Battaini: ‘A kaland újrakezdõdik’
Franco Battaini kitûnõ formában van
Franco Battaini, a 250 nagy bajnoka és ismerõje február 5-én kezdi meg újabb
világbajnoki kalandját. A brescai születésû versenyzõ egy Aprilia 250 ‘kit’
hátán vág neki a sorozatnak, Sylvain Guintolival párban (õ a Gauloises Tech3-team
volt MotoGP-pilótája) elfoglalva a francia De Puniet és a spanyol Debon helyét.
Eros Barconi, a marchei csapatmenedzser szerint az új motorral való elõrukkolás
‘egy futam lóhalálában’. ‘Talán egy hete érkeztek meg az új RS
modellek, úgyhogy mostanság elég sokat dolgozunk.’ Battaini fejében a karácsonyi
szünetben még az is megfordult, hogy bajnokságot váltson, végül egy újabb 250-es
szezon mellett döntött.
‘Igaz: érdekes felkéréseket kaptam, méghozzá a Superbike prominens személyeitõl.
Egy ideig még ara is gondoltam, hogy mindkét bajnokságban elinduljak! Nagyon
tetszik nekem a 250-es osztály, de jelenlegi fizikai formám mellett abszolút
reálisnak tûnt, hogy bevállaljam az SBK-t is (apropó, Franco indul a március
9-i bresciai maratoni futáson – a szerk.). Kár, hogy az idõpontok ütnék egymást.
Egyszóval, tetszene a két bajnokság – egyszerre.’
Csodás ötlet, ami, lássuk be, eddig keveseket foglalkoztatott.
De Battaini aztán visszatér a földre: ‘Azt várom, hogy a csapatom a bajnokság
kezdetére megtanítja repülni az Apriliámat, mert az évad keménynek és harcosnak
ígérkezik. Magamat az elsõ ötbe várom a végelszámoláskor: ehhez az kell, hogy
a motor már az elsõ futamtól számítva versenyképes legyen. Remélem, felborítom
a hülye papírformát.’
Manuel Poggiali a következõket mondta: ‘Láttam Francót menni a tartalékmotorral,
és azt kell mondjam, hogy egy hozzá hasonló versenyzõnek nem kell sok, hogy
begyorsuljon. Elszántnak tûnik, gyorsnak és bátornak. Meglátjuk, hogy mennyi
idõ alatt kapja el a feelinget, illetve hogy figyel-e az esések elkerülésére…
gyakran elõfordult vele az ilyesmi a 125-ösök között.’
– Aztán ott vannak a spanyolok: Elias, Nieto…
‘Elias veszélyes: megértette a motort, de ami fontosabb, megértette a
versenyzés stratégiáját, a futam elejétõl a végéig. Nieto a szokásos: próbákon
nagyon gyors, aztán a versenyen mindig történik vele valami.’
– Aztán ott van Rolfo meg Porto, és a Honda…
‘Nem ismerem közelrõl a Honda ‘kit’ képességeit. Két nagyszerû pilótáról
van szó, és ha a motor megy, akkor a szekér is… Az az érzésem, hogy az új ‘W’
semmivel sem lesz gyorsabb a régi NSR-nél, ami azért tiszteletet parancsolt.
Reméljük, hogy semmivel sem lesz erõsebb a szokásos Honda kiteknél. Ugyanakkor
mindegy, hogy kinek milyen motorja van, mert ha az enyém jó, akkor nem kell
tartanom senkitõl.’
– Egy üzenet az Apriliának?
‘Hagyjuk ezt. Nem szeretnék polémiát, mint tavaly. Inkább dolgoznék nyugodtan
a csapatommal. Tudod, akkor sokkal nyugodtabb vagyok, és csak a pályán üzengetek.’
Legutóbbi hozzászólások