sem nézi a tábláját – és megy minden tovább, egészen a ride through-ig. Ez van. Takahashi gy?z gy Lüthi és Simon el?tt, aztán a nagyon ügyes Abraham, Elias, Corsi és a Banderas-csapat reménysége, Noyes. De Angelis, aki egyel?re utolsó versenyét futja a Moto2-ben (aláírva a MotoGP-s szerz?dés), tizedik, Talma el?tt, aki nagyot küzd, de az id?mér?n sajnos túl sok minden eld?lt. A kirúgott Pasini helyén indult Teshima pedig egy pontot szerez a Motobin.

A célegyenesben aztán egy újabb dráma: Morales maximális sebesség mellett esik el, még a motor is eltalálja és noha a pályától pár centire egy rend?r rángatja, mint egy darab rongyot (érthetetlen, abszurd), a versenybírák nem szakítják meg a versenyt vörös zászlóval. Pedig ez még a megye egyben is menne. Teljes inkompetencia, ha valaki a véleményünkre kíváncsi.

Az összetettben Elias 111 ponttal vezet, Lüthi 94-gyel második, Simon 77-tel harmadiknak jön fel. Tomizawa esik és nem szerez pontot, marad 76-on. Iannone 70 egységnél jár így, szép felzárkózás után a tizenharmadik hely az övé.

Barcelona, Moto2 – a végeredmény

1. Yuki TAKAHASHI JPN TECH 3 41’42.451

2. Thomas LUTHI SWI MORIWAKI 41’47.488

3. Julian SIMON SPA SUTER 41’47.651

4. Karel ABRAHAM CZE FTR 41’49.157

5. Toni ELIAS SPA MORIWAKI 41’49.820

6. Simone CORSI ITA MOTOBI 41’49.865

7. Kenny NOYES USA PROMOHARRIS 41’59.461

8. Fonsi NIETO SPA MORIWAKI 42’03.006

9. Anthony WEST AUS HONDA 42’03.452

10. Alex DE ANGELIS RSM FORCE GP210 42’03.820

11. Gabor TALMACSI HUN SPEED UP 42’04.664

12. Yonny HERNANDEZ COL BQR-MOTO2 42’05.475

13. Andrea IANNONE ITA SPEED UP 42’07.748

14. Jules CLUZEL FRA SUTER 42’09.125

15. Yusuke TESHIMA JPN MOTOBI 42’09.247

16. Raffaele DE ROSA ITA TECH 3 42’09.892

17. Arne TODE GER SUTER 42’10.125

18. Vladimir IVANOV UKR MORIWAKI 42’17.644

19. Jordi TORRES SPA PROMOHARRIS 42’19.875

20. Valentin DEBISE FRA ADV 42’23.955

21. Joan OLIVE SPA PROMOHARRIS 42’24.161

22. Claudio CORTI ITA SUTER 42’24.417

23. Ricard CARDUS SPA SUTER 42’31.675

24. Xavier SIMEON BEL MORIWAKI 42’45.921

25. Sergio GADEA SPA PONS KALEX 42’55.265

26. Mashel AL NAIMI QAT QR-MOTO2 43’05.247


Kiestek


Carmelo MORALES SPA PONS KALEX 40’09.179

Bernat MARTINEZ SPA BIMOTA 37’11.028

Alex BALDOLINI ITA I.C.P. 35’40.186

Scott REDDING GBR SUTER 22’25.700

Ratthapark WILAIROT THA SAG BIMOTA 16’28.564

Dani RIVAS SPA PROMOHARRIS 7’25.184

Shoya TOMIZAWA JPN SUTER 8’18.762

Niccolo CANEPA ITA FORCE GP210 5’37.692

Lukas PESEK CZE MORIWAKI 6’14.579

Vladimir LEONOV RUS SUTER 1’59.408

Dominique AEGERTER SWI SUTER 3’01.256

Hector FAUBEL SPA SUTER 3’25.629

Robertino PIETRI VEN SUTER

Roberto ROLFO ITA SUTER

Alex DEBON SPA FTR

Mike DI MEGLIO FRA SUTER

125

Csodaszámba ment volna, ha a 125 köbcentisek újdonsült diktátora éppen sz?k pátriájában, a repsolos nagykutyák el?tt ne tudott volna nyerni. Nem fenyeget az a veszély, hogy Marqueznek sokáig kell a kétütem?ek között szerepelnie: már most kikiáltják mindennek, aminek egy ifikorú tehetséget ki lehet, aki még pezsg?t sem ihat a dobogón életkora végett. Furcsa világot élünk, a kölykök száguldozhatnak iparszer?en kett?hússzal egymástól öt centire, de pezsg?t, azt nem kapnak egy cseppet sem.

Italozásról szó sem lehet

Marquez tehát nyer és vezet a bajnokságban immár, Pol Espargaro azonban, akit Bradley Smith a befutóban ver meg, 131 pontjával mindössze egy egységnyire van lemaradva t?le. Terol nagy esélyt dob el, az utolsó körben esik ártatlan helyzetben, 118 pontja van.

Van viszont egy rekordunk: a különbség, ami a negyedik helyezett pilótát (Sandro Cortese) a gy?ztest?l elválasztja: esetünkben ez 45 másodperc, ami körönként több, mint kett? szekundum! Ez persze a bajnokság kritikája, Noaléb?l csak a spanyol élcsapatok, a Repsol, a Tuenti és az Aspar kapják meg a fejlesztéseket az RSÁ-khoz, a többiek oldják meg. Ezzel alapvet?en nem is lenne gond, de ekkora szakadék már zavarja a jó erkölcsöt. Sebestyén Peti végigmegy a versenytávon, ami nagy szó a sok áldozatot szed? 2010-es Katalán Nagydíjon, 23.-ként intik le.

Barcelona, 125 – a végeredmény (pontszerz?k)

1. Marc MARQUEZ SPA DERBI 40’46.315
2. Bradley SMITH GBR APRILIA 40’50.953
3. Pol ESPARGARO SPA DERBI 40’51.311
4. Sandro CORTESE GER DERBI 41’31.681
5. Efren VAZQUEZ SPA DERBI 41’31.748
6. Tomoyoshi KOYAMA JPN APRILIA 41’36.000
7. Randy KRUMMENACHE SWI APRILIA 41’36.050
8. Johann ZARCO FRA APRILIA 41’36.058
9. Jonas FOLGER GER APRILIA 41’36.090
10. Danny WEBB GBR APRILIA 41’39.430
11. Adrian MARTIN SPA APRILIA 41’44.984
12. Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 41’45.115
13. Alberto MONCAYO SPA APRILIA 41’48.365
14. Marcel SCHROTTER GER HONDA 42’01.812
15. Zulfahmi KHAIRUDDIN MAL APRILIA 42’02.344

23. Peter SEBESTYEN HUN APRILIA 42’09.743

ugrás fel