EST. 2002

Befecskendez?t kapott a kis CRF is

Izgalmas lesz 2010 krosszos szempontból. A Suzuki és a Honda már a kistesóra is injektort aggat, és a Yamaha meg a KTM be sem mutatta az övéit. A Kawasaki e téren is óvatoskodik, nekik egyel?re nem kell a befecskendezés. Inkább spórolnak az új superbike fejlesztéseire. ?k a jelenlegi a karbis modellt?l várják a bajnoki címeket. Sebaj, majd Mitch Payton tuningol nekik versenyképes KXF-eket.

A Honda nem bíz semmit a véletlenre. Megégették már magukat azzal, hogy két évet kivártak a nagy modell befecskendez?jével. Most nem akarnak lemaradni a konkurenciától, ezért egy teljesen meújult modellel vágnak neki a következ? évnek. A 2010-es CRF 250 szinte semmiben sem hasonlít az el?dhöz, sokkal inkább a tavalyi 450-es formáját öröklte.

A legnagyobb újdonság természetesen a digitális üzemanyag-ellátás. Igaz, a Suzuki pár héttel megint beel?zte a Hondát, de lényegében egyszerre vágnak neki a negyedliteres szegmensnek befecskendezéssel, ami egyedülálló a krosszmotorok között. A progresszív gázmozgatású injektor, 50 mm-es torkon át lélegzik, 12 fúvókán keresztül spricceli a naftát a hengerbe.

A 249 köbcentis UNICAM blokkot lejjebb helyezték az újratervezett alumínium bölcs?vázba, így a sajtóanyag szerint kezesebb lett a motor a tömegközéppont lejjeb tolásával. A vázat – mint minden mást – a nagytesótól örökölte 250-es, ami az egy évvel korábbi modellnél keskenyebb falú, ezáltal könnyebb is. A segédváz profilja is vékonyabb, így könnyebben hozzá lehet férni a légsz?r?höz.

Régi ismer?sként köszönthetjük a szimpla kipufogót. A Honda volt az els? és egyetlen gyártó, mely a dupla kipufogótól remélte a stabilitást. Nos, ez a rendszer is múlté, helyette a 450-esen megszokott formájú dobban tompulnak ezentúl a gázok.

A kezesbárány mivoltához a Honda speciális kormánylengés-csillapítója is hozzájárul, de az erre a modellhez gyártott Showa telók is nagy szerepet játszanak benne. Elöl 48-as villa teljesít szolgálatot, 30 centis rugóúttal 16 pozícióba állítható húzó fokozattal, és 18 klikk lehet?séget biztosító el?feszítéssel. A központi rugó is Showa: 20 fokozatban állítható ennek a húzó, 18 fokozatban a nyomó (gyors és lassú) csillapítása. És mindezt sikerült kihozni az el?z? modell száraz súlyából. 102 kilót nyom a mérlegen ez a CRF is. Most már csak a pályán kell bizonyítania.

ugrás fel