EST. 2002

Bayliss pályára vitte az 1098 R-t


Épphogy megváltoztatták a Superbike rendszabályait, máris itt az els? ezerkettes (?!) kéthengeres. Fölösleges külön jelezni, hogy Ducati felségjelzés alatt. A név egyel?re változatlan, ‘1098’ – az els? nagyközönség el?tti bemutatkozásra a World Ducati Week (WDW) ötvenezer néz?je el?tt került sor Troy Bayliss révén.

Micsoda ütemérzék. A Ducatinál szinte biztosra vették, hogy a kéthengeres motorokat érint? Superbike-szabály életbe lép (és a versenyeztethet? gépek elérhetik az 1.200 köbcentis lökettérfogatot), majd a hivatalos ámen után kevéssel máris pályára vitték fegyverüket, azt a gépet, amellyel Troy papa jöv?re harcba indul a vb-címért. A bemutatkozásra pedig keresve sem talált volna alkalmasabb helyszínt és id?pontot a bolognai formáció, mint a WDW-t a misanói Santamonica ringen. Ezzel az 1098 R hivatalos kalandja elkezd?dött.

Sugárzó és magabiztos ducatis férfiemberek. Képreklikkentés után látszik a motor is némileg.

Az idomzat egyel?re egyöntet? fekete, semmi színpompa, semmi szponzor-logó – derék prototípus ez, karbon borítással és alumínium tankkal, megnyer? megjelenéssel. Bayliss most ment el?ször a motorral, de ezt megel?z?en a Mugellón már két ifista, a Ducati juniorcsapatát er?sít? Canepa és Colucci már körözött vele.

A beltartalomról természetesen semmilyen lényegi információ nem került ki, szigorúan titkos minden. Egy 1.198-as blokkról beszélnek egyesek. Az új szabályozás megengedte ugyan a kéthengeresek térfogatnövelését, de határozott keretek közé szorította az ‘átdolgozási’ lehet?ségeket: ennek megfelel?en a Superbike vb-re szánt 1098 R széria hajtókarokkal és f?tengellyel rendelkezik, és a váza is változatlan. Az elektronikát és a leng?villát értelemszer?en lecserélték.

ugrás fel