125
Száraz pálya és hamisítatlan katalán június fogadta a 125-ösöket a második kvalifikációs edzésre, így már senkinek nem volt oka takarékoskodni: és valóban, az els? pillanattól nagyon er?s tempót diktált a mez?ny. Alvaro Bautista ment a leghatározottabban, meg is szerezte a t?le várt pole pozíciót, jelent?s, 281 ezredes el?nnyel Mika Kallio el?tt: a finn motorja épp akkor ment tönkre, amikor legjobb körét regisztrálva a második helyre ugrott föl. Minden bizonnyal kökeményen fog harcolni a harmadik kockából rajtoló Pablo Nieto és a mell?le induló Hector Faubel, hogy tartsák magukat és versenyben legyenek az els? helyekért. Az olasz színeket a második sort megnyitó Pasini képviseli a rajtrács elején, egyébként nem sok sót ettek meg a taljánok ezen az edzésen.
Hatodik helyen a szintén spanyol Julian Simon, akit a betegen, lázasan motorozó Lukas Pesek követ. Simone Corsi megel?zte a meglep?en jól teljesít?, ugyancsak hazai Nico Terolt. Aki mögé szorult a világbajnok Lüthi és a másik hispán ász, Gadea. Talmácsi Gábornak nem jött jól ki a lépés: tizenharmadik csak a magyar: ennyire hátulról még nem indult a Honda Humangest pilótája ebben az évadban. Tóth Imi a harminckettedik helyr?l vághat neki a vasárnapi Nagydíjnak.
125kcm, a rajtrács összetétele
|
|
1. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 1’50.281 |
MotoGP
Olasz-amerikai focimeccs este a németországi vébén és olasz-amerikai találkozó a Montmeló aszfaltján is. Érdekes, hogy Valentino Rossit nem azok az ellenfelek szorították meg, akikre számítani lehetett: ? maga Dani Pedrosától tartott a leginkább, aki csak tizenegyedik. Sete Gibernau, aki idén ugyan nem sok mindent csinált, mégis titkos favoritként számoltak vele sokan, tizenharmadik. A Ducatival listavezet? Loris Capirossi ötödik, és mögötte sorjáznak a kötelez? esélyes, ám hátrányban lév? hondások hárman.
Rossival az els? sorban tehát két amerikai pilóta, jelesül John Hopkins a Suzukival, egyben a legjobban futó Bridgestone-versenyz?ként. Mögötte, a harmadik helyen az a Kenny Roberts, aki édesapja ‘házi készítés?’ motorjával végre nem csak a pénteki napon alkot maradandót. Az új vázzal szerelt KR okozhat meglepetést, üde színfolt a rajtrácson: Roberts pedig fogadkozik. Mindenesetre olyan emberek veszik körül a Doktort a rajtrácson, akik nem sok vizet zavarnak az összetettben: minden adott tehát Valentinónak, hogy újra sikeres legyen.
A második sorban csak Bridgestone-gumis motorok: Chris Vermeulen szárnyalt a másik kék Rizla Suzukival, ötödik Capirex (? még megtámadhatja Rossit, a rend kedvéért: nyolc tizedet kapott a pole-id?t?l), és beverekedte magát az élr?l rajtoló szextettbe Shinya Nakano a Kawasakival. Rejtély, hogy mi történt a MotoGP szombati edzésén, egy azonban biztos: Valentino esélyesebb, mint az év során bármikor.
MotoGP, a rajtrács összetétele
|
|
1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’41.855 |
250
Andrea Dovizioso megtréfálta az Apriliákat: nem először ebben a szezonban. A vasárnapi futamon három noalei motor iramodhat el a hondás Dovi mellől, aki hosszú célegyenes ide, gyengébb motorerő oda, hajszálra pontosan egy tizedet mért Jorge Lorenzóra. A pénteki Q1-en nyerő tesztpilóta Alex Debon és a San Marinói Alex De Angelis indulhatnak még az első sorból.
Végsebességre verhetetlen Loca
|
|
Ha lehet ma még melegebb volt Barcelonában, a montmelói pályán, mint az el?z? napokban. A nagy h?ség egyaránt megviselte a versenyz?ket, a csapattagokat és a motorokat is. A versenyz?k éjjel is nehezen aludtak a nyomasztó meleg miatt. A délel?tti szabadedzésen mindkét versenyz?, Roberto Locatelli és Tóth Imi is megpróbálták tökéletesebbre hangolni az Apriliákat. Loca és csapata tegnap a délel?tti remek edzésels?ség után rossz irányba indultak el a beállítások finomítását illet?en és ez a lépés a mai napra is rányomta a bélyegét. Tóth Imi el?ször dolgozik együtt ezen a hétvégén két új segít?jével, akikkel megpróbálják a nyolcad-literes gép gyermekbetegségeit megoldani. Tóth Imi #45: „ Rengeteget haladtunk a futóm?vel el?re. Nagyon nagy segítség, hogy itt van mellettem ez a szakember. Nem koncentráltunk az id?kre, hanem az eddigi versenyek során hátráltató gondot próbáltuk megoldani. Ezen kívül versenygumikat is teszteltem. Délután az id?mér?n brutális meleg volt, ami rengeteget kivett bel?lem. Ahogy azt már említettem, az új emberek nem tudnak csodát tenni egy nap alatt, de az biztos, hogy a jöv?t tekintve, sokat segíthetnek majd.” A negyed-literesek kvalifikációján Loca mindent megtett, hogy egy el?kel? helyre hozza be a Team Toth Apriliát. Az utolsó gyors körét szerencsétlenségére már nem tudta megkezdeni, mivel pontosan az edzés utolsó másodpercében haladt át a célvonalon és leintették. Az olasz versenyz? tovább faraghatott volna az idejéb?l, ha egy másodperccel korábban érkezik a célegyenesbe. Roberto Locatelli #15: „ Örülök, hogy a tegnapihoz képest sikerült több, mint egy másodpercet javítanom úgy, hogy végig versenygumival mentem és nem használtam a puhább keveréket. Maradt még a holnap reggeli bemelegítésre is munkánk, de amint látod te is, még a b?rruhámat sem vettem le az edzés vége óta. Itt ülünk és próbáljuk kitalálni, hogy még hogyan tudnánk javítani a futóm?vön. Végsebességre nincs gond, egész hétvégén az én Apriliám volt a leggyorsabb, ami a versenyen még jól jöhet.” |
A második sorba küzdötte föl magát a Team Toth színeiben Roberto Locatelli, akinek utolsó gyorsköre már nem számított bele a hivatalos végeredménybe, így nem javíthatott hetedik pozícióján. A hondás Shuei és a KTM-es Hiroshi Aoyama vág neki a versenytávnak Loca mellől, míg a cseh Jakub Smrz ért még oda épphogy a líneába, a kilencedik helyre szorítva Yuki Takahashit.
250kcm, a rajtrács összetétele
|
|
HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 1’46.792 |
Legutóbbi hozzászólások