EST. 2002

Befejez?dött az Endurance világbajnokság

A vb-cím ugyan már korábban eld?lt, viszont több helyezés is nyitva volt még az év végi értékelésig, így az egész mez?ny teljes er?bedobással készült az utolsó, sokat eldönt? futamra.

Bitter Sándor és csapata, a Suzuki Austria Team 76 a top 10-be kerülést t?zte ki célul, amire a verseny el?tt meg is volt minden esélyük, miután a leghosszabb Vb futamon Oscherslebenben szenzációs szerepléssel a 6. helyen fejezték be a versenyt. Ez sajnos végül nem sikerült. A római aszfaltcsík annak ellenére, hogy teljesen újjáépítették, már harmadszor nem hozott szerencsét Sanyinak. Az új pálya mindezek ellenére Bitti elmondása alapján nagyon jó vonalvezetés?, igazán élvezetes rajta motorozni.

A rossz szereplésnek – mint már az idén többször is – objektív okai voltak, nevezetesen a motor (ahogy a spanyolországi Albacetében is) ismét 112 Celsiuson dolgozott, így nem adta le a megfelel? teljesítményt, másrészt Sanyi és a Pirelli mérnökének javaslata ellenére a csapatvezetés nem a megfelel? gumiabroncsot kérte a versenyre, ami szintén hozzájárult ahhoz, hogy ne lehessen megfelel? tempóban versenyezni. A versenyt sikerült befejeznie a csapatnak, viszont a 17. hellyel pontot nem szereztek, így visszaestek év végére a 13. pozícióba.

Bitti:

A már ismert okok mellett a korábbi betegségem miatt nem tudtam megfelel?en felkészülni a versenyre, így a motor mellett én sem voltam 100%-os. Az edzéseken már voltak jó momentumok, amikor igazán gyorsan tudtam menni, a versenyen viszont nem éreztem úgy, hogy jól mennék. A csapaton belül mindig én voltam a leggyorsabb, nekem volt a feladatom a terminusaim alatt a lehet? legjobban felhozni a csapatot. Sajnos most nem voltam olyan formában, hogy ezt kell? mértékben megtegyem. Ezen három tényez? mind hozzájárult ahhoz, hogy csak a 17. helyre sikerült beérkeznünk, amely eredménnyel vissza estünk az éves összesítésben a 13. helyre.

Fontos mondanivalóm van: elképzelhet?, hogy ez a verseny és ez az eredmény nem csak ennek az évnek a végét jelenti, hanem – ahogyan azt már fontolgatom egy ideje – az Endurance vb-s pályafutásom befejezését is. Egyetlen csapat, konkrétan a No Limits Team az, akivel folytatnám a pályafutásom az Endurance Világbajnokságon. Pár hetem van a csapattal a szerz?dés megkötésére. Ha ez nem sikerül, más irányban folytatom a versenyzést.

Ennek tudatában úgy éreztem fontos, hogy elköszönjek Vallelungában a versenyz? társaimtól, akik mind – nagyon szép gesztussal- egy-egy kis üzenet kíséretében aláírták a sisakomat. Ez nagyon megható volt számomra, illetve az, hogy ennyire barátként viselkedtek velem és elismerték az eddigi versenyz?i teljesítményemet. Bármikor ránézek erre a sisakra, ez nagy er?t ad ahhoz, hogy folytassam a versenyzést, bármilyen versenysorozatról legyen is szó.

Vannak rendkívül jó ötleteim a jöv? évvel kapcsolatban és szerencsére támogatóim is vannak hozzá, úgyhogy nem látom borúsan a jöv?beli versenyzésemet. Ezek megvalósításához már a közeljöv?ben elkezdem a felkészülést Miamiban, az ottani aszfaltcsíkon. Minden valószín?ség szerint december 2-án indulni fogok az ezen a pályán megrendezésre kerül? Race of Champions versenyen, amely köztudottan egy nagyon jó hangulatú, presztízs verseny, nagy pénzdíjjal.

Bárhogyan is alakul a további pályafutásom, mindenkinek köszönöm a segítségét, aki hozzájárult az eddigi szereplésemhez!

Endurance, Vallelunga

Annak ellenére, hogy a Suzuki-Castrol Team már Oscherslebenben elkönyvelhette magának a végs? gy?zelmet, nem volt hiábavaló az utolsó verseny, hiszen a dobogó többi foka még üresen állt.

A vallenungai versenyen is a suzukisok domináltak, igazolva, hogy az elmúlt heti Bol d’ Or gy?zelmük sem volt véletlen. Az nagy kérdés volt, hogy a Bolliger Team hogy tudta üt?képessé tenni a múlt héten Magny-Coursban olyan látványosan összetört Kawasakit? A további kérdés volt, hogy a YART fel tud-e kapaszkodni a dobogóra? Azután a versenyen mindenre válasz született.

A világbajnokság összesített végeredménye:

Világbajnok : Suzuki-Castrol Team (francia)

2. Bolliger Kawasaki Switzerland (svájc)
3. Yamaha Austria Racing Team (osztrák)
4. Yamaha Phase One (britt)
5. Diablo 666 Bolliger (britt)

A magyar érdekeltség? csapatok közül a Suzuki Austria Team 76 a 16., míg az Innodrom Racing a 31. helyen végzett az összesen 39 pontszerz? csapatot felsoroló listán .

BRO

ugrás fel