EST. 2002

Barros, Melandri és Capirex a leggyorsabbak a Szigeten

A MotoGP-versenynaptár leggyorsabb ringjére költözik a motoros száguldó cirkusz. A Phillip Island-i pálya látja vendégül a világ leggyorsabbjait a következ? pár napban, a Kawasaki és a Yamaha azonban nem kíván részt venni a 2007-es év második tesztsorozatán. A két japán gyártó visszavonul csigaházaiba, hogy a Sepangban napvilágra került hiányosságokat pótolják. Február ötödikén csatlakoznak újra a mez?nyhöz.

A Honda, a Suzuki és a Ducati azonban teljes legénységgel száll harcba a tizedmásodpercekért és az értékes adatokért. Az aranyszárnyasok eddig a tesztszezon negatív h?sei – egyel?re még nem olvas tökéletesen pilótái gondolataiban az RC212V – most azonban alkalma nyílik a mérnököknek csiszolni az összképen, els?sorban a motorer? téren.

Amennyiben a Honda a negatív, úgy a Suzuki a pozitív meglepetés. Hopkins és Vermeulen alatt szinte szárnyakat kapott a 800-as GSV-R, de azt is tudjuk, hogy Sepang vastagon a Bridgestone abroncsoknak kedvez. Innen eredne Denningék el?nye? Ha Ausztráliában is a topon lesznek, akkor már komolyan számolhatnak velük az ellenfelek.

Az állomások

Január 30.-február 1., Phillip Island, Ausztrália – MotoGP
Február 5.-február 7., Sepang, Malajzia – MotoGP
Február 13.-február 15., Doha, Katar – MotoGP
Február 19.-február 22., Jerez, Spanyolország– 125 és 250
Február 23.-február 25., Jerez, Spanyolország – MotoGP
Február 28.-március 3., Doha, Katar – 125 és 250

Capirossi harmadikként zárt Sepangban, méghozzá versenygumikat használva. Stoner fogadkozik, hogy megveri Capirexet, ami egyrészt azért t?nik nagykép?nek a fiatal ausztrál szájából, mert Loris szinte már szimbiózisban él a Ducatival – talán még a feleségével sem tölt annyi id?t tölt, mint a Desmóval – másrészt ugye ismerjük Casey vagabund stílusát. Vajon a roncsok, vagy a serlegek számát fogja 2007-ben növelni az ausztrál?

Az els? tesztnap nem hivatalos köridejei

Barros (Ducati) 1.30.60 (51 kör)
Melandri (Honda) 1.30.70 (67)
Capirossi (Ducati) 1.30.78 (46)
Hayden (Honda) 1.31.18 (45)
Pedrosa (Honda) 1.31.29 (78)
Stoner (Ducati) 1.31.44 (60)
Hofmann (Ducati) 1.31.55 (74)
Hopkins (Suzuki) 1.31.80 (55)
Checa (Honda) 1.31.80 (n. a.)
Roberts Jr. (KR) 1.31.90 (80)
Elias 1.32.0 (Honda) (n. a.)
Vermeulen (Suzuki) 1.32.0 (54)
Nakano (Honda) 1.32.23 (48)

H?mérséklet: 24° a leveg?, 20° és 30° közt az aszfalt.
Phillip Island, hivatalos körrekord: Marco Melandri (Honda) 2005, 1’30.332
Phillip Island pole-rekord: Nicky Hayden (Honda) 2006, 1’29.020

A pilóták nyilatkozatai és a csapatok beszámolói rövidesen.

ugrás fel