Mától három napon át GP9-et tesztel a Mugello fest?i környezetében Troy Bayliss és Vitto Guareschi. Az els? név miatt a hír önmagában jogot formál a széleskör? érdekl?désre, ám van itt más is: a Ducati Corse felkérte Christian Pupulint, Nicky Hayden f?mérnökét, hogy teljes munkaid?ben foglalkozzon a tesztelés adatgy?jtésével és -elemzésével (a szakember korábban Capirossi és Melandri oldalán is dolgozott).
Az olaszok módosítottak a motor elektronikáján, hogy pontosan milyen irányban, azt természetesen nem kötötték a nyilvánosság orrára. Livio Suppo csapatmenedzser szavaiból azért kiérezhet? némi csalódottság: ‘Arra a következtetésre jutottunk, hogy változtatnunk kell, és mihamarabb be kell építenünk az új fejlesztéseket a GP9-be, miután nem minden versenyz?nk tudta továbbvinni a szezonkezdetre a téli teszteléseken nyújtott pozitív teljesítményt. Nemcsak elektronikai újdonságokat szeretnénk bevetni, összességében szeretnénk nagyobb és hatékonyabb támogatást nyújtani minden versenyz?nek, aki Ducati-nyeregben ül. Ezenkívül változtatni szeretnénk az adatelemzési metódusonkon a versenyek közben.
Nicky Hayden az eddigiek ellenére bizakodóan tekint a Le Mans-i Francia Nagydíj elébe: ‘Egy újfajta vezérléssel lépünk pályára és egy újfajta csapatszervezéssel dolgozunk majd, ami elvileg engem és a többi Ducati-pilótát hivatott segíteni. Azt gondolom, hogy ha Christiannak kevésbé kell a f?mérnöki tevékenységekkel foglalkoznia, több ideje jut azokkal a konkrét problémákra, amik a motorral felmerülnek, és közvetlenül a gyári fejleszt?knek tudja továbbítani az információkat. Az ? helyén Juan Martinez dolgozik, akinek remek eredményei voltak a MotoGP-ben, ismeri a Ducatit és remekül beszél angolul és olaszul is.’
Martinez eddig Sete Gibernau mellett munkálkodott, tavaly Anthony West f?szerel?je volt a Kawasakinál.
Legutóbbi hozzászólások