EST. 2002

Bayliss helyettesíti Gibernaut

Utoljára két évvel ezel?tt, szintén a valenciai idényzárón ült a Desmosedici nyergében az azóta már a második superbike-koronáját is megszerz? Troy Bayliss. A jöv? hétvégén megrendezésre kerül? idényzárón újra alkalma nyílik az ausztrál veteránnak, hogy versenykörülmények között körözzön azzal a motorral, melyet 2002-ben ? vezethetett el?ször közönség el?tt, épp a Ricardo Tormo katlan aszfaltján.

Vajon Valenciában is lesz oka az örömre?

„…Mivel a superbike szezonomnak vége nem szerettem volna kihagyni ezt a lehet?séget, egyúttal sajnálom Setét, hogy pont a hazai futamán nem állhat rajthoz. Szeretem a valenciai ringet, korábban mindig jó eredményeket értem itt el. Igaz, kicsit több id?re lett volna szükségem, hogy összeszokjam a motorral, de els?sorban a Bridgestone gumikat kell majd kiismernem…” – nyilatkozta a helyettesítésre idén egyszer már nemet mondó ausztrál.

Gibernau az idén felettébb balszerencsés, a Portugál Nagydíjon sokadik kulcscsontsér- ülését „összeszed?” Sete Gibernaut helyettesíti, akinek minden bizonnyal az elmúlt hétvégén volt az utolsó királykategóriás megmérettetése. Bár még semmi biztosat nem tudunk Gibernau jöv?jét illet?en, de a nagy gyárak nem mutatnak érdekl?dést Rossi egykori riválisa iránt. Két út járható jelenleg Sete számára, hogy a MotoGP-ben maradjon: az egyik a Kawasaki lenne, a másik pedig az újonc Ilmor. Kérdés mennyire f?lik a spanyol foga a második vonalban való motorozáshoz.

Bayliss nem tudta megismételni a Superbike-sorozatban elért sikereit a MotoGP-ben. Talán pont a kabalarajtszám (21) hiánya volt az oka a sikertelenségnek.

Az újdonsült superbike világbajnok csupán erre az egy viadalra tér vissza a MotoGP mez?nyébe, mivel a Marlboro Ducati együttese a héten állapodott meg a szintén ausztrál Casey Stonerrel, Bayliss pedig korábban már aláírta két évre szóló szerz?dését a Xerox Ducati alakulatával.

ugrás fel