Rossi és pole – jól megfér egymás mellett ez a két szó, ha a helyszín Barcelona. Félelmetes, ahogyan az id?mér? utolsó másodperceiben, mondhatni óram? pontossággal jött a meger?sítés – nincs mese, a kis Valentino borzasztóan jól megy. Persze ? ebb?l a helyzetb?l is képes lesz kilencedikként fordulni az els? kanyarban, de legalább presztízsveszteség nem érte szombaton: az végzetes lenne olyasvalakinek, aki megállás nélkül arról beszél, hogy az olasz, a katalán, a holland és az angol versenyek után már megnyugtató el?nnyel szeretné vezetni a vb-t.
Mindössze 61 ezreddel kapott ki viszont Randy De Puniet, aki ritkán tapasztalható magasságokba repítette a Kawasakit – mellesleg akkorára dagadt térddel, mint egy dinnye – még a Mugellón ütötte meg a lelkem. Els? soros eredményét egy nemrégiben elhunyt barátja emlékének ajánlotta a francia, aki f?hajtást érdemel. 162 ezred plussszal még els? sorban Dani Pedrosa, aki, biztosra vehetjük, támadólag fog föllépni Rossival – és mindenki mással – szemben. Ezt minden kavics, minden f?szál tudja Katalánföldön. Ám a második sort épp Casey Stoner nyitja, aki versenyre felkészített Ducatijával továbbra is roppant magabiztos: végsebesség tekintetében 320-307-re nyert ma Rossival szemben, no de nem csak a végsebesség számít. Második sorban az immáron élpilótaként említhet? John Hopkins a Suzukival, de odaért végül – köhög?s kezdés után – Colin Edwards is.
A Bridgestone-Michelin meccs teljesen els? félideje vegyes eredményekkel zárult, az összecsapás az id?- és a versenygumik frontján egyaránt dúl. A harmadik sor összetétele sokban árulkodó: a címvéd? Hayden mellett Elias és Melandri rajtolhatnak onnnan – utóbbi kett?s még vitte valamire a privát Hondákkal, nem úgy Nakano és Checa (12. ill. 14.). Hiányzik Jacque, aki a délel?tti szabadedzésen esett és ütötte meg a nyakát. Stonerén kívül nem nagyon muzsikálnak a Ducatik az edzésen: Hofmann tizedik (ez t?le még jó eredménynek mondható), Barros a Mugello dobogója után csak 14., Capirossi meg nagyon mélyen, 17. helyen zár, pedig három gumit is ell?tt. Csak a Roberts-fivérek KR-ei lassabbak a gyári vörösnél.
MotoGp: a rajtrács
|
|
1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’41.840
|
125
Els? sorban az Aspar csapat három Apriliája Katalóniában: Talmácsi Gábor új pályarekordot motorozva szerezte meg a pole pozíciót Faubel és Gadea el?tt, míg Smith a negyedik helyre volt jó a Hondával. Nyilván sokan választották volna szívesebben a tenger h?sít? habjait az éget? aszfalt és perzsel? napon aszalódás helyett. De biztosan nem az asparosok, akik sokadszor oktatták ellenfeleiket – a spanyol derbib?l ezúttal mégis egy magyar, a mi Gáborunk jött ki gy?ztesként, átadva a múltnak Pedrosa régi csúcsát, 324 ezreddel leszakítva az összetett-éllovas Faubel pajtást, több mint fél mp-t mérve Gadea kollégára. Bradley Smith teljesítménye meglepetés, de ha jól meggondoljuk, annyira mégsem: Alberto Puig tanítványa remek formában megy futamról futamra, a Montmelót nagyszer?en érti a Hondával – azzal a motorral, ami nyilván nem olyan gyors, mint az Apriliák (hogy az RSÁ-kat ne is említsük). A kölyökkorában krossz-csillagnak készül? angol alighanem mégsem bánja, hogy a gyorsasági mez?nyben villant – Peseket verte meg ezen a szombaton, azt a csehet, aki bízik a feltámadásban, és csak a vb-címre gondol.
De Rosa legjobb olaszként hatodik, Pasini pedig, mint kiderült, megsérült, így aztán nem tudott javítani, a gyári KTM-es Koyama mell?l indulhat. Nagyon érdekes a harmadik sor is, innen l?hetnek ki az olasz reménységek, mint Corsi, Iannone vagy a német színekben versenyz? Cortese.
Talmácsi: „Nagyon boldog és elégedett vagyok. Minden rendben volt, nagyon motivált vagyok. Végig keménygumikkal mentem, ezeket használjuk majd a versenyen is, hiszen nagyon meleg van. Véleményem szerint azok fognak tudni harcolni az els? helyért, akiknek végig bírni fogják majd a gumijai, ezen most sok múlhat.”
125, a rajtrács
|
|
1. Gabor TALMACSI APRILIA 1’50.012
|
250
Jorge Lorenzo megszerezte az évad ötödik pole pozícióját is, ami korántsem megy szenzációszámba. Annál inkább meglep? (?) az, amekkora fölénnyel vert mindenkit a nyalókás spanyol: a második helyét meg?rz?, Tóthék sorait er?sít? Hector Barbera kilenc tizedet kapott Jorgét?l – borzalom, amit a címvéd? m?velt, annó az 500-as géposztályban is versenyképes lett volna ezzel a teljesítménnyel (valóban állta volna a sarat Doohanékkal, s?t Rossi 2001-ben 1’45’507-tel szerezte meg a kategória pole-ját Barcelonában). Egy körb?l sok minden kiderülhet, de azért mégsem minden… nagy reményeket f?zünk hozzá, hogy Barbera vasárnap valahogy mégis elkapja honfitársát. Andrea Dovizioso már kívül a másodpercen, harmadik, majd jön – zárva az els? sort – Alex Debon, aki péntekr?l szombatra 1’3-mal javította idejét az ?j fejlesztés? RSÁ-val és Thomas Lüthi. Javított De Angelis, de így is csak a hatodik kockába parkolhatja holnap RSW-jét a San Marinói. Nyolcadik-kilencedik a két KTM, Kallio, Aoyama a sorrend. Locatelli ott van, 15. a Gilera LE-vel. Tóth Imi 1’50.012-e a 26. helyre volt elég.
250, a rajtrács
|
|
1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 1’45.098 Id?n túl (107%) 1’52.454
|
Legutóbbi hozzászólások